PDA

View Full Version : Het is inderdaad waar.....



morris
15 oktober 2005, 21:09
Ik dacht dat ik al vrij verwend was, maar heb toch maar mijn Engl 4x12 met v30 verruild voor dit:

http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Bogner/4x12SL.jpg

Dit is absoluut de beste cab die ik ooit gehoord heb!!!! Elke euro dubbel en dwars waard...

Morris

sorry voor het hoge OT gehalte, maar moest het ff kwijt...

YEEEEEHAAAAA! :-D

LordRiffenstein
15 oktober 2005, 21:57
Looooooooooooooooooooser!!! :razz:

vinni
15 oktober 2005, 22:09
:-D

Maarru....voor stereo heb je dr echt twee nodig!

Zie in ene in je sig dat de Eventide niet meer in da house is.
Is-ie out da house?.....geintje....

Succes dr mee.

Vinni

AART
15 oktober 2005, 22:13
mmm, geile kast...

alleen jammer dat ze zo duur zijn. :(

morris
15 oktober 2005, 23:06
@ Aart: Ik heb ook altijd gedacht dat ze veel te duur waren. Rond de 1000 euro valt toch best wel mee toch? Bij feedback staat 'ie voor 1069 geloof ik.

@ Vinni, Eclipse is uiteraard nog steeds in da house ;-) Het werd gewoon tijd voor wat afwisseling in mijn sig haha

@ Yoeri: right back at ya dude! :-D Gas?

Morris

AART
15 oktober 2005, 23:53
@ Aart: Ik heb ook altijd gedacht dat ze veel te duur waren. Rond de 1000 euro valt toch best wel mee toch? Bij feedback staat 'ie voor 1069 geloof ik.

Morris

Daar heb je 3 tweedehands marshall cabs voor, klinkt vast dikker dan 1 bogner :razz:

morris
16 oktober 2005, 00:39
@ Aart: Ik heb ook altijd gedacht dat ze veel te duur waren. Rond de 1000 euro valt toch best wel mee toch? Bij feedback staat 'ie voor 1069 geloof ik.

Morris

Daar heb je 3 tweedehands marshall cabs voor, klinkt vast dikker dan 1 bogner :razz:

AAAAARGGGH!!!
Marshall cabs klinken nergens naar... TV series gaat nog wel maar de rest is crap!

3 x 0 = 0
1 x 10 = 10
You know?

Morris

Josdevos
16 oktober 2005, 09:30
Ik heb ze ook altijd een tikkeltje beter gevonden dan de Engl V30 voor mij, maar aangezien ze hier nu +- 1150 kosten vind ik de markup op m'n Engl kast als ik ze verkoop gewoon te veel... Zwaar spijt van dak mijne weggedaan heb... :oops:

kokeleko
16 oktober 2005, 09:52
En nou nog een fatsoenlijke amp die in deze huisstijl past. :D

LordRiffenstein
16 oktober 2005, 10:01
@ Yoeri: right back at ya dude! :-D Gas?

Morris

Nah, ik vond die Bogner echt niet beter dan mijn Engl 4x12, anders maar niet beter.

Josdevos
16 oktober 2005, 10:14
Ik vind hem ook niet echt beter... tikkeltje anders...

Heb met pol mijn oude bogner en mijn huidige (was van vinni) Engl V30 naast elkaar gehad en vergeleken met verschillende amps.

Er zit zeker verschil op, de Engl kast is duidelijk getuned voor zwaardere genres. Klinkt een tikkeltje meer scooped dan de bogner die nogal gearticuleerde mids heeft en bij mij wat gedefinieerder klinkt. Nu ik kan me inbeelden dat dat verschil voor sommige genres en speelstijlen echt miniem is en bij anderen iets groter.
Blijven beiden superkasten. Moest ik een 2de hands Bogner tekenkomen swich ik terug maar ik ga niet maar nog eens +1000 euro leggen voor een kast die ik een tikkeltje beter voor mij vind... Het hangt ook enorm van gitaar tot gitaar af bij mij...

http://users.pandora.be/brike/Pol/DSC00003.JPG

El Bastardo
16 oktober 2005, 12:35
hehe, ziet er goed uit Morris, mooi ding.
Nu nog 2 1x12's erbij en je bent compleet voor je studio w/d/w setup :wink:

ieme
16 oktober 2005, 14:03
mooie kast, ik heb de straight 412 v30, fijne kast maar niet te huffen!

