PDA

View Full Version : Marshall MG15MSII



Chili666
15 oktober 2005, 22:31
Heeft er iemand ervaring met deze amp?

http://www.marshallamps.com/images/product_overview/mg15ms2feature.jpg

ochieloedere
16 oktober 2005, 08:46
geen ervaring mee, maa wmb,

ik schat dat je wss meer gaat betalen aan design, cabjes,... dan geluid. Als je persé een goeie marshall wil, ga je imo beter op zoek naar een combootje (2x10 klinkt niet zoooooveel ruimer in die 2 cabinetjes, daar zijn ze te klein voor)

MG15CDR ken ik zelf wel, maar om nu te zeggen dat ik er wild van word? ik moet wel toegeven, de marshalls (transitors!) hebben me nooit echt kunnen bekoren.

Ik zou zeggen: ga je voor looks, kan je het overwegen, het ziet er natuurlijk cool uit, maar ik vrees dat je veel plaats en centjes moet neertellen voor iets wat ook uit een combo te halen is. En als je dan je 'stack' naast een grote zet, lijkt het me niet echt overtuigend overkomen op een podium.

MAAR: ik heb m nog niet gehoord, dit is gewoon wat ik denk hé, grts

ochieloedere

Chili666
16 oktober 2005, 10:54
Thx
Die set kost 300eurie, kost die mg30's niet minder?
Als je andere amps aanraad, laat maar kome :P

DarknessAwaits
16 oktober 2005, 10:59
Voor 300 euro heb je zoveel mooiers dan dat! Kijk maar een beetje rond en kijk vooral verder dan het merkje.

Chili666
16 oktober 2005, 11:02
Begrijp me niet verkeerd, het moet geen marshall zijn.
Heb bij een vriend veel op marshall gespeelt vandaar.
Kzoek een zo goed mogelijke versterker voor die prijs.

ochieloedere
16 oktober 2005, 13:58
als het geen lampenbak moet zijn, kijk zeker eens naar Peavey => envoy, bandit, studio pro

wil je graag veel mogelijkheden: line 6 (ga voor de grotere spiders, de 30 watt is vrij beperkt), roland cube 30/60

welke stijl? Welk budget?

En ik moet darknessawaits gelijk geven, Marshall is zeker niet het meest veelzijdige en beste merk. Elk zijn ding, Marshall is niet dat van mij, grts

veel zoeksucces, en laat wete wat je koopt hé


grts

ochieloedere

Chili666
16 oktober 2005, 17:37
thx
budget: €300
stijl: rock metal blues
liever wel lampe

AART
16 oktober 2005, 17:51
thx
budget: €300
stijl: rock metal blues
liever wel lampe

als je dat uit een lampenbak wil hebben mag je wel een 0 achter je budget zetten.

als je al een lampenbak vind voor dat geld zal ie zeer beperkt zijn, als je een lampenbak wil: spaar door tot minimaal het dubbele.
Ben je ook met minder tevreden: Peavey bandit 112.

Chili666
16 oktober 2005, 18:15
:P thx
Maar die bandit kost 500€ of heb ik et verkeerd?

ochieloedere
16 oktober 2005, 20:20
@ aart: ik heb net de epi valve junior, 310 Euri, echt de moeite, 16 dsp effecten waarvan 5 zeer bruikbaar, lampen, 5 watt (maar zeker luid genoeg voor thuis en repetitie) werkt goed met cabinets.

@ chilli666: bandit is idd iets duurder maar o zo de moeite waard als je het graag hard en veelzijdig hebt (ik vind vooral de opstelling met pre en postgain geweldig!)

grts

ochieloedere

Chili666
16 oktober 2005, 21:29
is de bandit met lampe?

ochieloedere
16 oktober 2005, 21:51
nee, dat is ie niet, het is een transistorversterker => printplaat.

Hij heeft wel een tube-dynamicsknop als ik me niet vergis, dit geeft iets meer diepte aan het geluid, maar lampen is toch nog meer klasse hoor.

Aart heeft inderdaad gelijk dat een goeie lampenbak gauw 600 euri's en meer kan kosten. Daarom ook dat ik zelf voor de epi ben gegaan, hij kost de helft, en kan eigenlijk best veel. Geen Mark IV natuurlijk, in het clean geen Fender blues junior, maar voor die prijs,
ik heb geen seconde getwijfeld: bestellen die handel.

Als ik nog een transistor zou kopen (wat natuurlijk naar transport en levensduur handiger is) zou de bandit waarschijnlijk in mijn collectie komen.
(transistorversterkers kunnen beter tegen schokken en transport, ze hebben geen lampen die breekbaar zijn als ze warm zijn, je hoeft ook nooit lampen te vervangen.)
MAAR: de sound, daar is m het om te doen, en ik ken nog geen transistor of modelling amp die erin slaagt om de warmte van de lampenversterker (welke dan ook!) te creëren.

Conclusie: mag het transistor zijn, heb je het graag hard (bv op podium) => Peavey Bandit 112
Liever lampen, vollere klank maar minder volume (5 watt, genoeg voor op kamer of 'gig' voor 30 personen (als je met P.A. speelt of met cabinet, no probs there) => epiphone valve junior, of epiphone valve special (= junior, maar effecten, mastervolume, 3 band EQ, REVERB!).

(dit is niet HET advies hé, gewoon MIJN advies.

veel succes met kiezen, ga ze zeker testen met je eigen gitaar! (en laat natuurlijk weten als je iets hebt hé!)

grts

ochieloedere