PDA

View Full Version : ERVARING met Ibanez UV777 P en Fender USA Stratocaster



Vince Vega
22 oktober 2001, 19:32
Hallo iedereen,

Heeft iemand ervaring met het spelen op een Ibanez UV777 P en een USA Fender stratocaster (model 92') ?
Ik ben namelijk van plan, een van beide te gaan kopen, maar kan maar niet beslissen.

Kan iemand mij daarom uitleggen, wat de verschillen zijn in sound, kwaliteit en materiaal ?

Alle ervaringen, die jullie met mij willen delen, worden gewaardeerd.

gangsta
22 oktober 2001, 19:37
dat zijn echt 2 hele verschillende gitaren:

fender:
3 single coils en dus geschikt voor clean werk alla clapton

die ibanez:
hum-sin-hum (dimarzio's) dus geshikt voor metal.

dus welke stijl wil je gaan spelen?
probeer ze in ieder geval allebei uit.

enne die ibanez is een 7-string

gangsta
22 oktober 2001, 20:08
trouwens ik zou voor die ibanez kiezen. echt een prima gitaar die heeft ZEKER een betere kwalitei/prijs verhouding dan die fender. ik zelf vond die ibanez ik lekkerder spelen maar ik kan niet overweg met 7-snaren :smile: :smile: :smile: :wink:

Ditmar
22 oktober 2001, 22:38
Het hangt helemaal af van de stijl die je wil gaan spelen en hoe gevorderd je bent. De Fender Strat is in feite een gitaar waar iedereen mee overweg kan. Het is een vrij basic gitaar, maar wel goed. Gewoon drie elementen (denk ik), lekkere hals, lekker geluid... niks meer, niks minder. De Ibanez Universe is een heel erg gevorderde gitaar. Extra snaar (lage B !!!), FloydRose Tremolo, en echt allemaal heel luxueus uitgevoerd. De Ibanez Universe is serieus een van de lekkerste gitaren op deze planeet (maar ja, ik ben dan ook volgens mij de enige 7-snaar gitarist hier). Je moet als je overstapt op een 7-snaar zeker een gewenningsperiode van een half jaar inschatten (voordat je het écht kan), maar dan heb je ook wat.

De Fender strat is trouwens geschikt voor alle soorten muziek, de Universe in feite ook, maar wordt toch gezien als meer een soort van rock/metal gitaar. Maar ja, dat de beste gitarist ter wereld er op speelt zegt wel wat.

Ditmar
22 oktober 2001, 22:40
Oh ja, en mocht je besluiten die Ibanez niet te kopen, post hier dan asjeblieft waar hij te koop staat en voor hoeveel, ik moet zo'n ding echt hebben.

Vince Vega
22 oktober 2001, 23:14
Bedankt voor jullie reakties tot nu toe jongens, ik zal jullie op de hoogte houden.

Ditmar, ik zal het e.e.a. voor je in het oog houden, maar ik kan je natuurlijk niets beloven.

Ik speel zelf het liefst blues, en (stevige) Rock, en ben dus van plan een
kwaliteitsgitaar te gaan kopen (Fl. 1500 tot zo'n fl. 2000). Dit geef je natuurlijk niet zo 1,2.3 uit, zoals jullie zullen begrijpen.

Vergeef me, maar ik ben nog een leek op dit gebied, dus misscien is dit een domme vraag.
Here goes, kun je met de Ibanez UV 777 P fatsoenlijke blues spelen ( dit in relatie tot de Fender) ?
Of 'alla clapton' zoals 'gangsta' dit noemt.
Of heb je hiervoor dan een speciale effect processor nodig ?

tot hoors

taylor
23 oktober 2001, 00:13
nogmaals er bestaat geen gitaar voor en bepaalde muziek soort.

als je echt death metal ofzo wil spelen zul je een gitaar moeten hebben met en humbucker in de brug positie.

ik vind die uv777 nie veel waard omdat het van basswood is gemaakt die body zoals zoveel ibanez gitaren iederen weet dat basswood het goedkoopste gitaarhout is dus hij is veelste duur,hij zou best heel goed zijn en fijn spelen dat zeg ik nie.

fender is en allround gitaar die over het algemeen zeer goed zijn ook de kwaliteit van het hout(essen meestal)

maar eigenlijk kan ik niks zegen over die 2 gitaren(die jij wil kopen) dit is en algemeen praatje.

gangsta
23 oktober 2001, 12:18
die fender kost ongeveer 2500 toch?
en die ibanez 3650 (bij dirk witte)

dus dat is wel een verschil.

Rectifier
23 oktober 2001, 14:20
Dan zou ik toch even verder kijken naar wat andere merken.
k' Vind dat wel veel geld voor zo'n Ibanez.
Als je echt bleus en rock werk wil zou ik meer in de buurt van een gitaar met een humbucker in de brug en een humbucker in de hals die je enkelspoels kan schakelen ofzo.
Voor blues werk zijn Fenders erg geschikt, vooral die met Texas-special elementen.
Ibanez is meer voor het strakke oversturing en de snelle nootjes....