PDA

View Full Version : Lijkt dit al op iets?



Kasper
17 oktober 2005, 18:43
Ik ben al heeeel lang aan het sukkelen om een goeie opnamekwaliteit te hebben, maar ik slaag er nooit in.

Ik gebruik een Boss GT-8 voor mijn Marshall VS100 Combo en had vroeger al geprobeerd om mijn Boss rechtstreeks naar de line-in/mic van mijn pc te laten gaan, maar zonder succes. Het geluid trok dan echt op niets, heeeeel neutraal/doods en met te veel distortion op één of andere manier. Zelfs al stond mijn cab simulation aan. Het opgenomen geluid trok dus helemaal niet op het geluid dat ik hoor uit mijn amp.

Nu heb ik eens wat zitten testen met de line-out van mijn amp. Dus zodat het geluid nog 'gekleurd' wordt door mijn Marshall, en ben er best wel al tevreden over.
Hier een sampletje: http://users.pandora.be/rtaw/lineouttest.mp3
(niet letten op wat/hoe ik speel, het is vlug gedaan)
Dit is het geluid dat ik er momenteel uitkrijg, zonder aan te passen met één of ander audio-programma.

Wat vinden jullie er al van? Misschien nog niet super, maar toch alvast een wereld van verschil met vroeger :o
Hebben jullie nog tips over hoe het beter kan?


Bijkomend vraagje: kennen jullie goeie sites met info hoe je moet opgenomen audio optimaliseren? (Liefst in Cool Edit Pro / Adobe Audition).

rocker_71
17 oktober 2005, 19:36
Ik vind het prima klinken. :-D

Verbeterpunten? Misschien nog wat reverb/delay om het nog wat levendiger te maken, maar dat is een kwestie van smaak.

spanky_franky
17 oktober 2005, 20:00
Dit is het geluid dat ik er momenteel uitkrijg, zonder aan te passen met één of ander audio-programma.

Bijkomend vraagje: kennen jullie goeie sites met info hoe je moet opgenomen audio optimaliseren? (Liefst in Cool Edit Pro / Adobe Audition).
Klinkt tof hoor als ik hoor wat je gebruikt. Heb je je boss in de input van de marshall of in de fx return? dat laatste zou het beste resultaat moeten geven. Verder zou ik ook wat oppassen met te veel gain, kan de dynamiek flink verkloten.

Wat cooledit betreft: links van elke track zie je de knop "fx" daar kun je allerlei filters selecteren en effecten.

Kasper
17 oktober 2005, 20:20
Dit is het geluid dat ik er momenteel uitkrijg, zonder aan te passen met één of ander audio-programma.

Bijkomend vraagje: kennen jullie goeie sites met info hoe je moet opgenomen audio optimaliseren? (Liefst in Cool Edit Pro / Adobe Audition).
Klinkt tof hoor als ik hoor wat je gebruikt. Heb je je boss in de input van de marshall of in de fx return? dat laatste zou het beste resultaat moeten geven. Verder zou ik ook wat oppassen met te veel gain, kan de dynamiek flink verkloten.

Wat cooledit betreft: links van elke track zie je de knop "fx" daar kun je allerlei filters selecteren en effecten.

Mijn boss gaat naar de input van mijn amp, dus niet via de fx loop, die heb ik nog nooit gebruikt. Misschien moet ik me daar eens mee bezighouden?
En wat je zegt ivm die gain zit inderdaad iets in.

Met cooledit kan ik wel wat effect etc erover gooien, wat prutsen daarmee, maar zonder echt goed te weten wat ik precies moet gebruiken.

Scali
17 oktober 2005, 20:52
Ik vind het geluid een beetje schel... misschien wat hoog eraf schaven?
En die GT-8 moet toch juist heel goed bruikbaar zijn voor directe opnamen? Moet een beetje concurreren met de Pod XT.
Een vriend van mij nam op met een GT-6, en dat klonk al best aardig.
Dit is bv met de GT-6 opgenomen: http://scali.eu.org/~bohemiq/tim+dennis.mp3

harrie-beton
17 oktober 2005, 22:50
ik lees goede dingen over die gt8 maar dit valt me tegen.

Hier een sample van mijn eigen podxt

http://home.wanadoo.nl/hoeksema/gear/bogner.mp3

Bogner sim op 61% gain

Kasper
18 oktober 2005, 00:38
ik lees goede dingen over die gt8 maar dit valt me tegen.

Hier een sample van mijn eigen podxt

http://home.wanadoo.nl/hoeksema/gear/bogner.mp3

Bogner sim op 61% gain

Je moet ook helemaal niet afgaan op hetgeen ik hier post!

Ik zeg het, ik weet echt niet hoe ik met die gt8 moet opnemen, en de handleiding die erbij zit is gewoon KUT! Het is een opsomming van wat elk knopje doet, maar niet hoe je ze moet gebruiken om tot iets moois te komen :evil:
Ik heb geen idee welke settings in te stellen.

