PDA

View Full Version : nieuw speeltje gekocht( Yamaha G50 met midi element )



alex1959
15 oktober 2005, 23:05
Ik heb dit gekocht voor de fun en niet te duur. (150,00)

Ik heb vandaag het element op mijn strat gebouwd en de G50 aangesloten op mijn Roland SC88 pro en dat gaat naar mijn PA

Ik kan nu zelfs Bassen en 12 snarig spelen op een strat.

Zijn er muzikanten die ook zoiets gebruiken en kan iemand mij tips geven ik heb helemaal geen ervaring met deze apparatuur.

bijvoorbeeld goeie sounds.

Alex

Nocki
16 oktober 2005, 20:23
ik ben erg benieuwd wat je ervan vind. het schijnt dat je ook orgen en drums kunt spelene en wazige geluiden kunt maken. nadeel schijnt te zijn als je een bent doet dat ie dan in de war raakt. wat me ook wel logisch lijkt... hou ons op de hoogte!

Nocki

srv-man
17 oktober 2005, 22:05
Ik heb een tijdje een Roland GR33 gehad. Waanzinnig leuk om mee te klooien, leuke sounds als vette synths, hammonds en space geluiden, maar uiteindelijk zag ik me er toch niet mee in een band staan, teveel geklooi.

alex1959
17 oktober 2005, 22:47
Na wat uitproberen ben ik tot de volgende conclusie gekomen.

Je moet niet je gitaar geluid via het element en de G50 laten gaan
het is een enorme tone sucker.

Ik heb nu mijn gitaar weer via mijn preamp aangesloten en het midi element gaat nu alleen naar de G50.

Er gaan nu 2 snoeren uit mijn gitaar dit is echt een minpunt van het apparaat. Ik ga bij Yamaha navragen of er een thrue bypass te maken is.

Verder is het een leuk apparaat en het midi element reageert erg goed.
Je moet wel je stijl aanpassen. Heel netjes spelen. en niet te veel snelle tussen tonen want dan wordt het snel rommelig.

piezo
23 oktober 2005, 17:37
@Nocki. In de war raken van een bend? Best mogelijk dat dat zo is met sommige spullen, hoor, maar ik kan de meest krankzinnige bends en het meest subtiele "klassieke" vibrato maken en mijn Gk-2A met GR-33 volgt me als een schaduw bij heldere zon.