PDA

View Full Version : Bigsby op Telecaster



Vickman
16 oktober 2005, 15:23
Ik heb vernomen dat Fender de Bigsby voor de Telecaster opnieuw gaat uitbrengen (met het "F" logo).
Kan iemand vertellen of je een Bigsby op alle types Fender Telecaster kan monteren? Ik heb zelf een standaard Fender Telecaster.

Tupelo
16 oktober 2005, 15:59
Volgens mij wel... :-?

Mitch
16 oktober 2005, 19:02
Er zijn gewoon Bigsby's voor montage op solid bodies met platte top.
Het is natuurlijk wel spuuglelijk en verneukt het Tele-karakter, maar dat wist je natuurlijk al :razz:

Tupelo
16 oktober 2005, 19:17
Dat vind ik nogal meevallen. Heb 1* op een Tele met bigsby gespeeld & vond het te gek! Ziet er alleen niet uit, dat ben ik met je eens.

jorrit
16 oktober 2005, 20:54
Er zijn gewoon Bigsby's voor montage op solid bodies met platte top.
Het is natuurlijk wel spuuglelijk en verneukt het Tele-karakter, maar dat wist je natuurlijk al :razz:

hehe dat vind ik nou net andersom... tele wordt veel mooier als er een bigsby op zit...

john.3001
17 oktober 2005, 16:14
ziet er behoorlijk geil uit als je het mij vraagt:

http://www.retroguitar.com/guitars/fender/Fender%2060s%20tele.jpg

scholier
17 oktober 2005, 16:17
Ik vind een tele met bigsby ook altijd wel geil

Random_hero
17 oktober 2005, 16:39
Voor de Doe het zelvers:
http://www.aimoo.com/forum/freeboard.cfm?id=361709&NoCaches=Yes

Iron Maiden
17 oktober 2005, 19:19
zo een hebben ze bij kees dee ook wel. SUPER geil ding trouwens.

jpb
17 oktober 2005, 20:42
Mooi!, geil!, supergeil! Het lijkt hier wel weer een oude wijvenmodeshow :evil: Het gaat toch om het geluid??? De standaard tele-brugplaat klinkt heel specifiek o.a. omdat de snaren door de body heen gaan. De vraag is of je het tele-geluid niet molt met een bigsby. Persoonliujk vind ik de tele minder geschikt voor tremolo dan de strat. Ik zou liever een strat kopen dan een tele hieraan opofferen. Het is niet voor niets dat je zo weinig tele's met Bigsby ziet...

Tupelo
17 oktober 2005, 21:18
Dat valt best mee.

sregor
9 december 2005, 15:35
Hallo daar!
Ik heb een gibson SG std en ik zit er over te denken om er een tremolo op te laten zetten. Ik heb een aantal vragen: Moet er iets geboord/veranderd worden aan de gitaar zelf om hem te bevestigen?
Daalt hierdoor de waarde van je gitaar? en als ik een tremolo kies ga ik dan voor zo'n bigsby (die ik erg mooi vind) of voor zo'n eentje die ook op de Angus versie van de SG zit? heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand mij hierbij helpen een keuze te maken en of mij er wat meer over vertellen??
groetjes Rogier

sregor
9 december 2005, 15:35
Hallo daar!
Ik heb een gibson SG std en ik zit er over te denken om er een tremolo op te laten zetten. Ik heb een aantal vragen: Moet er iets geboord/veranderd worden aan de gitaar zelf om hem te bevestigen?
Daalt hierdoor de waarde van je gitaar? en als ik een tremolo kies ga ik dan voor zo'n bigsby (die ik erg mooi vind) of voor zo'n eentje die ook op de Angus versie van de SG zit? heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand mij hierbij helpen een keuze te maken en of mij er wat meer over vertellen??
groetjes Rogier