PDA

View Full Version : Improv over Zakk Wylde backing - Scali



Scali
16 oktober 2005, 22:04
Ik vond online een backingtrack van Zakk Wylde, en heb die es volgespeeld...
Begin en eind met m'n Ibanez RG, en de bridge ertussen met de Epiphone Les Paul: http://scali.eu.org/~bohemiq/Zakk%20Wylde%203.mp3

Satriani
17 oktober 2005, 00:21
Tsja....... je speelt zeker fuckin' goed net als in je vorige post het is allemaal wel wat veel van hetzelfde , soleren over backings...
Als ik jou was zou ik me is in wat andere stijlen gaan verdiepen maja just a thought :wink:

Scali
17 oktober 2005, 09:43
Haha, en toen ik een stukje flamenco postte werd me aangeraden om iets te posten waar ik wel goed in was ;)
Eye Eye is toch ook wel een andere stijl, lijkt me. Meer de fusion-kant op.

Basseytje
17 oktober 2005, 16:42
wow je speeld egt fuckign goed egt lekker precies mijn smaak

jorrit
17 oktober 2005, 17:20
klinkt goed man, lekkere sound!

Gert-Jan
17 oktober 2005, 17:54
Haha, en toen ik een stukje flamenco postte werd me aangeraden om iets te posten waar ik wel goed in was ;)
Eye Eye is toch ook wel een andere stijl, lijkt me. Meer de fusion-kant op.


En wat mij betreft (ik was het die die opmerking plaatste) heb je daar heel verstandig aan gedaan. 8-)

Ik vind je tone hier super!! Imho het beste stuk wat je hier gepost hebt.

Sonno
17 oktober 2005, 18:35
Leuk idee, gave backing, goeie sound....

Wel beetje slordig gespeeld.

Ik heb die backing ook gevonden en kan niet wachten om er ook wat over te spelen!!! 8-)

rocker_71
17 oktober 2005, 19:38
Swingt als een tiet!

Scali
17 oktober 2005, 20:39
Goh, deze is echt een succes :)
Dank jullie wel.

Trouwens wel grappig dat er nu positief gereageerd wordt op mijn tone. Ik post ook wel eens wat op http://www.gitaar.net, en daar zijn de reacties over mijn tone meestal niet zo positief. Misschien heeft het ermee te maken dat ze daar in m'n profiel zien dat ik een Zoom 8080 gebruik :)
Naja, ik weet ook wel dat hij niet zo goed klinkt als een Pod XT oid, maar ik heb wel eens slechtere opnamen online gehoord ;)

Satriani
18 oktober 2005, 01:12
Dude al heb ik met mijn toekomstige podxt DEZELFDE solotoon als jij ben ik al blij man.

Ben alleen benieuwd hoe je clean klinkt :wink:
Maar zeker petje af 8-)

Scali
18 oktober 2005, 13:12
Satriani: Nou, ik wil die Pod XT wel ruilen voor m'n Zoom 8080, dan weet je zeker dat je dit geluid hebt :)
Clean speel ik normaal gesproken alleen op de achtergrond... Maar als het goed is, krijg ik binnenkort een archtop, en dan verandert dat misschien wel.

Sonno: Wat vind je nu weer slordig? Als het de frases zijn... In dit geval zijn ze zoals ik bedoeld heb, ik 'hang' een beetje in het ritme... rocker_71 gebruikt het juiste woord: swing! ;)

Reel Big Fish
18 oktober 2005, 13:37
Klinkt goed man!! Rock on!! :D

Satriani
18 oktober 2005, 14:55
Satriani: Nou, ik wil die Pod XT wel ruilen voor m'n Zoom 8080, dan weet je zeker dat je dit geluid hebt :)
Clean speel ik normaal gesproken alleen op de achtergrond... Maar als het goed is, krijg ik binnenkort een archtop, en dan verandert dat misschien wel.

Lol dat gaat miss ietsjes te ver :D

Satriani
18 oktober 2005, 14:55
Satriani: Nou, ik wil die Pod XT wel ruilen voor m'n Zoom 8080, dan weet je zeker dat je dit geluid hebt :)
Clean speel ik normaal gesproken alleen op de achtergrond... Maar als het goed is, krijg ik binnenkort een archtop, en dan verandert dat misschien wel.

Lol dat gaat miss ietsjes te ver :D

M.o.H
18 oktober 2005, 16:25
klinkt goed 8-)

gezocht:small clone

M.o.H
18 oktober 2005, 16:27

Jan the Bassman
19 oktober 2005, 14:11
Hey Dennis!

Gave post! Lekker gespeeld en een goede sound!

Noid
19 oktober 2005, 19:37
Verdomme .... Dat klinkt helemaal niet als Zakk Wylde!! Die zou hier heel anders over spelen

:-D

Maar dat zei je ook niet :razz:

Serieus: Lekker man! Dit klinkt echt lekker, het swingt als een tiet, mooi gespeeld. Ook lekker geluid hoor, post maar meer van dit soort dingen, daar geniet ik wel van.

Sonno
21 oktober 2005, 19:05
Sonno: Wat vind je nu weer slordig? Als het de frases zijn... In dit geval zijn ze zoals ik bedoeld heb, ik 'hang' een beetje in het ritme... rocker_71 gebruikt het juiste woord: swing! ;)

Nou bijv. bij 34 sec. speel je een beetje houterig, ik snap wel wat je bedoelt te spelen (8e triolen ofzo) maar het komt er net niet lekker uit. Verder zeker wel ok hoor, ik zit gewoon ff lekker te zeiken... :razz:

Scali
21 oktober 2005, 19:43
Nou bijv. bij 34 sec. speel je een beetje houterig, ik snap wel wat je bedoelt te spelen (8e triolen ofzo) maar het komt er net niet lekker uit.

Ja ach... blijft een improvisatie he. Ik schud die licks ter plekke uit m'n mouw, het kan niet altijd feest zijn.

timbo
21 oktober 2005, 19:46
je lijkt wel slash man tiete he echt goed

Roy K.
21 oktober 2005, 20:07
Tone is niet geweldig (maar kan er wel mee door) maar het klinkt lekker! 8-)

Scali
21 oktober 2005, 23:38
De positieve reacties blijven maar komen :)
Mijn dank is groot.

Ik zag ook in de thread van Sonno dat men mijn versie erg melodisch vond. Dat is voor mij een groot compliment, want ik neig meer naar Satriani dan naar Vai, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik wil graag vooral muziek maken, en techniek en trucjes in dienst van de muziek stellen.
Ook Slash zie ik als een groot compliment, omdat hij toch symbool staat voor het gevoel en de 'groove' in de solo, en niet alleen maar snel spelen.

Axl Rose
24 oktober 2005, 14:48
klinkt erg mooi :)