PDA

View Full Version : me 1e cocept voor de herfstcompetitie 2005 hier op gitaarnet



DTmaster
17 oktober 2005, 21:42
nah hij is nog niet af maar het kost ook aardig wat moeite om wat te maken :) maar ok hier is die dan

http://rapidshare.de/files/6409406/contest1.mp3.html

harrie-beton
17 oktober 2005, 22:11
je wilt jezelf erg graag laten horen, waarom post je een mp3 die half af is?

opname tip, probeer iets minder nat op te nemen, turn down the reverb. Om te beginnen op de ride!
WAAR is de basgitaar


Qua compositie zeg ik niks




Nee, niks

Basseytje
17 oktober 2005, 22:44
ik vind m ook erg leeg... ik weet dat hij nog niet af is dus waarom post je m???

DTmaster
18 oktober 2005, 00:04
nee daar gaat het niet om maar ik wil juist tips over hoe ik het moet doen :) want ik ben niet echt een opname freak maar vind het leuk om mee te doen aan de contest

DTmaster
18 oktober 2005, 00:07
en daarnaast zijn het ook nog eens losse drum fils niet een pakende beat .. dat vind ik lastig .... ik heb er de hele dag aan gezeten maar ik weet niet echt hoe die leegtes moet opvullen over die drums

Basseytje
18 oktober 2005, 00:53
iets van een bass ofzow een keyboard.. en speel dan 2 gitaren in ofzow. 1tje ryhtem en de ander een loopje. en btw ik vind de de stijl niet goed overkomen met de drums.

begin hier maar eens mee dan hebben we het erna nog wel over andere zaken

Yvoshkiro
18 oktober 2005, 01:24
ik vind het niet slecht qoi riffs

DTmaster
18 oktober 2005, 09:47
toch nog iets positiefs :wink:

Roy K.
24 oktober 2005, 13:04
Wow verassend, dit had ik niet verwacht bij deze drums maar ik vind het niet zo gek (tot +- 50 sec)! Opvullen met bas, nog wat gitaarpartijen en je bent goed op weg!

DTmaster
24 oktober 2005, 13:14
hahahaha meen je dat .. lache mann thanx :-D .. ik heb net cold day in hell af van gary moore en dat koste veel tijd .. maar ik ben daarmee klaar dus ik ga deze maar afmaken .... bass zit er in maar die is dus te zacht om te horen ... daarnaast is het editen van gary moore best gelukt alleen ik hoor dat ik hier nog lang mee bezig ben :) maar tot wanneer heb ik nog ?>>

Perfect stranger2
24 oktober 2005, 15:21
Je rhytm gitaar staat ook te hard, hij clipt namelijk (neem aan dat je dat niet wilt...). Als je per se wil dat het rhythm gitaar erin beukt kun je beter het algehele opname volume verlagen.

DTmaster
24 oktober 2005, 15:32
ja ik heb de opname nog gewoon in N track staat ik kan alles nog veranderen dat moet ook :)

DTmaster
24 oktober 2005, 15:34
kun je me precies aanwijzen waar ik dingen moet veranderen want wat bedoel je en waar ?>?

Perfect stranger2
24 oktober 2005, 18:01
Ik gebruik zelf N track niet, maar cool edit. Daar heb je voor elk track een aparte volume regeling. Als je nu alle volumes iets omlaag haalt (zeg -2 db) blijft de dynamica van je nummer hetzelfde zonder dat je mixdown kraakt. Het kan natuurlijk ook zijn dat je ritmepartij zelf clipt, dan moet je je microfoon/line-in ingang lager zetten met volumeregeling en het opnieuw inspelen (iig het ritmegitaar, solo clipt niet).

DTmaster
24 oktober 2005, 19:03
ok dan maar naast dat wat vind je van de muziek die er voor heb gekozen bij die drumtrack

Perfect stranger2
24 oktober 2005, 21:50
Begeleiding is ietwat te constant zeker voor een DTmaster. Bij 0:42 moet er echt ook een break komen anders staan die bekkens op de achtergrond voor niets te rammelen.

Over het solootje:
Sommige loopjes zijn erg goed verzonnen, maar niet alle noten vind ik even lekker om op te blijven hangen.

`Einde' is niet zo heel mooi.

Wat ik nog wel echt mis is een thema.

Succes!

DTmaster
24 oktober 2005, 22:48
nou ik moet je zeggen dat ik erg veel moeite heb (had) om toen een lopend verhaal te doen tja een thema... ik weet niet of jij deze backing hebt gespeeld maar in drum zit geen lopend verhaal dus das verdomde lastig./... daarnaast about the ending dat had ik al gezegd die klopt niet dus vind je het de moeite waard om er mee door te gaan vanuit jouw kant

Perfect stranger2
25 oktober 2005, 01:26
Ik ben inderdaad er ook mee bezig geweest:

http://rapidshare.de/files/6718168/Herfstcompgitaarnet.mp3.html

Ik ben nog niet helemaal tevreden over het 2e stuk van 2e de solo (zeg rond 1:20). En paar dingen moeten nog overnieuw ingespeeld worden omdat ze nu een beetje verkaaid klinken... Geef je mening er maar over...

Die drums maken het er idd niet gemakkelijker op. Mind the extra 4/4 maat bij 1:06 van mijn opname. Volgens mij klinkt ie nog steeds ietwat onnatuurlijk als je em voor de eerste keer luistert.

To get it straight: ik vind je solo wel potentie hebben vooral dat loopje voor het drum-break achtige stuk waar je gaat tokkelen is niet slecht. Maar ik denk eigenlijk dat je deze solo beter kunt bewaren voor het 2e deel en in deel 1 een rustiger thema speelt. Je opent nu je nummer eigenlijk meteen met een solo.

Kun je trouwens getabt sturen wat je bij dat snelle loopje speelt op 0:45? Ben benieuwd.

Jeroenvanhulsteijn
25 oktober 2005, 20:00
@Perfect Stranger, heerlijke geluiden heb je daar. Klinkt al wel erg lekker moet ik zeggen. Momenteel kan ik even geen goede kritieken bedenken. Hm nou vooruit 1ntje dan. Ik heb de indruk dat de solo gitaar ietsje lager/hoger gestemd staat dan de rest. Maar kan ook komen doordat ik vandaag de radio te hard aan heb gehad in de auto.


@DTMaster. Tja...luister naar de tips van Perfect stranger :) .

Trouwens leuk om weer zulke verschillende dingen te horen. Ow ennuh, mss is het handiger om dit onder RIFFCONTEST en niet onder SOUNDS te plaatsen.