PDA

View Full Version : Ibanez SZ 320



Putt3
16 oktober 2005, 13:48
Wat denken jullie van deze gitaar:

SZ Set-In neck

3pc. Mahogany Neck Material

Mahogany/ Maple top Body

22/Medium frets

Bound Rosewood Finger Board

Gibraltar III bridge

Duncan Ibanez (H) Neck PU

Duncan Ibanez (H) Bridge PU

Abalone Dot Inlay

NI : Hardware Color

Zijn die Duncan PU's geschikt voor zwaardere stijlen? Het zou mijn eerste elektrische gitaar worden, dus ik ken er nix van.

Neals
16 oktober 2005, 14:09
Och och och,

Alweer een topic waarin ik deze gitaar aan moet raden!!!!!

Zeer geschikt voor zwaardere stijlen, gewoon kopen, kan je niet mee het schip in gaan.

Bazzey
16 oktober 2005, 16:14
Dat ding klinkt als een klok :D
Dus wat denk je zelf?



:wink:

vester86
16 oktober 2005, 17:21
GAAF ding, nemen, als je kan

Neals
16 oktober 2005, 21:40
Ik zou zelfs willen dat dit mijn eerste gitaar was (toen bestonden ze nog niet), dan had ik mezelf een RG270 + Pacifica bespaard.

RedBuell
17 oktober 2005, 23:44
Hebben deze een wat bredere hals met iets dikkere frets dan bv de wizzard neck van een RG 770? Dan zou het ook wel iets voor mij kunnen zijn. wat is precies het verschil tussen de wat duurdere SZ's. Ik vind persoonlijk die SZ320 MH wel mooi, ik heb op die Giger RG gespeeld en vond die hals wel erg lekker spelen, ik wil alleen geen tremelo op m'n 2e gitaar.

Ik heb ook een leuke Epiphone Les Paul custom limites edition (guitar of the month series) met actieve EMG's 81 gezien waar ik best wel op gas. Ik ga die binnen kort ff proberen, weet iemand mischien hoe beide gitaren tot elkaar verschillen?


http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/images/EPENCEEBBH_10.jpg

Walternativo
18 oktober 2005, 19:55
ff opgezocht das een Midnight.
Wow wat is die VET mooi zeg.

RedBuell
18 oktober 2005, 20:04
Ja die is mooi he en die specs. klinken goed. Hoewel het eigenlijk niet in mijn budget past ga ik toch ff erop spelen. Ik maak mezelf wijs dat ik eigenlijk wel een 2e gitaar nodig heb ivm met alternatieve tuning zodat ik ook weleens wat metallica werk kan meespelen. Ik wilde eigenlijk een GT8 kopen en ben bezig met m'n RG om hem te spuiten en een setje actieve EMG's te laten plaatsen 60 in de brug en 85 hals en dan nog een single ertussen in. Maarja voordat dat allemaal klaar is ben ik nog wel ff verder want ik vind maar niet de tijd en nogelijkheid om de boel verder af te spuiten. ff wachten durf ik ook niet echt het is namelijk een limited ed. Hij komt uit de guitar of the month series van Epiphone en het schijnt dat er maar 500 van elke serie gemaakt worden (hoewel ik er al 3 gevonden heb zonder al te veel zoek werk).

timbo
18 oktober 2005, 20:21
ik heb die ibanez nu echt niet normaal hoe flex die speelt

Walternativo
18 oktober 2005, 20:23
by the way tremolo KAN je in principe natuurlijk vastzetten :P

RedBuell
18 oktober 2005, 20:41
by the way tremolo KAN je in principe natuurlijk vastzetten :P

Dat weet ik maar wil het niet. Ik wil er gewoon een gitaar bij die ik kan stemmen hoe ik wil zonder een trem vast te zetten endan weer loshalen als ik een normale stemming gebruik. Ik ga beide ff proberen want die SZ is wel veel gunstiger geprijst natuurlijk.

Kasper
18 oktober 2005, 22:42
heb ook die SZ, voorlopig nog erg tevreden mee

RS-Rik
19 oktober 2005, 15:15
Ga voor de 520... die is nog ietsje beter voor ietwat centjes meer.

AlterEgo
19 oktober 2005, 15:42
Hebben deze een wat bredere hals met iets dikkere frets dan bv de wizzard neck van een RG 770? Dan zou het ook wel iets voor mij kunnen zijn. wat is precies het verschil tussen de wat duurdere SZ's. Ik vind persoonlijk die SZ320 MH wel mooi, ik heb op die Giger RG gespeeld en vond die hals wel erg lekker spelen, ik wil alleen geen tremelo op m'n 2e gitaar.

Ik heb ook een leuke Epiphone Les Paul custom limites edition (guitar of the month series) met actieve EMG's 81 gezien waar ik best wel op gas. Ik ga die binnen kort ff proberen, weet iemand mischien hoe beide gitaren tot elkaar verschillen?


http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/images/EPENCEEBBH_10.jpg
Ik heb gister bij feedback op zo'n les paul gespeeld. Klinkt vet, maar is echt niet mijn ding. De hals vindt ik veel te dik en ik vond hem ook niet fijn spelen. Ik weet niet of dat hoort bij een les paul (ik ben dunnere halzen gewend: Peavey, Ibanez, Hamer), maar dat viel me erg tegen. En loodzwaar natuurlijk.

