PDA

View Full Version : Radiozender ontvangen door voeding op wah?



Shifty
15 oktober 2005, 21:53
Ik heb ff het forum doorzocht, kon er verder niets over vinden.

Iemand wel 's een radiozender ontvangen d.m.v. het aansluiten van een voeding op een wah wah??

Echt héél maf, als ik een batterij in m'n wah heb dan is 'r niets aan de hand, maar met een voeding erop dan hoor ik een radiozender door m'n koch heen... maffe Engelsman te praten :)

Komt 't misschien doordat het een ongestabiliseerde voeding is??

Iemand ervaring mee? Krijg er een beetje het "white noise" idee bij :evil:

Fumi SG
15 oktober 2005, 22:04
Misschien een Russische zender?? Ik heb dat soms ook door m'n overdrive zelfbouw! :-D

Random_hero
16 oktober 2005, 00:46
Een vriend van me heeft het soms ook, maar dan gewoon met zn gitaar en zn versterker zonder enige effecten. Maar wel op een zolderkamer :P.

schizo910
16 oktober 2005, 13:46
probeer eens betere gitaar snoeren, je hebt grote kans dat dat helpt. Als je snoeren niet goed geïssoleerd zijn kunnen ze als het ware als antenne werken ofzo... vraag me niet naar de technische details, maar betere snoeren hebben mij geholpen toen ik er jaren geleden last van had. Ik speelde net gitaar en woonde nog bij mijn ouders thuis, had er op mijn slaapkamer ook veeeeeeel last van en elders in het huis nooit...

armageddon
16 oktober 2005, 13:58
Staat geloof ik ook op de Dunlop site.
Is wel leuk hoor, als je bij de televisiemast van IJsselstein woont.....

Fumi SG
16 oktober 2005, 14:00
Staat geloof ik ook op de Dunlop site.
Is wel leuk hoor, als je bij de televisiemast van IJsselstein woont.....

beeldschermpje erin en je hebt een tv op het podium! :-D

Shifty
16 oktober 2005, 21:49
Hehe wat nou digitale tv! :-D Lekker old school!

@Fumi SG: Nee was geen Russische, maar een Engelse zender... héél verveldende Engelse stem met een héél idioot melodietje erachter...


probeer eens betere gitaar snoeren, je hebt grote kans dat dat helpt. Als je snoeren niet goed geïssoleerd zijn kunnen ze als het ware als antenne werken ofzo... vraag me niet naar de technische details, maar betere snoeren hebben mij geholpen toen ik er jaren geleden last van had. Ik speelde net gitaar en woonde nog bij mijn ouders thuis, had er op mijn slaapkamer ook veeeeeeel last van en elders in het huis nooit...

Ik heb niet echt dure, maar ook niet echt goedkope snoeren. Laatst nog 18 euro betaald in een winkel voor 6 meter. Vond ik best wel veel :)

Maar gelukkig dat ik niet de enige ben die dit heeft, klinkt namelijk best wel spooky :o

Bedankt voor de reacties!

Antal
16 oktober 2005, 21:50
beeldschermpje erin

Is weer eens wat anders als een blauwe led!!! :-D

JesseBeau
16 oktober 2005, 21:55
Met een beetje meer gain heb ik een nederlandse zender :D