PDA

View Full Version : marktplaats begint harder te zuigen...



Speeddemon
16 oktober 2005, 23:58
check...

Speeddemon
17 oktober 2005, 00:00
Ik kreeg een email waarin m'n TS9 mods advertentie opgeschort is, omdat 't een dienst is, en ik 6 euro zou moeten dokken.
Is matig, maar afijn...

Wat doen die eikels? Ook m'n 2 andere advertenties opschorten, waarin ik gewoon 2 Hot Wire Audio pedalen verkoop! Daar BIED IK HELEMAAL GEEN DIENST AAN, YOU GREEDY DUMB ASS MOTHERFUCKERS!

:evil: :evil: :evil:

Thom TK
17 oktober 2005, 00:06
Ik kreeg een email waarin m'n TS9 mods advertentie opgeschort is, omdat 't een dienst is, en ik 6 euro zou moeten dokken.
Is matig, maar afijn...

Wat doen die eikels? Ook m'n 2 andere advertenties opschorten, waarin ik gewoon 2 Hot Wire Audio pedalen verkoop! Daar BIED IK HELEMAAL GEEN DIENST AAN, YOU GREEDY DUMB ASS MOTHERFUCKERS!

:evil: :evil: :evil:

En ik kan mijn Engl advertentie gewoon gratis neerzetten.
Tot 2 keer toe, gnagna'.

BartL
17 oktober 2005, 00:06
Jaja...zaadjes zijn het af en toe :evil:

phx
17 oktober 2005, 08:49
Ze vallen waarschijnlijk over de titel HWA die op iedere foto staat, hebben ze ook al een keer bij mijn foto's geflikt. Mijn adv. werden constant verwijderd, met de vraag aan ebay (die netjes beantwoord werd) WAAROM was het antwoord: je hebt een naam/url bij je foto staan, daarvoor moet je betalen wil je deze adv. terug zien.

amon
17 oktober 2005, 09:15
ja joh, ik zei het al langer, sinds die 6 euro regeling is marktplaats alleen nog maar achteruit gegaan. Vooral ook de service. Om een mailtje te sturen moet je een flinke omweg maken wil je een reactie terug krijgen.

Er zit bij de rubriek muziek een marktmeester, waarvan ik me vaak afvraag waar hij zijn kennis vandaan haalt. Zelfs als ik bij de prijs zeg 199 euro, vind hij het soms meer waard en moet ik toch maar betalen. Hoe heette die vent nou... Ik heb wel eens een adv geplaatst met bovenstaande klaagtekst etc.
Ik dacht dat ie Niko heet ofzo. Wat een janlul!

amon
17 oktober 2005, 09:18
ohja, wat ik laatst had was trouwens ook erg schraal.

Ik een advertentie met "drumstel gezocht". Waarin ik in de adv nadrukkelijk melde dat hij goedkoop moest zijn (maar noemde geen max prijs, ik hoopte toch op aanbiedingen van kits boven de 200). Deze adv stond gewoon op makrtplaats zonder te betalen. Na 14 dagen ofzo krijg je een mailtje om hem boven aan de lijst te zetten. Ik herkende deze mailtjes van mijn vorige adv. dus ik klik vrolijk op die grote link. Wat blijkt, hebben ze die mailtjes veranderd: die super grote link die er staat is om hem te verwijderen, je had duur moeten bellen...
Effin, adv verwijderd, geen probleem, ik maak wel een nieuwe. Precies dezelfde tekst, alles hetzelfde. Krijg ik een mailtje dat ie gede-activeerd is. KKLijers, kan ik gaan betalen...

schizo910
17 oktober 2005, 10:06
boycotten en alleen nog maar gitaarmarkt gebruiken :) :D

Debaser
17 oktober 2005, 10:34
ja als gitaarmarkt dezelfde bezoekers aantallen zou halen ..
anderzijds heb je hier bijna alleen serieuze mensen.

ik vind het wel raar hoor speedy,
want al die GSM-unlock, PSP downgrade, PDA update naar WM2005
advertenties staan er ook in overvloed.

ik heb ook een keer een watermerk met mijn mail adres in mijn foto's gebruikt.
puur omdat niemand ze dan zou gebruiken.
heb ik geen klachten overgekregen.

ik kreeg wel een melding dat een advertentie was verwijderd om dat ie er dubbel in zou staan... dan kom je wel 1 iemand aan die iets cross post in 10 rubrieken, dat mag wel...

E-J
17 oktober 2005, 11:39
Ja, ik begin marktplaats ook gek te worden. Voorbeeldje:

Ik bied iets te koop aan voor 150 euro, heb je van die sukkels die expres 200 en zelfs 450 euro gaan bieden...stuur ik beiden een mailtje krijg ik vervolgens 50 lege (!) antwoorden terug. Dus ik de biedingen verwijderd, staan ze de volgende dag er weer op. Bleken die 2 zelf eenzelfde ding aan te bieden, en zaten ze op de andere aanbieders expres nep hoog te bieden, zodat die geen geinteresseerden krijgen :evil:

Wilbert
17 oktober 2005, 11:46
Gewoon speurders.nl gebruiken. Volgens mij begint dat ook steeds meer te groeien.

harrie-beton
17 oktober 2005, 11:51
Speurders bijna net als Marktplaats.

speurders heeft omzet (geschat) van 1,8 miljard en Marktplaats (geschat) van 2 miljard.
Het zijn schattingen omdat marktplaats nooit weet of het product ook echt wordt betaald of niet.

