PDA

View Full Version : Waarom??



Theije
19 september 2002, 00:38
Kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat ik op mijn Marshall Valvestate een veel beter scheur geluid krijg wanneer ik mijn clean kanaal distort (??) met een pedaal dan wanneer ik gewoon mijn overdrive kanaal gebruik?? zelfs overdrive+pedaal klinkt nog niet zo vet als mijn clean kanaal+pedaal.
of is dit een te vage omschrijving?? :wink:

pimmetje
19 september 2002, 06:57
Misschien is de buis in je voortrap rijp voor vervanging.

Anders Destium
19 september 2002, 12:27
Ik denk dat als je input al gedistort is de overdrive van je amp ook dit weer gaat gainen zodat je erg veel zweverige tonenbrij krijgt en niet een gain van wat je eigenlijk speelt

pinchaholic
19 september 2002, 13:02
Inderdaad,

anders destium heeft gelijk. Heb zelf een vs 8280 en ik laat mijn distortion(MT2) altijd over mijn cleane kanaal lopen. Klinkt gewoon beter! Feit.

Natuurlijk frustreerd het wel, dat je een dure versterker hebt, waarvan je eigenlijk maar 1 kanaal gebruikt.

Groeten!

Pinch

Dude
19 september 2002, 16:41
euh... ok, ik snap hem niet helemaal, denk logisch na... als jij je dist pedaaltje over je overdrive kanaal laat lopen snap je toch zelf ook wel dat het een beetje dubbel op is, je krijgt nu van die enge fluiterige toontjes enzo, je kent het wel veel te veel distortion, bagger geluid (beetje zoals nirvana muziek) je kan natuurlijk wel wat met de gain knoppen op je versterker spelen maar nog zal je nooit het volledige geluid van je pedaaltje horen, die hoor je gewoon duidelijker over de cleane kanaaltjes,

guvnor
19 september 2002, 20:22
Eeehhh, als ik het verhaaltje van Theije lees begrijp ik dat ie het clean kanaal + pedaal vergelijkt met het scheurkanaal van zijn VS. Hier is de distortion dus nog niet dubbelop. Later meldt hij pas dat ie OOK scheurkanaal + pedaal heeft uitgeprobeerd. Dus is hij gewoon niet tevreden over zijn scheurkanaal (zonder pedaal).

Of dit ligt aan een versleten buis? Hij heeft het niet over extra ruis ed en dat is bij mij een teken dat de buis op is. Ik zou daarom niet zo snel de buis verdenken...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: guvnor op 2002-09-19 20:24 ]</font>

Mitch
19 september 2002, 22:13
Valvestates staan nou niet echt bekend om hun fantastische scheur. Gewoon je pedaaltje gebruiken over het cleane kanaal of een andere versterker kopen:)

JV
19 september 2002, 22:15
een valvestate gebruikt die buis juist alleen voor clean toch?

Anders Destium
19 september 2002, 22:37
Ik zal het even verduidelijken, een Valvestate versterkt het signaal dat hij binnenkrijgt (ik heb er ook een), dus als iets al aangelengd is ( :wink: ), dan versterkt hij dát signaal, met ongewilde bijtonen dus...

Ik gebruik bij mijn Valvestate trouwens alleen mijn clean kanaal vanwege deze reden...

Pickslide
20 september 2002, 12:34
hey Theije, je kan proberen een tubescreamer pedaaltje (ibanez)over je distortion kanaal te trekken maakt het geluid net ff iets vetter. Ik weet dat distortion over distortion meestal niet klinkt maar de tubescreamer "distort" niet zoveel en geeft net ff een boost aan je distortion kanaal.

Doe het zelf ook vaak op mijn Fender stage. Ik heb ook wel een ander dist. pedaaltje (MT-2 boss) en die doe ik inderdaad altijd over het cleane kanaal.
1 van de 2 opties is niet echt beter ofzo het klinkt gewoom anders (maar bijde even lekker :razz: )

Ic3gl0vE
20 september 2002, 22:45
je pedaaltje heeft gewoon een betere distortion dan je versterker, that's it

Anders Destium
21 september 2002, 09:54
Ik zou ook gewoon gaan voor een pedaaltje als je een goede dist wil hebben bij je Valvestate, voordeel: is niet al te duur :smile:

Nocki
30 september 2002, 20:56
thuis klinkt je valvestatje niet zo goed
(*ik heb zelf de VS265 Stereo Chorus gehad)
maar als je m goed in stelt in band formaa is tie niet verkeerd hoor.
je moet natuurlijk niet vergelijken met een mesa ofzo maar de scheur komt beter tot rijn recht in band verband. maar thuis lklinkt ie toch naar niks...

nocki
ps ik had er een rits boss pedaaltjes bij en de mt2 samen met de GE-7 (graphic EQ in een V) klonken thuis geweldig maar samen spelend in de band had ik een flut geluid...

Nocki