PDA

View Full Version : Iced Earth



Ic3gl0vE
18 september 2002, 22:52
Deze heren heerschen helemaal de pan uit vind ik... Maar aangezien ik bijna niemand ken die het met mij eens is vraag ik me af of er hier mensen zijn die het wèl met me eens zijn :smile:

het album Alive In Athens is ècht te gek

FNaRK
19 september 2002, 12:48
jazekers
ik ben het met je eens, brute band, waarschijnlijk 1 van de meest strak spelende livebands !

A-ToXiC
19 september 2002, 16:50
Mee eens!

Neals
19 september 2002, 21:19
erg goeie live band, vin het op cd alleen steeds saaier worden

Timmer
20 september 2002, 10:19
Inderdaad goeie band, maar hun laatste CD (Horror Show) vind ik wel een beetje saai.

Something Wicked RULES

ESPGuitarFreak
20 september 2002, 21:06
Something wicked ruled zeker....nummers als the coming curse, birth of the wicked :smile: ...megastrakke muziek gewoon, toch?!

Neals
22 september 2002, 23:27
kvon de eerste 3 albums het beste om heel eerlijk te zijn

Anders Destium
23 september 2002, 00:02
en als je echt gave SpeedMetal bands wil horen moet je toch Blind Guardian en Helloween en Sanctuary luisteren
Niet dat ik iets tegen Ices Earth heb ik vind ze alleen wat saai als je ze vergelijkt

Neals
23 september 2002, 12:25
kvin blind guardian ook zeer goeie band, maar gaat wel redelijk snel vervelen

Ic3gl0vE
29 september 2002, 22:58
blind guardian is wel weer totaal anders vind ik... kep liever iced earth

helloween is ook wel leuk maar daar heb ik nooit echt goed naar geluisterd

FNaRK
30 september 2002, 11:44
Helloween: Keepers of the seven keys, part 1 en 2
blind aan te schaffen !!

lord bean
30 september 2002, 11:53
Inderdaad keeper of the seven keys 1 en 2 kun je blind aanschaffen. Van blind guardia vind ik het oudere werk beter omdat daar geen keyboards en dergelijke aan te pas komen. Iced earth vind ik saai. Misschien moet ik eens die live cd kopen.

Ik luister liever live dan studio opnamen

MAY
30 september 2002, 12:29
Een van de allerbeste power/speed metalbands die jullie vergeten is Rhapsody. De cd 'symphony of enchanted lands'is echt geniaal.

A-ToXiC
30 september 2002, 15:38
Ik vind die nieuwe cd ook wel goed
Maar Symphony of enchanted land blijt het beste.
Ik vind eigenlijk wel dat veel van hun nrs een beetje op elkaar lijken

lord bean
30 september 2002, 16:44
Rhapsody vind ik dus niks. Al dat klassieke gedoe op de voorgrond.. een hoop violen en ander gespuis..
geef mij maar puur en zuiver gitaarwerk ten top

MAY
30 september 2002, 18:00
Je hebt wel gelijk als je zegt dat veel nummers op elkaar lijken. Maar daar hebben wel meer power metalbands last van. Luister maar eens naar: Gamma-ray, demons & wizards, stratovarius en sonata arctica. En toch zijn het stuk voor stuk enorm goede bands!

Anders Destium
30 september 2002, 18:46
He jullie vergeten Virgin Steele en Vanden Plas, en Nevermore...

Ic3gl0vE
10 oktober 2002, 23:15
demons & wizards = Iced Earth + Blind Guardian


rhapsody is trouwens Progressive metal, toch? ik vind die zanger nog steeds een beetje niet-mijn-stijl zingen

Anders Destium
12 oktober 2002, 19:08
Iedereen die van deze stijl houdt moet trouwens ook zeker Imaginations from the other side hebben van Blind Guardian, toen was het nog een echte metalband, al wel uiterst bombastisch maar een stuk frisser geluid dan op hun latere albums...waarbij de verhalen en koortjes overheersen...

Verreweg hun beste album als je het aan mij vraagt, BLIND KOPEN DUS, en later mij nog even bedanken vind ik dan niet erg hoor :wink: