PDA

View Full Version : 18Watt-module



Coppens
15 oktober 2005, 12:43
Hallo,

ik heb de 18W-module van Run Off Groove gebouwd en ik zit met het volgende probleem. Hij doet het, maar het uigangssignaal is veel te laag. Ik moet m.a.w. m'n amp vol opengooien wil ik iet horen.

Ik heb de hele schakeling meerdere malen nagekeken, de biasvoltages van de transistoren kloppen en ik heb de juiste componenten gebruikt.

Is er iemand die weet wat er aan scheelt?

Groeten,
Koen

Enterprice
15 oktober 2005, 15:18
Probeer eens de Bias-Potmeters iets bij te regelen op het gehoor.

Coppens
15 oktober 2005, 16:05
Heb ik reeds gedaan en ook hier blijft het signaal even stil.
Zou het kunnen dat het aan de transistors kunnen liggen? Ik heb 2N5457's gebruikt aangezien ik geen J201's vast heb kunnen krijgen.

Enterprice
15 oktober 2005, 18:34
2N5457 zou ook moeten werken.
Loop de schakelingen nog een keer goed na, kloppen alle weerstandswaarden, polariteit van Elko's.
Ook een koude soldeerlas kan er voor zorgen dat een schakeling niet goed werkt, gewoon even na tippen met de soldeerbout.

Coppens
16 oktober 2005, 12:21
Ik heb gsiteren de hele schakeling nog een keer nagekeken, geen enkele fout gevonden. Ik heb alle soldeerlassen nog een keer bijgetipt.

Het ding terug aangesloten, maar nog steeds hetzelfde resusltaat. Hij werkt maar het signaal blijft veel te stil. Zijn er misschien dingen die ik over het hoofd zie? Zo moeilijk is die schakeling nu ook weer niet. Ik heb al veel zin om opnieuw te beginnen. Alleen is het dan zo spijtig van die componenten.

Groeten,
Koen

mathe
16 oktober 2005, 16:20
Misschien een domme vraag, maar wat is een 18W module van Run Off Groove precies?

Enterprice
16 oktober 2005, 16:22
Tja, een signaalvolger zou in dit geval een uitkomst bieden want dan kan je het signaal volgen op z'n weg door de schakeling en kunnen horen waar het fout gaat.
Ik verdenk toch de Fets in dit geval, probeer aan J201 te komen en probeer die uit in de schakeling.
Sorry dat ik het vraag maar je weet zeker dat je de Gate, Drain en Source goed hebt aangesloten.

Nielsje
16 oktober 2005, 16:26
Misschien een domme vraag, maar wat is een 18W module van Run Off Groove precies?

euh, tjek de website :)

tis een effectje, die het geluid van een 18-watter moet simuleren. Zo zijn er als bijna zelfde uitvoering ook een vox-module, en ook nog iets fenderachtig iets dacht ik.

geen idee hoe het klinkt,(in praktijk) maar het idee is wel geinig om verschillende modules in een bak te bouwen, en vervolgens ff leuke geluiden onder je voet te hebben :)

Coppens
16 oktober 2005, 16:57
Ik dacht ook dat ik de FET's verkeerd gemonteerd had, maar dat heb ik nagekeken en ze zitten wel degelijk juist.Een scope zou inderdaad nuttig zijn, maar die heb ik spijtig genoeg niet tot mijn beschikking.

Ik ga trachten aan J201's te geraken en anders opnieuw opbouwen vrees ik. Iemand een adresje waar ik deze FET's kan krijgen? Liefst in België.

Groeten,
Koen

mathe
16 oktober 2005, 18:44
welke website is dat dan?

Nielsje
16 oktober 2005, 18:50
www.runoffgroove.com

Enterprice
16 oktober 2005, 20:38
Weet er wel een in Nederland http://www.newtone-online.nl/
Zou toch nog even willen weten welke spanningen je gemeten hebt op de Drains.