PDA

View Full Version : Actie verlagen van mijn Squier 51



AlterEgo
17 oktober 2005, 09:38
Hoe kan ik de actie van mijn snaren verlagen op mijn Squier 51 (vaste brug, maple hals)

dejohan
17 oktober 2005, 09:52
de brug(zadels) verlagen?

AlterEgo
17 oktober 2005, 10:58
Hoe?

Harry
17 oktober 2005, 11:48
zitten er geen schroeven of inbusdingen naast of op die mogelijkerwijs naar beneden kunnen?

Debaser
17 oktober 2005, 12:57
ik denk door op elk zadeltje de twee kleine imbusjes te draaien.
zeg,maar waar de snaar weer naar boven, overheen komt.
schematje :



o || o


o = imbusje
|| = snaar

dejohan
17 oktober 2005, 13:33
maar als je de brug in z'n geheel kunt verlagen, kan je best eerst dat doen voordat je met de zadeltjes gaat klooien.

jorrit
18 oktober 2005, 09:50
denk dat er een standaard fenderbrug op zit, die je dus niet in zn geheel kan verlagen.

@ topicstarter, idd die schroefjes draaien probeer alle snaren eerst evenwijdig te verlagen, daarna ff spelen, dan merk je vanzelf wel of bepaalde snaren meer afstand tot de toets hebben als andere, die nog ff bijdraaien. daarna weer ff intoneren

Debaser
18 oktober 2005, 14:31
denk dat er een standaard fenderbrug op zit, die je dus niet in zn geheel kan verlagen.

@ topicstarter, idd die schroefjes draaien probeer alle snaren eerst evenwijdig te verlagen, daarna ff spelen, dan merk je vanzelf wel of bepaalde snaren meer afstand tot de toets hebben als andere, die nog ff bijdraaien. daarna weer ff intoneren

klopt, de brug is niet in een keer te verlagen

waayer
18 oktober 2005, 15:31
denk dat er een standaard fenderbrug op zit, die je dus niet in zn geheel kan verlagen.

@ topicstarter, idd die schroefjes draaien probeer alle snaren eerst evenwijdig te verlagen, daarna ff spelen, dan merk je vanzelf wel of bepaalde snaren meer afstand tot de toets hebben als andere, die nog ff bijdraaien. daarna weer ff intoneren

klopt, de brug is niet in een keer te verlagen

kan wel volgens mij maar dan moet je je brug vastzetten heb ik bij de mijne gedaan door er een extra veer in te plaatsen en de schroeven
er dieper in draaien werkt voor mij perfect omdat je dan tijdens het benden van de snaren niet telkens de brug naar voren/boven trekt.

Debaser
18 oktober 2005, 23:14
he ?

over welke brug heb jij het ?
het is een hardtail brug en geen vibrato/tremelo systeem.

waayer
19 oktober 2005, 13:39
laat maar heb het niet goed gelezen my bad

rhcp_schipper
19 oktober 2005, 15:11
ik was ook van plan om mijn actie te verlagen van mijn tele! Maar hoe werkt dat intoneren dan?

dejohan
19 oktober 2005, 15:59
http://www.donhofstee.nl/

Kijk bij 'brug'

Debaser
19 oktober 2005, 16:57
laat maar heb het niet goed gelezen my bad

np :D