PDA

View Full Version : Experimenteel



Greyish
16 oktober 2005, 13:21
Monotoon, maar niet saai. Traag, maar geen doom. Snel, maar geen grind.

Ik wil weer bandsgewijs bas gaan spelen. Daarvoor zoek ik een bassist die wel in is voor een experiment. Mijn doel is namelijk om met twee bassisten (en een drummer of drumcomputer) muziek te gaan maken. Er zijn meer van dat soort bands, maar wat ik jammer vind, is dat deze bands zich voornamelijk bezig houden met doom/noise. Mij lijkt het juist ontzettend uitdagend om denderende industrial te maken (denk in de trant van Godflesh, Dead World). Uitgestrekte soundscapes zijn natuurlijk ook welkom, maar kille ritmes, strakke baslijnen en een voortdenderend tempo als een Panzertank zijn toch waar ik in eerste instantie aan denk.

Spreekt bovenstaande jou aan, stuur me dan een pm of mail.
Technische vaardigheden zijn ondergeschikt aan creativiteit en enthousiasme (met andere woorden: beginnende bassisten kunnen gerust reageren ;) ). Als je vindt dat zoveel mogelijk noten in een seconde proppen de basis is van goede muziek, is het wellicht handig om niet de moeite te nemen om te antwoorden.

Wat praktische info: gezien het feit dat ik moet reizen met het openbaar vervoer, moet ik mezelf helaas beperken tot omgeving Amsterdam/Utrecht qua oefenen. Dit, omdat de reistijd anders téveel gaat eisen.