De giger heb ik wel zien hangen (whoa, echt mooi), maar niet getest.

RedBuell
19 oktober 2005, 18:57
Hebben deze een wat bredere hals met iets dikkere frets dan bv de wizzard neck van een RG 770? Dan zou het ook wel iets voor mij kunnen zijn. wat is precies het verschil tussen de wat duurdere SZ's. Ik vind persoonlijk die SZ320 MH wel mooi, ik heb op die Giger RG gespeeld en vond die hals wel erg lekker spelen, ik wil alleen geen tremelo op m'n 2e gitaar.

Ik heb ook een leuke Epiphone Les Paul custom limites edition (guitar of the month series) met actieve EMG's 81 gezien waar ik best wel op gas. Ik ga die binnen kort ff proberen, weet iemand mischien hoe beide gitaren tot elkaar verschillen?


http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/images/EPENCEEBBH_10.jpg
Ik heb gister bij feedback op zo'n les paul gespeeld. Klinkt vet, maar is echt niet mijn ding. De hals vindt ik veel te dik en ik vond hem ook niet fijn spelen. Ik weet niet of dat hoort bij een les paul (ik ben dunnere halzen gewend: Peavey, Ibanez, Hamer), maar dat viel me erg tegen. En loodzwaar natuurlijk.

De giger heb ik wel zien hangen (whoa, echt mooi), maar niet getest.

Een bredere hals vind ik best fijn, dikkere frets trouwens ook. Die RG Giger heeft ook een wat bredere hals en dikkere frets. Heb je toevallig ook weleens op zo'n SZ gespeeld en wat is eventueel het verschil?

A3
19 oktober 2005, 22:17
hallo iedereen ,

de ibanez sz 520 is echt een super rock gitaar!!

iets te dikke nek naar mijn goesting,

zie signature!!!

groeten

adri

A3
19 oktober 2005, 22:17
hallo iedereen ,

de ibanez sz 520 is echt een super rock gitaar!!

iets te dikke nek naar mijn goesting,

zie signature!!!

groeten

adri

Nrrrk
24 oktober 2005, 12:41
Ga voor de 520... die is nog ietsje beter voor ietwat centjes meer.

De 520 heeft een quilted maple top, maar de elementen, brug etc zijn allemaal etzelfde bij de 320. zit nagenoeg geen verschil in qua geluid/kwaliteitsverhouding.

Neals
24 oktober 2005, 12:44
Ga voor de 520... die is nog ietsje beter voor ietwat centjes meer.

De 520 heeft een quilted maple top, maar de elementen, brug etc zijn allemaal etzelfde bij de 320. zit nagenoeg geen verschil in qua geluid/kwaliteitsverhouding.

De 520 heeft ook een foeilelijke inlay.

Walternativo
24 oktober 2005, 15:07
hehe liever s520ex dan sz520 ;) wat mij betreft.

biels
24 oktober 2005, 15:14
De sz series zijn serieus erg lekkere gitaren. Ik heb de sz520. Ik heb deze omdat ik die quilted maple top echt geweldig mooi vind.

http://img359.imageshack.us/img359/6665/gitaar0045db.th.jpg (http://img359.imageshack.us/my.php?image=gitaar0045db.jpg)
:)

RedBuell
24 oktober 2005, 15:49
Heb vorige week ff gespeeld op die Epi en op de SZ 520.

Die Epi is idd best zwaar en veel lomper dan die SZ. Die SZ voelt een stuk fijner aan. Beide gitaren spelen nagenoeg hetzelfde hoewel die SZ nogal wat fretbuzz had. Het geluid van die Epi had wel weer meer ballen maar dat zal door de EMG's 81 komen denk ik.

Qua looks en geluid zou ik voor die Epi gaan, prijs/kwaliteit voor die SZ en later EMG's erin. Wat die SZ ook tegen had was dat er een raar glitter randje omheen zat maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik ga nog ff verder zoeken en voorlopig ook ff verder met mijn Rg project, of ik een andere gitaar koop weet ik mu weer niet er zitten best hoge kosten aan te komen als ik mijn RG laat voorzien van nieuwe pups en ik wil nog wat nieuwe effecten. GT-8 of losse delay en een andere wah (of mijn vox v847 modden dat ie op hi gain ook lekker klinkt)

Dus veel wensen en weinig geld. Want er moeten nog meer dingen betaald worden en het vrouwtje wilt van de winter naar Thailand (ik eigenlijk ook wel)

Putt3
30 oktober 2005, 11:28
Jaja, gisteren de knoop doorgehakt en mijn Ibanez sz 320 black besteld. Nog twee weekjes wachten en het is zover (hopelijk)!

Als versterker heb ik voor een Spider II 30 watt van Line6 gekozen. Veel effecten, en vooral dat Insane effect bevalt me sterk!

Kan echt niet meer wachten om eraan te beginnen!!! 8-)