PDA

View Full Version : EBAY.com(iemand daar weleens wat gekocht)



Borisbecker
16 oktober 2005, 01:09
Ik zat laatst op ebay een beetje te kijken(de .com) en ze hebben daar verdraaid veel mooie gitaren voor goede prijzen(tenminste als je het laatste bod hebt geplaatst)Maar wat ik me dus afvroeg is of iemand daar weleens wat heeft gekocht, hoe het dan precies in zijn werk ging en of het wel veilig is. Hoorde laatst iets over paypal accounts die waren gehacked

Wormaap
16 oktober 2005, 01:34
Op eBay heb ik met PayPal mijn Dean Hardtail USA Professional gekocht en betaald. Geen enkel probleem mee gehad, behalve wat trage communicatie met de verkoper :)

Borisbecker
16 oktober 2005, 01:46
Bij de Nederlandse of Amerikaanse?Want op die nederlandse staat niet echt veel

Wormaap
16 oktober 2005, 01:56
In de VS natuurlijk :P
En voordat je't vraagt: De verzending is op een redelijk aparte manier gegaan (via het US Army) en over normale verzending vanuit de VS (deze constructie is alleen mogelijk met de juiste 'contacten' :P) kan ik je verder niets vertellen.

Mike McCready
16 oktober 2005, 11:54
Je moet rekening houden dat je een hoop verzendkosten betaald en wil je niet al te veel risico lopen, dan moet je ook nog 19% btw betalen aan de douane...

hugo
16 oktober 2005, 12:29
Volgens mij hoef je alleen btw te betalen over nieuwe producten, over tweedehands producten is al belasting betaald.

Random_hero
16 oktober 2005, 12:56
Gisteren voor het eerst wat besteld :D. Een pickup van GFS.
Over die btw enzo, er loopt ergens een topic met alle info daarover (search).

zjanke
16 oktober 2005, 16:46
Volgens mij hoef je alleen btw te betalen over nieuwe producten, over tweedehands producten is al belasting betaald.

Helaas, alles wat je invoert wordt BTW over gerekend en vaak ook nog invoerrechten. gift, monster, tweedehands maakt allemaal geen kl*te uit.
leuker maken ze het niet en makkelijk is het ook niet.

ddx1975
18 oktober 2005, 13:34
Ebay is okay.
tis alleen jammer dat je altijd een beetje word opgelicht
hoe groter het bedrag hoe meer je word getilt.
door de verkoper,ebay zelf of paypal

zjanke
18 oktober 2005, 20:30
Ebay is okay.
tis alleen jammer dat je altijd een beetje word opgelicht
hoe groter het bedrag hoe meer je word getilt.
door de verkoper,ebay zelf of paypal

Als je een hoog bedrag betaalt word je door niemand getild. Je kiest zelf om dat bedrag te bieden... Dat is geen oplichting, dat is kortzichtigheid van jouw kant.

@ borisbecker: ebay.com is hetzelfde als ebay.nl of ebay.de, alleen de taal waarin je handelt verschilt en je krijgt met standaard instellingen slechts een deel van het aanbod te zien.


Mijn pedaal staat bijvoorbeeld wel overal :wink: check mijn sig :D

Bobbel
19 oktober 2005, 16:23
ik heb mijn Gibson SG Classic op ebay gekocht... geen probleem...

groovyB3
19 oktober 2005, 17:14
Hele ladingen pedalen en onderdelen van Ebay.com gehaald en alles betaald met paypal en nooit geen problemen gehad :)

Gitaro
19 oktober 2005, 17:48
Hele ladingen pedalen en onderdelen van Ebay.com gehaald en alles betaald met paypal en nooit geen problemen gehad :)

...Dus pas op mensen :-D... :wink:

pimmetje
19 oktober 2005, 18:18
Ik koop ook zo nu en dan iets op ebay... voornamelijk VS, soms duitsland.
Altijd met paypal. Eigenlijk nooit problemen.

Eén keer lichtelijk (en slechts kort) teleurgesteld geweest met een oud versterkertje, maar niet genoeg om pissig over te worden. Het beestje had gewoon meer werk nodig om 'm aan de praat te krijgen dan de verkoper deed geloven.

lorenz
19 oktober 2005, 18:31
ebay is zeer oke, heb m'n head en cab uit duitsland late komen, geen probleem, zelfs niet met een gewone internationale overschrijving.

Stratman70
20 oktober 2005, 10:37
Squier JV en Tokai SS via Ebay.com gekocht (paypal), geen enkel probleem ondervonden en ik ben nog wel een ontzettende nOOb met zulke dingen.