Nocki
16 oktober 2005, 19:20
Die bogner is iddd Geweldig en wat betreft die marshal kasten... ik heb er 2 en dat dus echt niet super... :-)

mooie kast joh. veel plezier ermee!!!

skabouter
16 oktober 2005, 21:57
mooie kast, ik heb de straight 412 v30, fijne kast maar niet te huffen!

roadies ? :roll: :razz:

skabouter
16 oktober 2005, 21:58
mooie kast, ik heb de straight 412 v30, fijne kast maar niet te huffen!

roadies ? :roll: :razz:

AART
16 oktober 2005, 23:33
@ Aart: Ik heb ook altijd gedacht dat ze veel te duur waren. Rond de 1000 euro valt toch best wel mee toch? Bij feedback staat 'ie voor 1069 geloof ik.

Morris

Daar heb je 3 tweedehands marshall cabs voor, klinkt vast dikker dan 1 bogner :razz:

AAAAARGGGH!!!
Marshall cabs klinken nergens naar... TV series gaat nog wel maar de rest is crap!

3 x 0 = 0
1 x 10 = 10
You know?

Morris

ik vind marshall 1960's met een speakerwissel niet eens zo slecht hoor.
maarja, ik zal ooit 3 marshalls noch 1 bogner kast hebben denk ik.
hooguit 1 of 2 marshall kasten :razz:

ieme
16 oktober 2005, 23:47
ik was eigenlijk ook wel erg gecharmeerd van de framus 412 kasten...

Rectifier
17 oktober 2005, 01:43
Ik dacht dat ik al vrij verwend was, maar heb toch maar mijn Engl 4x12 met v30 verruild voor dit:

http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Bogner/4x12SL.jpg

Dit is absoluut de beste cab die ik ooit gehoord heb!!!! Elke euro dubbel en dwars waard...

Morris

sorry voor het hoge OT gehalte, maar moest het ff kwijt...

YEEEEEHAAAAA! :-D

Blijkt dus maar weer... eerst testen en dan pas mening geven :lol: :lol:

K'kan me nog wat anti-Bogner kreten herinneren uit een ver verleden :stop: (sorry kon't niet laten)

:D :D :D

morris
17 oktober 2005, 11:30
:lol: :lol:

K'kan me nog wat anti-Bogner kreten herinneren uit een ver verleden :stop: (sorry kon't niet laten)

:D :D :D

volgens mij ging dat over de XTC, en daar is mijn mening (nog steeds) niet over bijgesteld.... Ik heb er diverse getest, maar is niet mijn ding. Ik moet die van Leon nog horen overigens, wat dat model heb ik nog niet gehoord.

Morris :-D

Rectifier
17 oktober 2005, 12:58
:lol: :lol:

K'kan me nog wat anti-Bogner kreten herinneren uit een ver verleden :stop: (sorry kon't niet laten)

:D :D :D

volgens mij ging dat over de XTC, en daar is mijn mening (nog steeds) niet over bijgesteld.... Ik heb er diverse getest, maar is niet mijn ding. Ik moet die van Leon nog horen overigens, wat dat model heb ik nog niet gehoord.

Morris :-D

Eh.... bij mijn weten over de Bogner 4x12 vs. de Engl 4x12 :lol:
No offence mate.

Alain
17 oktober 2005, 16:23
Ik heb ze ook altijd een tikkeltje beter gevonden

Ik vind hem ook niet echt beter...

ja zeg... wat is't nu?

Tuurlijk zijn ze beter. :razz:

Ze zijn anders... de engl is iets bruter, waar de bogner iets gedefinieerder is IMHO

Ik kan me goed inbeelden dat morris ze beter vindt voor wat hij speelt.

El Bastardo
17 oktober 2005, 21:02
volgens mij ging dat over de XTC, en daar is mijn mening (nog steeds) niet over bijgesteld.... Ik heb er diverse getest, maar is niet mijn ding. Ik moet die van Leon nog horen overigens, wat dat model heb ik nog niet gehoord.

