PDA

View Full Version : OCD getest



idno
14 oktober 2005, 20:32
Vanmiddag met een maat van me naar Feedback in R'dam geweest, omdat hij een versterker zocht. De test hiervan staat in dit topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=64706
Ik zag de OCD staan en deze had ik altijd al willen testen, dus dat hebben we ook maar gelijk gedaan.

Het apparaat voelde erg stevig en compact aan. De knoppen waren degelijk en daardat er een batterij in zat, was het pedaal zwaarden dan ik had verwacht.
We hebben getest op de versterkers in het aan dit gerelateerde topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=64706). Gewoon twee transistor versterkers dus. We hadden weinig tijd, anders had ik ook wel over een buizenbak willen testen.
Ik begon met de OCD in de LP stand. Ik draai wat aan de knoppen en zet hem aan. Resultaat: mn volume is f*cking hard, met een lekkere drive. Toch maar even wat terug draaien op de OCD, ja nu klinkt hij echt lekker maar ik mis toch nog een soort van helderheid. Dus, even spelen met de knoppen. Dit is niet zo makkelijk, het lijkt wel of het een ook veranderd als je aan het ander draait. Gelukkig weet ik er toch nog een acceptabele sound uit te toveren.
Met het naar een lekkere sound ook de switch omgezet naar HP. Hiermee valt er echt een lekkere metal scheur uit de OCD te toveren. Iets wat ik van te voren alleen maar had durven dromen, dus ik was hier wel blij mee. Omdat ik zelf op een RG7 speel, maar snel een 7 snaar wezen halen en daarmee testen.
De lage B klinkt echt super lekker, dempen en flageoletten klinken ook goed. Helaas is het al weer laat en we willen ook nog op tijd thuis zijn voor het eten, dus besluiten het hier maar bij te laten.

Al met al vind ik de OCD een enorm veelzijdig pedaal. Je kan er verschillende scheuren uit toveren, maar helaas heb ik hem nog niet goed al boost kunnen testen, omdat de potmeters wel lijken te reageren op elkaar. Voor het goed afstellen moet je denk ik echt de tijd nemen en die hadden we helaas niet.
De sound vind ik echt super. Zelfs op een transistor versterker.
Ik ben binnenkort jarig en ik denk dat ik al een kadootje weet!

bloodboiler
15 oktober 2005, 09:26
Ik ga de OCD volgende week ook testen, ben erg benieuwd hoeveel scheur er uit halen valt. Het is trouwens wel opvallend dat de meninigen hierover nogal verschillen.

vinni
15 oktober 2005, 11:23
Ben blij dat de OCD zo bevalt. Heb er zelf ook één.

Zag dat je'm op een transistorbak heb getest.
Bedenk wel dat hij bedoeld is om een lampenbak op z'n flikker te geven.
Desalniettemin.....als het lekker klinkt, gewoon doen!

Vinni

gvink
15 oktober 2005, 11:53
Ik ga de OCD volgende week ook testen, ben erg benieuwd hoeveel scheur er uit halen valt. Het is trouwens wel opvallend dat de meninigen hierover nogal verschillen.

Ik denk dat dit vooral te maken heeft met het feit dat dit soort pedalen heel erg verschillend klinken in verband met de verschillende gitaren/elementen en gebruikte versterker.. (buizen/transistor, hoeveelheid watts..)

Daarom is het zo belangrijk om (analoge) effecten met je eigen setup te testen, omdat het totaal anders kan klinken dan dat je, aan de hand van samples op internet bijvoorbeeld, dacht...
Die samples zie ik altijd meer als een indicatie van wat het pedaal zou kunnen met die setup.

bloodboiler
15 oktober 2005, 12:27
Helemaal mee eens!!!
Ik neem alles zelf mee, dus ook speaker en gitaar. Dit is ook de reden waarom ik ook nooit iets via E-bay uit het buitenland bestel, ondanks dat de verleiding soms wel erg groot is...

idno
15 oktober 2005, 17:59
het viel mij op dat als ik de OCD instelde op laag volume (lager dan het volume van de versterker) dan klonk ie nog steeds lekker, alleen een heel stuk zachter.

vinni
15 oktober 2005, 22:19
T'is gewoon een super pedaal!

Heb heeeel veel getest. Er is geen enkel pedaal dat zo dynamisch en transparant klinkt. Tja....raar dat ik dat zeg....transparant.
Maar het is gewoon zo.

Vinni