PDA

View Full Version : Zangversterker



BLOK182
18 september 2002, 21:16
Aangezien ik in een band speel en afn en toe nog wel eens zonder PA moet spelen, leek het mij el handig een keertje een zangversterker te kopen. Maar ik heb geen zin / geld om een paar honderd euro voor dergelijk apparaat uit te geven. Daarom vroeg ik me af of je ook zou kunnen zingen over een wat oude, onbekende gitaarversterker, jullie weten wel, die dingen die je voor 50-100 euro op marktplaats ziet staan. Het hoeft dus niet professioneel te zijn, maar tis voor kleine optredens op feestjes ofzo wel handig.
Ik vroeg me dus af, hoeveel watt moet zo'n ding zijn om een beetje door de rest heen te komen?

Ic3gl0vE
18 september 2002, 22:35
hoe ik werk:
microfoon-->klein behringer mengpaneeltje-->actieve monitorboxen

werkt goed :smile:

AllodoX
18 september 2002, 23:17
bij bass is het zo dat je 4 keer zoveel vermogen moet hebben als je gitarist, om op hetzelfde volume te kunnen spelen.

bij zang is dat nog meer.. omdat je met nog lagere en nog hogere frequenties zit.

ga je een zangversterker teveel laten pompen ( klein versterkertje hard zetten dus ), dan heb je veel meer last van feedback ( lees : loeihoge, penetrante pieptoon waar je helemaal geschift van wordt ), dan wanneer je een versterker met meer vermogen hebt.

waarom denk je anders dat die PA versterkers in de meeste concertzalen zo gigantisch lomp zijn ?