PDA

View Full Version : Deze advertentie is LEUK!!!!!!!!!!!!!!!!



the sure thing
16 oktober 2005, 23:03
Kijk op deze link:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=49851

Een Fender black faSe. Geweldig. HIj denkt dat omdat het speakerdoek zwart is, het een blackface is. Oh nee, het is een black FaSe... Zeker uit een andere fase van zijn leven :-D :-D :-D GEWELDIG!!!!!!!!!!

Negative K3 fan
17 oktober 2005, 00:09
hahahaha geniaal :D

peter_heijnen
17 oktober 2005, 08:10
Deze is ook leuk (van dezelfde verkoper overigens...).

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&md=details&id=48007

Hoeveel zou dat foodpendaal los kosten?
Die art (food processor?) lijkt ook black fase.

PeeVee
17 oktober 2005, 12:13
Ik dacht vroeger ook dat de kreet "blackface" betrekking had op het speakerdoek en ik denk niet dat ik de enige ben geweest. De vergissing wordt vaker gemaakt en is dus niet zo heel vreemd volgens mij. Misschien leuker om hier in het forum aan te geven hoe het dan wel zit, dat lijkt me een van de hoofddoelen van het forum; delen/uitwisselen van informatie, kennis en ervaringen. Ik zal een poging wagen. Meer en ongetwijfeld betere info is o.a. te vinden op The Fender Amp Field Guide: www.ampwares.com/ffg

De kreet "blackface" slaat niet op het speakerdoek maar op de faceplate oftewel het bedieningspaneel. Blackface versterkers zijn gemaakt van ong. '63 tot ong. '67 en tamelijk legendarisch en begerenswaardig. Begin '65 is Fender overgenomen door CBS en zo rond '67 is de cosmetica van de versterkers veranderd naar "silverface" style. De vroege silverfaces stonden nog dicht bij hun voorgangers, later zijn er door CBS tal van "verbeteringen" doorgevoerd die in die periode wellicht wel gewild waren, maar heden ten dage eerder als minpunt worden gezien (mastervolume, pull-boost). De vroege silverfaces zijn overigens goed klinkende versterkers en vrij eenvoudig terug te brengen naar blackface specificaties (zal nooit "the real deal" door andere componenten maar het resultaat is doorgaans prima).

Eind 70's / begin 80's heeft CBS vrij radicale "verbeteringen" doorgevoerd en werd het vermogen van de 50W modellen opgekrikt naar 70W, en van de 100W modellen naar 135W. Begin 80's is er overigens nog een even een tweede serie versterkers geweest met een zwart bedieningspaneel maar met andere belettering ("blackface II style"), deze versterkers zijn technisch identiek aan de late 70's silverfaces.

peter_heijnen
17 oktober 2005, 17:57
PeeVee heeft helemaal gelijk.

Excuses voor mijn kinderachterachtige gedrag. Maar leedvermaak is nou eenmaal zo verlokkelijk.

the sure thing
17 oktober 2005, 21:28
... en de advertenties zijn weer weg.... PeeVee: je hebt idd helemaal gelijk. Ik vind alleen handelaren soms wel een ander verhaal... :roll:

PeeVee
19 oktober 2005, 21:33
Och ja zo erg is het nu ook weer niet, maakt mij ook niet uit dus excuses zijn helemaal niet nodig. Beetje grinniken mag best wie vrij van zonde is werpe de eerste plectrum nietwaar? Ik bedoelde meer te zeggen dat het één sluit het ander niet uit hoeft te sluiten, dan kunnen we en grinniken en dan heeft de medelezer / verkoper er ook nog wat aan, toch?