PDA

View Full Version : Welke elementen raden jullie me aan?



Superhero
14 oktober 2005, 23:21
Hee mede gitaristen.

Ik ga binnenkort een epiphone g310 aanschaffen (2e hands) en nu wil ik de elementen vervangen omdat ik daar nou niet zo enthousiast van word.
Zelf zat ik te denken aan een leuk setje EMG's maar ik heb totaal geen idee welke. Mn budget is zo'n 150 euro max. (weet niet of ik hiermee in de buurt kom hoor). Mijn stijl is wat metallica, children of bodom en ander hard spul. Ik houdt overigens wel van lekker warme klanken.

Wat raden julle me aan? En kom ik inde buurt met 150 euro?

Bij voorbaat dank,
Daniel

vester86
14 oktober 2005, 23:25
voor 150 euro kun je precies 1 EMG kopen :-p

kijk eens 2e hands, ik heb zelf voor 100 euro 2 originele gibson humbuckers kunnen kopen (490/498) en op dit moment staan er geloof ik ook 2 te koop voor 100 euro samen..

knapt je geluid super van op!

Superhero
14 oktober 2005, 23:27
Ah ik zie 2e hands 2 EMG zakk wylde's staan. Ik weet dat eht een goede gitarist is, maar is zn klank ook een beetje wat ik zoek denken jullie? Ik weet namelijk niet precies wat er voor geluid uitkomt. (overigens 150 euro :P)

vester86
14 oktober 2005, 23:28
ik denk dat je met een zakk setje best in de buurt kunt komen van het zakk geluid :-p nee ff no kiddin, als het voor 150 euro word aangeboden is dat denk ik geen verkeerde prijs

Thom TK
15 oktober 2005, 00:13
ik denk dat je met een zakk setje best in de buurt kunt komen van het zakk geluid :-p nee ff no kiddin, als het voor 150 euro word aangeboden is dat denk ik geen verkeerde prijs

Neuh de prijs is niet verkeerd.
Maar zijn het wel actieve MEG´s?
Ik dacht dat Zakk iets van EMG HZ´s gebruikte, dus de passieve variant.
Maar ik kan het verkeerd hebben natuurlijk.

RedBuell
15 oktober 2005, 01:31
ik denk dat je met een zakk setje best in de buurt kunt komen van het zakk geluid :-p nee ff no kiddin, als het voor 150 euro word aangeboden is dat denk ik geen verkeerde prijs

Neuh de prijs is niet verkeerd.
Maar zijn het wel actieve MEG´s?
Ik dacht dat Zakk iets van EMG HZ´s gebruikte, dus de passieve variant.
Maar ik kan het verkeerd hebben natuurlijk.




http://www.emginc.com/displayproducts.asp?section=Guitar&categoryid=6&catalogid=3


Actieve EMG's
De HZ's zitten in de Epiphone Zakk wylde modellen.

Superhero
16 oktober 2005, 15:17
MAar als ik actieve erin wil zetten wordt dat zeker een heleboel gesleutel?

vester86
16 oktober 2005, 17:24
ja, dan moet je ALLE electronica in je gitaar vervangen....

Negative K3 fan
16 oktober 2005, 19:48
MAar als ik actieve erin wil zetten wordt dat zeker een heleboel gesleutel?

Ja dat klopt en als je pech hebt moet je zelfs frezen om de batterijen kwijt te kunnen. I geloof trouwens dat de zakk set gewoon een 81/85 combi is... de bekend(st)e emg combinaite, ook gebruikt door metallica enzo.

Josdevos
20 oktober 2005, 16:45
MAar als ik actieve erin wil zetten wordt dat zeker een heleboel gesleutel?

Ja dat klopt en als je pech hebt moet je zelfs frezen om de batterijen kwijt te kunnen. I geloof trouwens dat de zakk set gewoon een 81/85 combi is... de bekend(st)e emg combinaite, ook gebruikt door metallica enzo.

Nee typische Metallica setjes zijn 81/60 (James) en 81/81 (Kirk)...

renier
20 oktober 2005, 17:01
persoonlijk zou ik je aanraden om eerst eens even af te wachten. 2 redenen:


- pas als je een gitaar een tijdje gespeeld hebt, voel je aan wat je qua sound mist. als je nieuwe elementen koopt voor je de gitaar een tijdje bespeelt hebt, zou het puur toeval zijn als je de beste koop doet.