Morris :-D

Battle of the Bad Ass Amps? Just name yer time and place pilgrim :razz:

srv-man
17 oktober 2005, 22:02
Congratz Morris, the journey never ends! D'r moeten natuurlijk voor de wets dan wel 2 Bogner cubes bij....

Eerlijk gezegd dacht ik bij de titel van je topic dat je rack eindelijk klaar was, maar dit is wel een leuk tussenstopje. :wink:

Josdevos
18 oktober 2005, 08:30
Ik heb ze ook altijd een tikkeltje beter gevonden

Ik vind hem ook niet echt beter...

ja zeg... wat is't nu?

Tuurlijk zijn ze beter. :razz:

Ze zijn anders... de engl is iets bruter, waar de bogner iets gedefinieerder is IMHO

Ik kan me goed inbeelden dat morris ze beter vindt voor wat hij speelt.

Ik bedoelde...


Ik heb ze ook altijd een tikkeltje beter gevonden ... voor mij...

Michael AE
18 oktober 2005, 15:24
Geweldige cabs inderdaad. Naast de oude Marshall van een maat van me klonk hij alleen een stuk minder "open". Zou dat door de padding komen, weet iemand dat? De sound zelf was namelijk bijna exact hetzelfde.

morris
21 oktober 2005, 11:16
:lol: :lol:

K'kan me nog wat anti-Bogner kreten herinneren uit een ver verleden :stop: (sorry kon't niet laten)

:D :D :D

volgens mij ging dat over de XTC, en daar is mijn mening (nog steeds) niet over bijgesteld.... Ik heb er diverse getest, maar is niet mijn ding. Ik moet die van Leon nog horen overigens, wat dat model heb ik nog niet gehoord.

Morris :-D

Eh.... bij mijn weten over de Bogner 4x12 vs. de Engl 4x12 :lol:
No offence mate.

Nope, zeker weten van niet! Ga me nou geen dingen in de mond leggen he? BAH! ;-) Ik denk dat je in de war bent met een mede-Engl-adept van onder de rivieren haha

Morris

LordRiffenstein
21 oktober 2005, 11:21
Nope, zeker weten van niet! Ga me nou geen dingen in de mond leggen he? BAH! ;-) Ik denk dat je in de war bent met een mede-Engl-adept van onder de rivieren haha

Morris

:evil: :evil: :evil: :evil:

Ik heb evenmin ooit iets slecht gezegd over Bogner cabs. (behalve dan dat ze overpriced zijn)

morris
21 oktober 2005, 11:58
Nope, zeker weten van niet! Ga me nou geen dingen in de mond leggen he? BAH! ;-) Ik denk dat je in de war bent met een mede-Engl-adept van onder de rivieren haha

Morris

:evil: :evil: :evil: :evil:

Ik heb evenmin ooit iets slecht gezegd over Bogner cabs. (behalve dan dat ze overpriced zijn)

Het is dan wel een jaartje geleden....



@Yoeri
Dus jij vindt de Bogner cabs ook niet het ultieme? Vertel!

Nope, heb ze getest met Greenbacks en Vintage30s en nada noppes niks, ik vond ze gewoon NIET klinken. Van de V30s had ik het verwacht maar zelfs de GB-cab vond ik niet goed terwijl ik een Marshall met GBs WEL goed vind :oops: Die 4x10 vond ik dan weer SUPERDUPER klinken, die staat als 2 jaar op mijn verlanglijstje, weliswaar ergens achteraan maar toch :razz:

maar met mijn geheugen is niets mis!
:D

morris
21 oktober 2005, 12:01
niet dat dat erg is overigens hoor! Respect voor eenieders mening!

Morris

LordRiffenstein
21 oktober 2005, 12:05
niet dat dat erg is overigens hoor! Respect voor eenieders mening!

Morris

Elimentary my dear Watson :-D

LordRiffenstein
21 oktober 2005, 12:08
Het is dan wel een jaartje geleden....

Een jaar geleden speelde ik nog op de Engl Standard en vond ik V30s maar niks. Tja, zegt allemaal niets dus :razz:

morris
21 oktober 2005, 12:15
Het is dan wel een jaartje geleden....

