PDA

View Full Version : Zwak signaal Fender Strat



zZoRgO
19 september 2002, 00:00
hey, ik heb een probleem met m'n fender strat,als ik opnames maak of m'n gitaar rechtstreeks (via m'n effecten) in een p.a. steek dan heb ik een zeer zwak signaal...de gain van het mengpaneel moet enorm ver open staan, en het volume ook...
heb m'n pickups al dichter bij m'n snaren gezet, maar dat bleek niet te helpen...
WHAT COULD BE WRONG? vind het vooral raar dat een vriend van me met een yamaha strat-kopij speelt en dat die z'n signaal veeeel sterker is dan het mijne...
m'n gitaar is een Fender American Standard Strat...Wie helpt me??

7th heaven
19 september 2002, 14:44
het kunnen verschillende dingen zijn zijn bijv. dat je signaal verliest in bijv de elektronika een potmeter die tegen je isolatie aan zit waardoor je signaal verdwijnt via de massa of een draad breuk ook kuunen je pick ups zwak signaal uit geven je kan ze onhoog schroeven. maar ik denk dat je gewoon kortsluiting hebt in je gitaar en da je signaal weg gaat via de massa. het kan ook je maken hebben met de aansluiting van je pick ups dat ze een tegen fase signaal geven maar dat moet er al wel een keertje met gitaar geklooit zijn en dat de elementen niet weer goed zijn aangesloten
veel succes groeten

zZoRgO
19 september 2002, 16:39
dus je stelt voor: opengooien die handel...?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: zZoRgO op 2002-09-19 16:39 ]</font>