PDA

View Full Version : Advies gevraagt voor versterker: Budget 1200 euro's..



GleNnoS
18 oktober 2005, 03:17
Hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe versterker, ik hoop dat jullie me wat advies kunnen geven.. Ik zal even mijn eisen neerzetten:

- Budget 1200~ euro..
- Denk dat ik voor transistor amp ga, omdat ik in een band speel en thuis en op lage volume's moet hij ook goed klinken.. Maar ik heb iets gehoord/gelezen over een ding (ben naam kwijt :-( ) die je aan een buizenversterker kan doen en dat je dan toch veel gain krijgt...?
- Nou moet dus aardig hard kunnen.. dus een mooi solo'tje spelen over gitarist, bass-gitarist en drummer..!
- Speel vooral metal/rock (vooral metallica!) en clean ook soms..
- Liefst 2 / 3 kanalen.. clean / dist / solo bijv...

2e Hands heb ik niet echt problemen mee, als je voor 1200 euro dan een betere amp kan krijgen lijkt me dat wel wat..

Hmm, meer kan ik niet verzinnen.. Als je nog iets wilt weten moet je het gewoon even vragen :D

Ojah versterkers die ik al geprobeert heb:
Fender Metalhead
Marshall DSL - 50 en 100

groeten,

Glenn...

Outrage
18 oktober 2005, 08:44
die fender en die marshalls, zijn dat geen buizenversterkers?

ik kan je ook laney versterkers aan raden (bv de LC en de VC versterkers), vnl de LC zullen bij je stijl passen, goede clean en goede distortion. www.laney.co.uk is de website. Er staat moment op marktplaats o.m. een laney VC50, en dat is zowat een allround versterker, uitgevoerd in de kwaliteit die laney biedt ;-)

Ik weet wel niet of die versterker te luid zou zijn om er bv ook thuis op te spelen.
Zelf heb ik ook goede ervaringen met de transistor versterkers van fender. Maar of die zo geschikt zijn voor de stijl die je wil spelen, weet ik niet (uitgenomen die metalhead misschien?)

ketja
18 oktober 2005, 08:58
->Koch Twintone II
Volledig buizen, ingebouwde powersoak zodat je ook op je slaapkamer kan oefenen, dre kanalen, compact, gaat knetterhard, ook geschikt voot metal.

almarvk
18 oktober 2005, 09:33
Een Marshall Combo'tje niet wat voor je? JCM800 of een DSL versie?

Die heb je met 40 of 50 watt en kan je dus prima overal gebruiken.

En waarom transistor met zo'n budget? Transistor ben je dan met 200 / 300 euro klaar.

jorrit
18 oktober 2005, 10:04
Ojah versterkers die ik al geprobeert heb:
Fender Metalhead

groeten,

Glenn...


hallo, ga dan eens even gauw je bevindingen posten in mn wie heeft die nieuwe fender high gian al getest...!

ieme
18 oktober 2005, 10:14
1200 is heel veel voor een transistor! zou je dan niet voor modeling gaan? een gebruikte vetta ofzo?

ieme

sambofan
18 oktober 2005, 10:21
of misschien een mode4 van marshall ??
die is ook transistor maar zit wel in de hogere prijsklasse (2e hands rond de 1000 euro)

Kim Wilson
18 oktober 2005, 10:26
Of een Fender Cybertwin?

Anders_Destium
18 oktober 2005, 10:58
Koch Twintone! Goed thuis te gebruiken door de ingebouwde powersoak maar als hij hard moet dan is dat geen probleem. Probeer er eens eentje, hij zal je verbazen :)

pol
18 oktober 2005, 13:14
niks van aantrekken dat een buizenamp slechter zou klinken op laag volume.
test gewoon wat dingen uit en luister zelf es, de meeste buizenamps klinken helemaal niet slecht op laag volume, zeker niet slechter dan de doorsnee transistor.

modelling kan leuk zijn als je echt veel sounds en effecten in je versterker wil, maar qua geluid kan het nog altijd niet tippen aan een goeie buizenamp vind ik, en die laatste is dan ook stukken eenvoudiger in te stellen.