Les Paul
17 oktober 2005, 12:10
Ik doe steeds meer met speurders.nl. Hoef je tenminste niets te betalen als je iets boven de 200 euro aanbiedt

Speeddemon
17 oktober 2005, 12:31
Ik heb vanacht anders wel HEL doorgemaakt met die Speurders.

Probeer daar een nieuwe account te openen voor Hot Wire Audio, vragen ze om eenmalig een aantal gegevens in te vullen (naam, postcode, land). Ik doe dat, klik op "VERDER" en hij blijft maar terugkomen!
20 minuten lang! Uiteindelijk op m'n oude account die ad geplaatst, daar doet ie 't ineens wel! :-?

Met als gevolg dat na veel gedoe m'n TS9 mods ad er 2x staat! :evil:

Al moet ik zeggen dat gitaarmarkt 's nachts ook niet altijd even goed werkt. Meestal blijf je dan ook rondjes lopen, rond "inloggen" en advertentie plaatsen. :evil:

Mitch
17 oktober 2005, 13:46
Hmmm, da's wel matig allemaal. Het kan ook wel goed gaan: afgelopen maand drie pedalen zonder problemen verkocht.
Enige smetje was iemand die 95E had geboden en daarmee hoogste bieder was. Mail ik 'm: 'ja, ik vond het toch te duur en ik heb maar een Boss gekocht' :o
ZEG DAT DAN !
Twee dagen later alsnog verkocht....

Maar goed, dat een hoop gebruikers van Marktplaats niet goed snik zijn was al bekend, maar als nu ook de beheerders in IQ dalen zijn we straks goed de pineut.

SimonS
18 oktober 2005, 10:24
Ik heb vanacht anders wel HEL doorgemaakt met die Speurders.

Probeer daar een nieuwe account te openen voor Hot Wire Audio, vragen ze om eenmalig een aantal gegevens in te vullen (naam, postcode, land). Ik doe dat, klik op "VERDER" en hij blijft maar terugkomen!
20 minuten lang! Uiteindelijk op m'n oude account die ad geplaatst, daar doet ie 't ineens wel! :-?
Dat heb ik ook gehad. Na heel veel gekloot, en via 1 of andere link die ik via mail kreeg van Speurders lukte het me wel. na een week ofzo...

Kim Wilson
18 oktober 2005, 10:38
Ik vind dat er een hoop drukte wordt gemaakt om die 6 euri. Als je iets te verkopen hebt van boven 200 Eu, wat is dan 6 euro? Minder dan 3%, poehpoeh... :roll:

Speeddemon
18 oktober 2005, 11:44
Ik vind dat er een hoop drukte wordt gemaakt om die 6 euri. Als je iets te verkopen hebt van boven 200 Eu, wat is dan 6 euro? Minder dan 3%, poehpoeh... :roll:
Ik verkoop TS9 mods van 7,50-15 euro p.s.
Dan is 6 euro WEL poehaa. :-?

't zelfde met een "dienst". Ik zou me zelf best willen aanbieden als gitarist, maar ik ga geen 6 euro dokken als er geen 'je vindt hierdoor een goeie band'-garantie op zit. :roll:

Speeddemon
18 oktober 2005, 11:45
Ik vind dat er een hoop drukte wordt gemaakt om die 6 euri. Als je iets te verkopen hebt van boven 200 Eu, wat is dan 6 euro? Minder dan 3%, poehpoeh... :roll:
Ik verkoop TS9 mods van 7,50-15 euro p.s.
Dan is 6 euro WEL poehaa. :-?

't zelfde met een "dienst". Ik zou me zelf best willen aanbieden als gitarist, maar ik ga geen 6 euro dokken als er geen 'je vindt hierdoor een goeie band'-garantie op zit. :roll:

Kim Wilson
18 oktober 2005, 11:51
Ja, in die gevallen zijn ze bij Marktplaats wel erg kortzichtig ja. Maar er zijn ook mensen die hun amp van €1000 of een auto van €3000 niet op Marktplaats zetten, omdat ze anders 6 Eu moeten dokken. En dat vind ik nogal zeikerig.
Net als dat mensen klagen als ze voor een paar uur parkeren 5 euro moeten betalen, maar wel met een paar honderd Euro aan zooi uit de stad komen.

Maar ik ben het zeker met je eens dat ze heel erg insect-penetrerend kunnen zijn.

Dirk_Hendrik
18 oktober 2005, 14:06
Ik verkoop TS9 mods van 7,50-15 euro p.s.


Dit is dus een dienst.
En met deze opmerking kun je MP zeikerig vinden of 6 euro duur maar hier zit geen willekeur achter. Dit is duidelijk in het regelement vastgelegd.

sickpunk
18 oktober 2005, 14:44
ik had ene tijd geleden een squier strat op MP gezet... krijg ik ene mail dat ie verwijderd is, want het was meer waard dan 200 euro.... :roll:

Speeddemon
18 oktober 2005, 15:07
Ik verkoop TS9 mods van 7,50-15 euro p.s.


