PDA

View Full Version : Welke fender versterker



jeroenuiteindhoven
17 oktober 2005, 09:56
Dames (?) en Heren,

Ik zoek een fender versterker met een mooie reverb, zoals bijv. de twin, maar waar ik ook op kan scheuren. De scheur hoeft geen metal scheur te zijn, maar meer een bluesy scheur. Daarbij vind ik de twin veel te zwaar dus deze valt af.

Mag best 2de hansje zijn en ik wil eigenlijk niet meer dan 400-500 euro uitgeven.

Is dat mogelijk? Of zijn er andere merken?

Let me know

Kim Wilson
17 oktober 2005, 11:07
Pssst, ik heb een mooie Hotrod Deluxe in de aanbieding. Meer info via PM. :wink:

gvink
17 oktober 2005, 11:14
Ehmmm... Hotrod Deluxe? :)

Even serieus, is een erg goede versterker, een vriend van mij heeft er een.
Veel mogelijkheden en een lekkere scheur, niet teveel niet te weinig.
Ook de reverb was lekker 'sploingy'...

Dude
17 oktober 2005, 11:15
pssssst... hotrod deluxe zijn geweldige versterkers !! :D

Bobbel
17 oktober 2005, 11:29
ik zou gewoon voor de twin gaan... heb ik ook en ik kan er zelfs een metalscheur uitkrijgen met een Gibson... echt een aanrader die versterker...

maar aangezien die dus afvalt is de hotrod een zeer goed alternatief....

jeroenuiteindhoven
17 oktober 2005, 11:52
Nou mail me maar even over die Hot Rod

jeroenuiteindhoven
17 oktober 2005, 11:54
Nou mail me maar even over die Hot Rod

gitarist17
17 oktober 2005, 12:01
heerlijk dit forum!

ga morgen of overmorgen dus een nieuwe hot rod deluxe halen en hoor niets dan goeds!!! Heerlijk!!!

zelf geluisterd en is idd een heerlijke versterker echt een aanrader!

veel zoekplezier

erice

Kim Wilson
17 oktober 2005, 12:44
Nou mail me maar even over die Hot Rod
Als het goed is heb je een mailtje ontvangen.

waayer
17 oktober 2005, 13:50
pssssst... hotrod deluxe zijn geweldige versterkers !! :D


Volledig mee eens,ik heb er ook een gehad en heb nog wel eens spijt dat ik hem heb verkocht maarrr ik ben ook bezig om er weer een terug te kopen want het zijn geweldige versterkers en ook nog eens goed hanteerbaar met transport en zo.

ToTaL FaKe
17 oktober 2005, 16:06
ach als er nog iemand is die er eentje wil, ik verkoop mijnes ook :wink:

nog het USA model.. :)

waayer
17 oktober 2005, 16:16
Zit er veel verschil in het geluid tussen de usa of de mex build?

ToTaL FaKe
17 oktober 2005, 19:46
voor zover ik weet niet.. :-D moet je even op internet zoeken.
Zo veel verschil zit er volgens mij niet in, maar als er al verschil in zit is het zeker in het voordeel van het USA model. Kwa prijs ga ik niet meer vragen omdat het een USA model is.

ik hoor het wel :-D

jeroenuiteindhoven
18 oktober 2005, 00:23
Wat vraag je ervoor dan? Mail me anders even wat meer informatie over je jouwe, ik heb er misschien al een op het oog, maar je moet ook vergelijken he :)

Jerre
18 oktober 2005, 00:30
Bwaa, Hot Rod Deluxe, koop dan liever de Deville, die klinkt niet zo bassig, meer mid/hoog. Dat komt door de 4 x 10" speakers ipv 1 x 12".

Maar als je blues wil, dan kan je evengoed de Blues Deville (of ja Deluxe) kopen. Het drive kanaal op deze amps is veel beter dan bij de Hot Rod's, en het cleane kanaal is identiek ...

En een leuk extraatje, de Blues reeks komt in Tweed ipv zwarte Tolex.

Zeker checken.