- De g310 is -naar mijn persoonlijke mening- een ongelofelijk stuk brandhout. ik zou eerst eens even een tijdje spelen voor je er geld aan gaat uitgeven. als je er dezelfde ervaring als ik mee opdoet, ga je jezelf dan een hoop geld besparen. het is een gitaar van de laagste prijsklasse, en zo speelt en klinkt hij ook. wat dat betreft zou ik dus heel even dorosparen en een les paul standard of g400 custom kopen. dat is al heel wat meer gitaar dan die g310

Chili666
20 oktober 2005, 17:08
wat is het verschil tussen actieve en passieve :P

bram123
20 oktober 2005, 17:21
luister naar renier, de man spreekt wijze woorden. ik zelf deed hetzelfde als jij, deels omdat iedereen altijd over het belang van elementen spreekt, maar de bottleneck bij jouw gitaar zal niet enkel de elementen zijn. daarom zal er ook lang niet zoveel winst te behalen zijn. Beter pot je de 150 euro op spaar er nog wat bij en verkoop je je g310 om zo een echte verbetering te kopen. Daar heb je denk ik veel meer lol aan. denk ik. vind ik persoonlijk.. slechts mijn mening etc.

bram123
20 oktober 2005, 17:27
huh..? waarom gebruik je eigenlijk niet het geld voor de nog aan te schaffen g310 + de 150 voor iets anders. ? of heb je een goede reden om deze epiphone te willen hebben?
nahja
ik wil trouwens mijn opmerking over bijsparen hierboven terugtrekken. Niet sparen gewoon nu gaan kopen, anders kom je ook nooit aan spelen toe. en trouwens, je weet wat minister zalm van sparen vindt he: ... dat mag niet.

bram123
20 oktober 2005, 17:30
elementjes zijn natuurlijk wel weer over te zetten naar een latere gitaar. dat maakt ze dan weer een minder slechte investering.
ach weet je.. vergeet alledrie mijn posts maar ik weet niet eens waar ik het over heb.

Stratman70
20 oktober 2005, 20:02
Ik houdt overigens wel van lekker warme klanken.

Wat raden julle me aan? En kom ik inde buurt met 150 euro?

Bij voorbaat dank,
Daniel

Normaal gesproken raad ik elke gitarist Häagen-Dasz elementen aan, die zijn echt supercool en ver binnen je budget, maar jij zoekt toch een ander geluid begrijp ik.

olaf reijnders
20 oktober 2005, 20:28
Normaal gesproken raad ik elke gitarist Häagen-Dasz elementen aan, die zijn echt supercool en ver binnen je budget, maar jij zoekt toch een ander geluid begrijp ik.

Vooral de combi Stragiatella- brug en Chocola- neck is zeer vet! :lol:

Orpheo
20 oktober 2005, 21:12
@ topicstarter:

flinke output, dikke vette sound, right? neem dan de x2n en de air norton als combi of beter: x2n en super2. passief, maar wel heeeeeel veel output!!

en anders gewoon een 2ehands setje EMG's. btw, die dimarzio's kan je wel kopen voor 150 totaal, als je ff zoekt en op ebay zoekt, of 2ehands.

Punt
23 oktober 2005, 02:33
Koop een betere gitaar die onversterkt al goed klinkt.

Superhero
23 oktober 2005, 16:33
Waarom zou ik op mn elektrische gitaar onversterkt spelen.. :/

olaf reijnders
23 oktober 2005, 17:04
Waarom zou ik op mn elektrische gitaar onversterkt spelen.. :/

Zit wel wat in in die opmerking, hoor. Ik let daar zowiezo erg op, hoe een (bas)gitaar akcoestisch klinkt.

Punt
23 oktober 2005, 18:18
Waarom zou ik op mn elektrische gitaar onversterkt spelen.. :/

Omdat de primaire toon van je gitaar gevormd wordt door de gitaar zelf.
Matrialen, bouw, ontwerp, etc.

De secundaire toon wordt gevormd door de elkectronica die kan iets toevoegen aan de primaire toon of die een beetje bijsturen, maar nooit veranderen.

Dus als de primaire toon (onversterkt) je niet bevalt kun je er opzetten aan electronica wat je wilt, maar het wordt nooit naar je zin.