Dit is dus een dienst.
En met deze opmerking kun je MP zeikerig vinden of 6 euro duur maar hier zit geen willekeur achter. Dit is duidelijk in het regelement vastgelegd.
dat was 't probleem niet. Maar 't was een reactie op Kim Wilson's "'t is maar 3%, die 6 euro".

Het probleem was dat ze m'n andere 2 ads (die zeker GEEN dienst waren, waar ook GEEN website o.i.d. in vernoemd werd) ook verwijderd werden.

En een "© 2005 Hot Wire Audio" watermerk in je foto is door geen enkele reden verboden. Heb geen zin dat m'n foto's door anderen gebruikt worden zonder mijn toestemming. M'n vriendin is semi-pro fotografe en haar (erg goeie) concertfoto's zijn al regelmatig door anderen gebruikt alsof ze door hen gemaakt waren.

Debaser
18 oktober 2005, 15:21
En een "© 2005 Hot Wire Audio" watermerk in je foto is door geen enkele reden verboden. Heb geen zin dat m'n foto's door anderen gebruikt worden zonder mijn toestemming. M'n vriendin is semi-pro fotografe en haar (erg goeie) concertfoto's zijn al regelmatig door anderen gebruikt alsof ze door hen gemaakt waren.

dit moet idd mogen.
ik watermerk tegenwoordig ook bijna alle foto's die ik van bands ofzo maak.
Al is het alleen maar om te laten zien dat je niet een lullig plaatje van internet hebt gepakt, om mensen op te lichten, of dat mensen jou foto gebruiken om mensen op te lichten.

maar voor elke 'dienst' moet je dus 6,- betalen ?
dus iedereen in de rubriek muzikanten .. ?
en hoe zit dat met contact advertenties
'jonge man zoekt vrouw voor een avond uit, en misschien meer '
ook 6,- ?
poehee...
maar ik ben het 100% met je eens speedy,
je legt misschien te duidelijk uit wat je doet.

misschien is iets als

Verschillende TS-9 mods te koop.

- lijstje met mods

informeer naar de prijzen en combinaties.

verder niet reppen over dat je het zelf doet...
maar misschien verwachtten mensen dan wel een DIY kit...

lastig..

Speeddemon
18 oktober 2005, 18:38
maar ik ben het 100% met je eens speedy,
je legt misschien te duidelijk uit wat je doet.

misschien is iets als

Verschillende TS-9 mods te koop.

- lijstje met mods

informeer naar de prijzen en combinaties.

verder niet reppen over dat je het zelf doet...
maar misschien verwachtten mensen dan wel een DIY kit...

lastig..
Dit had ik ook gedaan!

Ben nu maar naar de concurrent gegaan:
http://www.speurders.nl/muziekinstrumenten/effectenenechos/14311587/ibanez_ts9_tubescreamer_modificaties.3.5.14625552_ 14605187_14311587_13886238_13833030_13809591_13792 734_13761973_13724627_13607302_13542212_13483172_1 3483131_5509375_13411390_13365942_13321260_1320820 1_13139556_11763941.66606106660810location0710sele ct0610zipcode0810title0710descr0610ibanez0810id061 010810order0610ad0710starting0710time0710desc0810p re0710sort061010810sub0710cat0710id061037080810sd0 61010810st061010810limit061020.28.99.html

vinni
18 oktober 2005, 21:12
Laten we maar hopen dat gitaarmarkt niet TE succesvol wordt.
Anders zal je zien dat ook hier de Euro- en dollartekens gaan prevaleren.
Nou ja....tegen die tijd is het allang opgekocht door de suits.....
Kijk maar naar Harmony Central.....

Tja...ben wat sombertjes gestemd over deze wereld.... :-(

Vinni

Speeddemon
18 oktober 2005, 22:32
Laten we maar hopen dat gitaarmarkt niet TE succesvol wordt.
Anders zal je zien dat ook hier de Euro- en dollartekens gaan prevaleren.
Nou ja....tegen die tijd is het allang opgekocht door de suits.....
Kijk maar naar Harmony Central.....

Tja...ben wat sombertjes gestemd over deze wereld.... :-(

Vinni
I feel your pain.

ik heb al vanaf 't begin (dat bekend was dat MF Harmony Central zou overkopen) gezegd dat 't me niet zou gaan verbazen als er nu 'plants' komen: mensen/accounts gecreeërd door MF of onderdanen, met als enige doel producten van MF of hun service e.d. de hemel in prijzen.

Ik stel me dan voor hoe 't hier zou gaan als Feedback ofzo de boel hier overkoopt en beheert...
zul je ineens ook zien dat er wat extra censuur wordt toegepast bij negatief commentaar. :roll:

Rw
26 oktober 2005, 16:25
er is wel een leuk ding ana marktplaats: gratis marktplaats tshirts! gebruik hem nu als poetsdoek voor mn gitaartjes :-D