Je kan bv ergens je output type instellen, maar op elke type klinkt het ongelofelijk kut (zelfs op combo amp), maar enkel op line out/phones klinkt het goed wanneer de gt op mijn amp is aangesloten. Dat kan toch niet juist zijn?

dejohan
18 oktober 2005, 09:31
Ik vind het geluid een beetje schel... misschien wat hoog eraf schaven?


Raar, bij mij klinkt het heel dof.

harrie-beton
18 oktober 2005, 10:01
Je kan bv ergens je output type instellen, maar op elke type klinkt het ongelofelijk kut (zelfs op combo amp), maar enkel op line out/phones klinkt het goed wanneer de gt op mijn amp is aangesloten. Dat kan toch niet juist zijn?


als je enigzins begrijpt wat modeling is dan is dit volstrekt logisch.


Als je een gt8 op een normale amp wilt laten horen moet bij het output de amp+speaker modeling UITGESCHAKELD

urezna
18 oktober 2005, 10:47
Als je een goed geluid zoekt voor opnamen, met andere instrumenten erbij dus, wil ik je wel aanraden spaarzaam te zijn met de hoge tonen... soms klinkt een gitaar in zn eentje erg goed, maar in de mix bestrijkt het zo'n enorm frequentebereik, dat het totaal een beetje een brij wordt. Ik heb dat zelf ondervonden en door met een eq meer mid en minder hoog er in te doen, kwam ik op heel aardige resultaten.

wat jouw geluid betreft, op zich best lekker vet, maar tegelijk ook een beetje vlak, levenloos ofzo, maar echt duidelijk aangeven waar het aan ligt lukt me niet helaas... wel heel bruikbaar voor strakke metal waarin niet te veel rustpunten zitten denk ik ;-)

urezna
18 oktober 2005, 10:48
Als je een goed geluid zoekt voor opnamen, met andere instrumenten erbij dus, wil ik je wel aanraden spaarzaam te zijn met de hoge tonen... soms klinkt een gitaar in zn eentje erg goed, maar in de mix bestrijkt het zo'n enorm frequentebereik, dat het totaal een beetje een brij wordt. Ik heb dat zelf ondervonden en door met een eq meer mid en minder hoog er in te doen, kwam ik op heel aardige resultaten.

wat jouw geluid betreft, op zich best lekker vet, maar tegelijk ook een beetje vlak, levenloos ofzo, maar echt duidelijk aangeven waar het aan ligt lukt me niet helaas... wel heel bruikbaar voor strakke metal waarin niet te veel rustpunten zitten denk ik ;-)

Kasper
18 oktober 2005, 13:11
test

harrie-beton
18 oktober 2005, 14:54
test

Kasper
18 oktober 2005, 16:02
Je kan bv ergens je output type instellen, maar op elke type klinkt het ongelofelijk kut (zelfs op combo amp), maar enkel op line out/phones klinkt het goed wanneer de gt op mijn amp is aangesloten. Dat kan toch niet juist zijn?


als je enigzins begrijpt wat modeling is dan is dit volstrekt logisch.


Als je een gt8 op een normale amp wilt laten horen moet bij het output de amp+speaker modeling UITGESCHAKELD

Ik denk dat het nog niet exact hetzelfde is...
Bij mijn GT8 staat er in de handleiding dat je via het knopje OUTPUT TYPE moet aangeven wat het best bij je configuratie past. Daar staat oa COMBO AMP, COMBO RETURN, STACK AMP, LINE/PHONES, ...

Dus normaal gezien, zou ik daar moeten aangeven dat ik een COMBO AMP gebruik lijkt me. Maar dan klinkt het dus niet. Als het op LINE/PHONES staat wel :-?

Tymon
18 oktober 2005, 16:10
Ik zeg auw... dit geluid doet pijn aan mijn oren. Er zitten erg veel freqs rond de 4KHz in, erg vervelend.

harrie-beton
18 oktober 2005, 16:46
als ik mijn headphone output van de pod gebruik dan schakelt de pod AUTOMATISCH de amp+speaker modeling in.

Misschien is het zoiets.

Waarschijnlijk moet je nog langer tweaken met je gt8

Kasper
18 oktober 2005, 19:27
Ik heb nog eens een opname gemaakt.
Deze keer met zo'n plastic mic voor de amp, en een kleine aanpassing op de EQ van de amp. Maar het is voor de rest helemaal dezelfde patch.

Toch weer een groot verschil vind ik:
http://users.pandora.be/rtaw/mictest.mp3

Kasper
18 oktober 2005, 19:27
Ik heb nog eens een opname gemaakt.
Deze keer met zo'n plastic mic voor de amp, en een kleine aanpassing op de EQ van de amp. Maar het is voor de rest helemaal dezelfde patch.

Toch weer een groot verschil vind ik:
http://users.pandora.be/rtaw/mictest.mp3