PDA

View Full Version : Laboga-Mr Hector / Fame - Overkill High gain 100W



grindminder
17 oktober 2005, 17:27
iemand ervaring met deze amp?
volgens de mail die ik van Laboga kreeg is ie te vergelijken met Messa Boogie DR en Peavey XXX qua sound.

http://www.laboga.pl/Obrazki/Mr_Hector.jpg

http://www.musicstore.de/nl/Gitarren/3_15_GTOP_59_GIT0007282-000/0/0/0/detail/images/artikel/medium/GIT0007282-000.jpg

-output power: 100/50W (overswitched),
-valves used: 4 x 6L6, 4 x 12AX7, 2 x 5C3S,
-two channels: clean and distortion,
-high and low input,
-regulators: volume - clean channel; gain and volume - distortion channel,
-two separate positions, switched with footswitch, Master Volume regulators,
-common tone regulation for both channels with mid Switch,
-footswitch socket: channels switching and Master Volume ,
-channel switching on relays,
-separate bright switches for both channels,
-series effect loop,
-Line level Direct Outut witch speakers simulation,
-speaker outputs: 1 x 4 ohm, 2 x 8 ohm, 2 x 16 ohm.

Binnenkort maar even naar Keulen, even testen denk ik 8-)

semt-x
17 oktober 2005, 17:38
Wat moet dat ding kosten dan?

AART
17 oktober 2005, 17:40
970 dacht ik.

grindminder
17 oktober 2005, 17:45
yup de fame versie rond de 970 de laboga versie 1125 :-?

zijn verder de exact zelfde amps

jorrit
18 oktober 2005, 10:18
lijkt me sterk dat ie op een van beide amps lijkt, sowieso hebben de xxx en de rect. al 5 preamp buizen.

voor 700 euro koop je een tweede hands xxx ben je beter uit denk ik zo.

Negative K3 fan
18 oktober 2005, 14:33
-valves used: 4 x 6L6, 4 x 12AX7, 2 x 5C3S,

5c3s???? nog noooooit van gehoord ff specs zoeken

Kim Wilson
18 oktober 2005, 14:41
lijkt me sterk dat ie op een van beide amps lijkt, sowieso hebben de xxx en de rect. al 5 preamp buizen.

voor 700 euro koop je een tweede hands xxx ben je beter uit denk ik zo.
En hier zitten er al 6 in... :)

Negative K3 fan
18 oktober 2005, 14:45
zelfs duncanamps jheeft nauwelijks info over 5C3S buizen, maar het zijn gelijkrichters.

Squier4ever
18 oktober 2005, 17:26
jup, das waar zal wel van de 5Y3??? oid afgeleid zijn. Die zit vaak ook in een champ

jorrit
24 oktober 2005, 11:21
lijkt me sterk dat ie op een van beide amps lijkt, sowieso hebben de xxx en de rect. al 5 preamp buizen.

voor 700 euro koop je een tweede hands xxx ben je beter uit denk ik zo.
En hier zitten er al 6 in... :)

owjah? ik lees 4 12ax voorbuizen en 2 gelijkrichters...

Iceman
24 oktober 2005, 12:10
http://www.laboga.pl/english/hector.html

Iceman
24 oktober 2005, 12:10
http://www.laboga.pl/english/hector.html

Brord
10 februari 2006, 16:10
tien tekens

Mitch
10 februari 2006, 22:49
Twee buizen voor de gelijkrichting ? :confused:

jacky
10 februari 2006, 23:44
Twee buizen voor de gelijkrichting ? :confused:


echt geen nieuwtje een tweed twin heeft het ook (low power versie)