Kim Wilson
18 oktober 2005, 08:46
Bwaa, Hot Rod Deluxe, koop dan liever de Deville, die klinkt niet zo bassig, meer mid/hoog. Dat komt door de 4 x 10" speakers ipv 1 x 12".

Maar als je blues wil, dan kan je evengoed de Blues Deville (of ja Deluxe) kopen. Het drive kanaal op deze amps is veel beter dan bij de Hot Rod's, en het cleane kanaal is identiek ...

En een leuk extraatje, de Blues reeks komt in Tweed ipv zwarte Tolex.

Zeker checken.
Een Deville, voor €500,=... :roll:

Kim Wilson
18 oktober 2005, 08:49
Btw, nóg meer mid-hoog, en het gaat écht vervelend worden. De Hotrods zijn pinnig genoeg met een 12" speaker...

waayer
18 oktober 2005, 15:21
zie nu ook een paar bassman ten versterkers te koop staan is dat wat voor gitaar of sjouw je je een breuk aan die dingen?

dejohan
20 oktober 2005, 15:48
Een paar opmerkingen:

Er is haast geen verschil tussen een USA en Mex build. Het is ook niet zo dat de USA tweedehands meer zou moeten kosten ofzo.

Als je blues wilt spelen is het mss geen slecht idee om een Tubescreamer er voor te zetten (eventueel een Ibanez TS7, kost haast niks in vergelijking met de 'echte' en geeft een super goed geluid, en ja, die beruchte JRC4558D chip zit ook hier in). Zeker in combinatie met single coil pickups op het cleane kanaal klinkt dit hemels.

En kijk ook eens hier:
http://studentweb.eku.edu/justin_holton/

gitarist17
20 oktober 2005, 16:59
ik heb hem!!! (hot rod deluxe, dan he.)

heerlijk, meer volgt snel (qua review...)

groeten erice

Heintje
21 oktober 2005, 00:25
Ik heb ze allemaal gehad, met 1x10(Pro Junior), 1X12(Blues Junior) , 4x10 (Fender Blues De ville), 2x12 (Hot Rod de Ville) en 1x12(Hot Rod Deluxe).

Conclussie:

De 1x10 (Pro Junior met Eminence Alnico) is helemaal te gek, je weet niet wat je hoort, maar alleen voor thuis of repetities.

De 1x12 Hot Rod Deluxe heeft een vreselijke galm (alle amps uit deze serie hebben dat), het drive kanaal moet je nooit uit proberen (echt bagger), MAAR het gewone clean kanaal is supergeil te gek, zeker als je deze amp nog wat gaat pimpen (bijv.: een betere speaker zoals een Alnico Blue)

Een Twin Reverb is zeker meer versterker, maar je krijgt er wel een hernia van. Een nieuwe HRD heb je al voor 650 Euro, een twin zeker niet.

dejohan
21 oktober 2005, 10:31
De galm in de HRDx kan je op kinderlijk eenvoudige wijze modden (1 draadje doorknippen, simpeler kan het niet), en dan is ie imho stukken beter. Hij is dat minder extreem, want de standaard galm verzuipt als je hoger gaat dan 3 ofzo, gevolg van een nogal extreme trebble terugkoppeling in het reverb circuit die helemaal niet nodig is, maar dat is zoals gezegd makkelijk op te lossen.
Ok, het wordt geen tube driven reverb, maar de reverb tank die er in zit is geen goedkoop ding, maar dezelfde die Fender al jaren gebruikt in de duurdere amps (accutronics).
De mod:
http://studentweb.eku.edu/justin_holton/reverb.html#dallman

waayer
21 oktober 2005, 10:38
er staat een mooie op gitaarmarkt een tweed uitvoering voor 550 euro
als ik er al (opnieuw) een zou kopen zou ik zeker voor de tweed gaan
vind ze er net iets cooler uitzien.

dejohan
21 oktober 2005, 10:47
In (sommige) tweeds zit een betere speaker (jensen denk ik), en dan is hij zeker aan te raden.