1200, is dat voor de versterker + box , of alleen de amp, anders is het wat aan de krappe kant.

GleNnoS
18 oktober 2005, 13:38
Oke, de Koch Twintone ga ik ergens proberen.. Ik wil geeeeeeeeeeeeen modeling versterker.. heb vox'jes geprobeert en zon spider ding van line 6.. bah! Die distrortion vind ik niet moooi.. Mijn bevindingen van Fender Metalhead.. Ik vind het uiterlijk echt super mooi!! Ik heb hem ergens in een winkel geprobeert dus kon niet echt hard... vond het wel lekker klinken! Maar je moet wel echt de bijpassende cab. bij hebben!

GleNnoS
18 oktober 2005, 13:39
Oke, de Koch Twintone ga ik ergens proberen.. Ik wil geen modeling versterker! heb vox'jes geprobeert en zon spider ding van line 6.. bah! Die distrortion vind ik niet moooi.. Mijn bevindingen van Fender Metalhead.. Ik vind het uiterlijk echt super mooi!! Ik heb hem ergens in een winkel geprobeert dus kon niet echt hard... vond het wel lekker klinken! Maar je moet wel echt de bijpassende cab. bij hebben!

GleNnoS
18 oktober 2005, 13:40
Oke, de Koch Twintone ga ik ergens proberen. Ik wil geen modeling versterker, heb vox'jes geprobeert en zon spider ding van line 6.. bah! Die distrortion vind ik niet moooi.. Mijn bevindingen van Fender Metalhead.. Ik vind het uiterlijk echt super mooi!! Ik heb hem ergens in een winkel geprobeert dus kon niet echt hard... vond het wel lekker klinken! Maar je moet wel de bijpassende cab. erbij hebben!

Fumi SG
18 oktober 2005, 14:26
modeling kan ook heel goed zijn hoor, kijk eens naar de Line6 Flextones of Vetta's. Die zijn echt stukken beter dan die Spiders, Cubes, Voxjes... echt! :wink:

Satriani
18 oktober 2005, 17:30
Ad60vt(x) en 120 vt(x) ownen die flextones zwaar hoor :roll:

AART
18 oktober 2005, 17:48
zoek een tweedehands mesa boogie mark III of IV, is mij gelukt voor die prijs.

GleNnoS
18 oktober 2005, 17:57
Die heb ik geprobeert ja die Vox Ad60.. Die mesa boogie heeft wel wat, kom jij alleen snel uit op een klein combotje :P Maar in welke winkel kan je die proberen?? Die heb ik nog nooit ergens zien staan.. Ojah.., is er iemand die ervaring heeft met de Peavey 5150? Is dat wat?

GleNnoS
18 oktober 2005, 17:59
Die heb ik geprobeert ja die Vox Ad60.. Die mesa boogie heeft wel wat, kom jij alleen snel uit op een klein combotje :P Maar in welke winkel kan je die proberen?? Die heb ik nog nooit ergens zien staan.. Ojah.., is er iemand die ervaring heeft met de Peavey 5150? Is dat wat?

GleNnoS
18 oktober 2005, 18:00
sorry voor al die dubbel posts maar krijg vage dingen :S

Could not insert new word matches

DEBUG MODE

SQL Error : 1016 Can't open file: 'search_wordmatch.MYI' (errno: 145)

INSERT INTO search_wordmatch (post_id, word_id, title_match) SELECT 776445, word_id, 0 FROM search_wordlist WHERE word_text IN ('die', 'heb', 'geprobeert', 'vox', 'ad60', 'mesa', 'boogie', 'heeft', 'wel', 'wat', 'kom', 'jij', 'alleen', 'snel', 'uit', 'een', 'klein', 'combotje', 'maar', 'welke', 'winkel', 'kan', 'proberen', 'nog', 'nooit', 'ergens', 'zien', 'staan', 'ojah', 'iemand', 'ervaring', 'met', 'peavey', '5150', 'dat')

Line : 242
File : /local/web/websites/1227023483/www/web/forum/includes/functions_search.php