xmichielx
23 december 2006, 21:13
missschien een beetje laat, maar ik heb sinds kort de Laboga Mr hector.
De amp klinkt van zichzelf al heel erg goed..een sprankelende mooie clean die vele high gain amps niet hebben (mesa rectifier en 5150).
Ik heb zelf ook een mesa triple rectifier en een peavey 5150..de laboga zit ergens daar tussen qua geluid : de korrel van de mesa maar de defintie/gain van de 5150..maar dan het beste van beiden werelden en met een eigen sound.
Voor de prijs absoluut de beste amp die ik tot nu toe gehad ( in vergelijking met de koch powertone 1, engl powerball, peavey 5150, mesa dual & triple rectifier en framus cobra).
Ik moet wel zeggen dat ik de amp voor high gain gebruik en dat ik er een bbe sonic maximizer tussen zet om net iets meer punch te hebben en net wat meer sprankelende toontjes bij het cleane kanaal.
Maar zoals gezegd: van zichzelf heeft deze amp alles wat je wilt hebben en klinkt ie stock beter dan de bekendere high gain amps vind ik.

Doe er je voordeel mee!

Ps..hij heeft 2 master kanalen..wel zo handig voor solo's etc.

M.

Misery Signals
30 december 2006, 20:00
lijkt me sterk dat ie op een van beide amps lijkt, sowieso hebben de xxx en de rect. al 5 preamp buizen.

voor 700 euro koop je een tweede hands xxx ben je beter uit denk ik zo.

Foutje denk ik.
In een Peavey XXX zitten maar vier preampbuizen, net als in de Overkill.
Staat althans zo op de Peavey site.
MVG.

dml
31 december 2006, 10:35
lijkt me sterk dat ie op een van beide amps lijkt, sowieso hebben de xxx en de rect. al 5 preamp buizen.

voor 700 euro koop je een tweede hands xxx ben je beter uit denk ik zo.

Knap dat je dat kan afleiden van het aantal gebruikte buizen!!

xmichielx
31 december 2006, 14:19
precies..gewoon uitproberen..ik haal er echt een vet geluid uit..en een super mooi clean.
degelijk amp qua bouw maar gewoon erg goed geluid.
De meeste amps missen een zuivere punch en definitie met veel gain op hoog volume..deze amp houdt het strak en warm..ik zou zelf iig nooit meer naar een andere amp zoeken.

Misery Signals
31 december 2006, 14:28
IK vind om eerlijk te zijn die Peavey XXX helemaal niet zo goed klinken. Al vaak uitgetest, een goedkope imitatie van een Rectifier zowel van look als geluid, maar ook niet meer, echt een zwakker broertje ervan.

Ikzelf ben ook die Laboga Mr. Hector (en de Fame Overkill) ook al een tijdje met argusogen aan het volgen. Als ik een der weken naar Musicstore rijd, zal ik hem ongetwijfeld uitproberen. Ik ken een paar bands die er in elk geval hun Mesa's voor aan de kant laten (ook al omdat ze door Laboga endorsed zijn).

Is er eigenlijk kwalitatief zoveel verschil tss die identiek lijkende Fame Overkill en die Laboga Mr. Hector?
Ik weet dat die laatste handgemaakt wordt in Polen, terwijl die eerste bandgemaakt is in China (de medewerker van Musicstore versprak zich aan de telefoon toen ik ooit belde om een Fame Studio Reverb top).

B.

xmichielx
6 januari 2007, 12:38
ik weet het niet precies..maar ik weet dat je wel goeie support krijgt uit polen als je zo een amp koopt..dat zijn dingen die het extra geld wel de moeite waard maken.
Daarnaast heb ik mijn dual channel triple rec ook er voor laten staan en heeft de amp en kast met mijn bbe een beter mid en bass punch dan mijn opgevoerde 5150.
de stock buizen zijn ook erg goed van deze amps: jj tesla pre en eind buizen..dat zie je bij weinig amps stock er in zitten.
Deze amp heeft ook als voordeel dat hij 2 kanalen heeft en als je echt wilt droppen in volume (optreden kleine zaal) maar je wilt die vette scheur er uit bliven halen/de buizen blijven oversturen zet je de amp op 50 watt..die optie zit er standaard op.
Ik kan niks anders zeggen dat ik echt heel blij ben met deze amp..het is qualitatief goed spul en de clean en gain is zo ontzettend useable..iets wat je op veel high gain amps amper terug vind (clean van de 5150 en mesa zijn stukken minder en de gain van de mr hector is stukken beter dan de mesa en de 5150).