Een jaar geleden speelde ik nog op de Engl Standard en vond ik V30s maar niks. Tja, zegt allemaal niets dus :razz:

Klopt! vooral omdat er nog zo veel andere variabelen in het spel zijn...
Volgend jaar heb ik misschien mijn SE ingeruild voor een XTC.... Alhoewel, ik moet hem dan wel nog tegenkomen hahaha!

Voortschrijdend inzicht is een schone zaak....

Morris

LordRiffenstein
21 oktober 2005, 12:21
Klopt! vooral omdat er nog zo veel andere variabelen in het spel zijn...
Volgend jaar heb ik misschien mijn SE ingeruild voor een XTC.... Alhoewel, ik moet hem dan wel nog tegenkomen hahaha!

Voortschrijdend inzicht is een schone zaak....

Morris

Wie wil er nou een Bogner :???:

http://lordriffenstein.netfirms.com/Extra/Bogner.jpg

:razz:

morris
21 oktober 2005, 12:25
Wie wil er nou een Bogner :???:

http://lordriffenstein.netfirms.com/Extra/Bogner.jpg

:razz:

mmmm.... der zit maar de helft van het aantal knoppen op... Kan niks zijn!
:-D :razz: :razz: :razz:

LordRiffenstein
21 oktober 2005, 12:34
mmmm.... der zit maar de helft van het aantal knoppen op... Kan niks zijn!
:-D :razz: :razz: :razz:

Ja gelukkig had ik hem maar 2 dagen :( :???: :-D :cool:

ieme
21 oktober 2005, 15:44
:-D

ieme
21 oktober 2005, 15:45
:-D

Rectifier
21 oktober 2005, 18:49
niet dat dat erg is overigens hoor! Respect voor eenieders mening!

Morris

Ik heb geen mening.... :lol:
Ik leg je trouwens niks in de mond. Ik zeg alleen wat ik hoor :D

T'enige wat nog ontbreekt is een Tyler/Suhr :razz:

LordRiffenstein
21 oktober 2005, 19:25
T'enige wat nog ontbreekt is een Tyler/Suhr :razz:

Tyler/Suhr = overpriced POS

:razz:

Michael AE
21 oktober 2005, 22:15
Bogner is waardeloze bende. Gatverdamme.

morris
21 oktober 2005, 23:58
tja, daar zeg je zowat...
Ik heb altijd gevonden dat de Tylers en Suhrs expensive POS waren, van de Suhrs die Bernd heeft werd ik niet warm of koud, evenals Hara's Tyler (dikke nek), maar Chris (Tolle) heeft me zijn Suhr en Tylers eens gegeven, en nu heb ik een probleem....

Michael AE
22 oktober 2005, 01:40
Ik heb dus ook eerlijk helemaal niets met Suhr. Degenen die ik geprobeerd heb speelden als spelgoed en klonken veel minder goed dan mijn oude vertrouwde '71 Strat. Nee hoor, geef mij dan maar een Anderson of een Tyler, veel meer mojo, IMO...

LordRiffenstein
22 oktober 2005, 09:06
Voel persoonlijk ook veel meer voor Tyler dan Suhr. Heb de Suhrs bij VD Haar vergeleken met de Haar strats en er zit erg weinig verschil in dus heb ik gekozen voor een Haar (hey Erik, issie al klaar?? :cool: ) De Tylers zijn inderdaad een ander verhaal, prijsplaatje is ook nog net even anders. Als ik ooit een boutique superstrat zou kopen (heb nu een superstrat van Haar in bouw) dan is het zeker een Tyler.

srv-man
22 oktober 2005, 12:07
tja, daar zeg je zowat...
Ik heb altijd gevonden dat de Tylers en Suhrs expensive POS waren, van de Suhrs die Bernd heeft werd ik niet warm of koud, evenals Hara's Tyler (dikke nek), maar Chris (Tolle) heeft me zijn Suhr en Tylers eens gegeven, en nu heb ik een probleem....

:-D Als we toch wat oude quotes van elkaar aan het aanhalen zijn......Morris schreef dit 2,5 jaar geleden naar aanleiding van mijn vraag over Tylers.