Utreg
20 oktober 2005, 13:18
Ik heb er nog nooit wat gekocht, want de bijkomende kosten zijn echt killing...

nla0079
22 oktober 2005, 11:23
In de VS natuurlijk :P
En voordat je't vraagt: De verzending is op een redelijk aparte manier gegaan (via het US Army) en over normale verzending vanuit de VS (deze constructie is alleen mogelijk met de juiste 'contacten' :P) kan ik je verder niets vertellen.
Bwoah, "contacten"... Je moet alleen iemand kennen die op zo'n basis werkt (en daar zijn er nog altijd - te - veel van). Dat zijn zg. APO/FPO-adressen, en die krijgen een "voorkeursbehandeling" door de USPS (o.a. veel lagere verzendkosten, geen importtaks want beschouwd als binnenlands verkeer...)

Dirk_Hendrik
22 oktober 2005, 19:26
Ik heb er nog nooit wat gekocht, want de bijkomende kosten zijn echt killing...

Dan ben ik zo langzamerhand aardig dood. Verklaar je nader. Ik adem nog steeds namelijk. Alle bijkomende kosten zijn in te calculeren.

zjanke
23 oktober 2005, 20:42
Inderdaad, en als je voor weinig wil kopen moet je eens op ebay.de gaan kijken. Vaak wil vriendelijk vragen of ze naar NL versturen best helpen en dan komen er maar liefst ongeveer 10 eurotjes bij voor het versturen.



en als je een koopje wil moet je mijn sig effe checken, het lijkt wel of niemand wil bieden :razz:

Jorikjet
25 oktober 2005, 12:39
hoe gaat het dan als je het winnende bod hebt? krijg je dan een mail van de aanbieder en moet je het dan zo verder met hem afronden of?

olaf reijnders
25 oktober 2005, 12:44
Ik heb net een j-retro gekocht voor mijn Ibanez Jazz Bass kopie. Scheelt mij ongeveer 40 Euro.

Berik
27 oktober 2005, 18:40
Ik koop ook vaker spullen via e-bay, verkoop er vaker ook spullen.
Maar ik betaal meestal met me credit card als ik iets uit het buitenland koop:)

a.d.r.o.c.k.
27 oktober 2005, 20:27
hoe gaat het dan als je het winnende bod hebt? krijg je dan een mail van de aanbieder en moet je het dan zo verder met hem afronden of?

Ja, of jij mailt de aanbieder.

Damage Inc.
27 oktober 2005, 20:41
eBay is een goede site, de makers ervan willen het zo goed mogelijk voor de gebruikers maken, ze lichten je heus niet op.
Je moet alleen goed opletten, op details enzo en precies kijken.
En niets zomaar doen zonder na te denken, voordat je óf ik-weet-niet-hoeveel in de schuld staat óf eBay niet meer mag gebruiken.

Maar ik heb best vaak op eBay gekocht en maar 1 keer iets niet gekregen, maar dat was alleen een magazine.
Verder van de grotere dingen heb ik ook nog een gitaar gekocht met EMG's voor een mooie prijs.
Maar dat was gewoon 2de hands bij iemand in Nederland, ging 'm wel persoonlijk ophalen.

Maar in het algemeen zijn eBay en de (ver)kopers vertrouwelijk, maar er zit wel eens een oplichter ofzo tussen wat niet echt vaak voor komt.
Je kan ook bij de verkopers feedback kijken of hij/zij vertrouwelijk is.
Maar als een verkoper bijv. zich niet aan de afspraak houdt zoals "het geld heeft gekregen maar het object niet gestuurd" dan kan de koper de verkoper via feedback "aan de schandpaal nagelen" en dan heeft de verkoper geen kans meer.

Je kunt het beste bij een zogenaamde 'Power Seller' kopen, die heeft een soort online winkel en die verkoopt heel veel, zoiets als een echt bedrijf.
Die gasten verkopen zowat de hele dag door, dus dat zou wel erg opvallen als het oplichterij was.

En de betaling met PayPal (wat gaat via je creditcard ofzo) is ook heel erg handig, misschien betaal je iets te gemakkelijk maar veel vertrouwelijker en sneller wel.

- Damage Inc.

Random_hero
27 oktober 2005, 20:42
Zaterdag mn p90 binnengekregen, via ebay besteld. Voor 35 euro wasi k klaar inc. verzenden enzo.
Ik vind het iig erg handing en het geeft stiekem natuurlijk wel een kick als je iemand in de laatste 10 seconden lekker overboden hebt :P