PDA

View Full Version : Losse neck pick-up



DanielSG
16 oktober 2005, 17:31
Hallo,
laatst heb ik een Gibson SG Standaard gekocht. Nu merkte ik laatst dat de neck pick-up een beetje los zit, die is in elke richting een klein beetje te bewegen. De bridge pick-up heeft dit niet, weten jullie misschien hoe ik deze weer vast kan zetten ?

Alvast bedankt.

Debaser
16 oktober 2005, 17:47
zolang je kracht moet zetten, om hem te bewegen is er geen probleem lijkt me.

maar als ie echt rammelt dan kan je de schroefjes naast de elementen wat aandraaien, maar hierdoor zal waarscijnlijk je element ook lager komen te staan, met o.a. volume verlies als gevolg.

succes

glacius
20 oktober 2005, 15:22
zolang je kracht moet zetten, om hem te bewegen is er geen probleem lijkt me.

maar als ie echt rammelt dan kan je de schroefjes naast de elementen wat aandraaien, maar hierdoor zal waarscijnlijk je element ook lager komen te staan, met o.a. volume verlies als gevolg.

succes

volgens mij als je die aandraaid gaat het pickup niet lager maar hoger staan,...

dit is een veel voorkomend iets bij sg's , je neck pickup heeft het omdat hij vrij diep in je gitaar zit en dus de veren niet echt strak zitten.. de bridge pickup zit bijna helemaal strak gedraaid naar boven vandaar dat deze ''vaster'' zit ..

als je je eraan stoort kun je bij de gitaarwinkel langere veren halen en die erin zetten bij je neck pickup..

Debaser
20 oktober 2005, 16:44
volgens mij als je die aandraaid gaat het pickup niet lager maar hoger staan,...

true .. silly me ..

glacius
20 oktober 2005, 17:19
ik vergeef je

Debaser
20 oktober 2005, 23:11
ik vergeef je

gelukkig.

@ topicstarter is het nu al gelukt met het element ?

Fumi SG
20 oktober 2005, 23:15
volgens mij als je die aandraaid gaat het pickup niet lager maar hoger staan,...

true .. silly me ..

tss.... :razz:

Het is trouwens wel aardig om ff wat te experimenteren met de hoogte van je element. Het is namelijk ook zo dat je een 'andere' scheur krijgt naarmate je de hoogte veranderd, de gain veranderd. Maar jah, dat is eigenlijk logisch aangezien je output/volume hoger of lager wordt maar goed.