Tyler is erg leuk, maar nogal zwaar en lomp Fender IMO. Als je in deze prijsklasse bezig bent kun je wellicht ook eens Suhr overwegen......

Eerlijk gezegd heb ik nog altijd geen Suhr in handen gehad, maar wel Tyler en Anderson. Hoewel ze nieuw inderdaad wel wat overpriced zijn (het is maar waar je grenzen liggen en anders gewoon 2ehands kopen) maken beide merken toch echt supergitaren, die echt van een totaal andere klasse zijn dan Fender, maar ook beter dan Melancon, Zion, Brian Moore, etc.
En om dat te staven: een aantal gitaristen, die nog nooit van Tyler hadden gehoord, hebben de mijne geprobeerd en voelden gelijk dat het toch wel een heel goed gitaartje is.

morris
22 oktober 2005, 14:15
tja, daar zeg je zowat...
Ik heb altijd gevonden dat de Tylers en Suhrs expensive POS waren, van de Suhrs die Bernd heeft werd ik niet warm of koud, evenals Hara's Tyler (dikke nek), maar Chris (Tolle) heeft me zijn Suhr en Tylers eens gegeven, en nu heb ik een probleem....

:-D Als we toch wat oude quotes van elkaar aan het aanhalen zijn......Morris schreef dit 2,5 jaar geleden naar aanleiding van mijn vraag over Tylers.

Tyler is erg leuk, maar nogal zwaar en lomp Fender IMO. Als je in deze prijsklasse bezig bent kun je wellicht ook eens Suhr overwegen......

Eerlijk gezegd heb ik nog altijd geen Suhr in handen gehad, maar wel Tyler en Anderson. Hoewel ze nieuw inderdaad wel wat overpriced zijn (het is maar waar je grenzen liggen en anders gewoon 2ehands kopen) maken beide merken toch echt supergitaren, die echt van een totaal andere klasse zijn dan Fender, maar ook beter dan Melancon, Zion, Brian Moore, etc.
En om dat te staven: een aantal gitaristen, die nog nooit van Tyler hadden gehoord, hebben de mijne geprobeerd en voelden gelijk dat het toch wel een heel goed gitaartje is.

Klopt, en vind ik nog steeds, tenminste vwb de nieuwere Tylers.
Maar vroeger maakte Tyler hele andere necks. En die zijn wel lekker! Alleen wist ik dat toen nog niet.

LordRiffenstein
22 oktober 2005, 14:19
Klopt, en vind ik nog steeds, tenminste vwb de nieuwere Tylers.
Maar vroeger maakte Tyler hele andere necks. En die zijn wel lekker! Alleen wist ik dat toen nog niet.

Tyler heeft 10 neck types dacht ik, keuze genoeg!! :-D

morris
22 oktober 2005, 14:32
Klopt, en vind ik nog steeds, tenminste vwb de nieuwere Tylers.
Maar vroeger maakte Tyler hele andere necks. En die zijn wel lekker! Alleen wist ik dat toen nog niet.

Tyler heeft 10 neck types dacht ik, keuze genoeg!! :-D

tja, helaas wel... :D

Chiel
25 oktober 2005, 12:58
En toch vind ik die headstock er niet uitzien van de Tyler :oops: . . .

Maar eerlijkheidshalve moet ik wel bekennen dat ik helemaal blanco ben. Heb nog nooit een Tyler in mijn handen gehad. De Anderson die ik nu heb, is overigens wel verreweg de beste Axe die ik ooit in mijn handen heb gehad. Al moet ik nu ook wel eerlijk toegeven dat de nieuwe MM Luke serie een heel erg vet 'erbij' gitaartje zou zijn :D .

vinni
27 oktober 2005, 18:46
Al moet ik nu ook wel eerlijk toegeven dat de nieuwe MM Luke serie een heel erg vet 'erbij' gitaartje zou zijn :D .

Nou...nieuw.....

Deze nieuwe van EB vind ik wel erg interessant!:
http://members.home.nl/vincentkoek/morsey2dsunb.JPG

De nieuwe Steve Morse.

Ok ok.....back on topic!

Vinni