PDA

View Full Version : Twintone en OD pedalen . . .



Nicci
14 oktober 2005, 18:31
Aangezien er hier nogal wat Koch gebruikers rondhangen: welk OD/Distortionpedaal werkt goed samen met de Twintone? De gain komt bij mij niet veel verder dan 12 uur. Dan heb je een mooie scheur voor slagpartijen. Voor solo's vind ik het wat te tam . . . Zoek dus een pedaal het net wat vetter, soepeler maakt.
Ideeen?

Toaster
14 oktober 2005, 20:05
ligt ook wel aan je gitaar....
maar ik gebruik over mijn koch pii wel eens een barber ss direct drive, voor bleus solos en voor het rock metal lead werk wel eens de warp van hughes en kettner.

Een RAT is echt af te raden schelle rotbakkies.

oh ja dit gebruik ik het liefst met een tele of strat, voor mijn gibson classic vind ik dit niet een echte mooie combinatie.

Ben ook wel benieuwd naar de rest van de reacties

Nicci
14 oktober 2005, 20:47
een strat met een mini JB aan de brug kant.

met de RAT heb ik ook weinig goede ervaringen.

e_lukather
14 oktober 2005, 21:57
hotrails -> AC booster -> multitone 50(top).

8-)

Nicci
14 oktober 2005, 22:33
en gebruik je die AC booster over het cleane kanaal of over het OD kanaal? ik neem aan dat beide kan, maar het moet vooral goed klinken over het OD kanaal.
wel een duur ding trouwens.

Mitch
15 oktober 2005, 00:06
Barber Tone Press. Geloof me: ideaal voor net dat beetje meer volume en dat beetje extra 'smooth'. Super-pedaal voor solo boosts.

Nicci
15 oktober 2005, 00:10
is dat een compressor?

Mitch
15 oktober 2005, 00:17
Half compressor, half boost en die twee zijn te mengen. Het werkt echt super, ik kan er als solo boost niet enthousiast genoeg over zijn.

wytz
15 oktober 2005, 09:51
ik gebruik een boss sd-1 af en toe voor mn koch, maakt het net dat beetje vloeiender en makkelijker.
maaar de volumeknoppen op je gitaar zijn ook erg handig :-D

dml
15 oktober 2005, 12:20
Ik gebruikte op mijn Powertone een Carl Martin Plexitone. De drive was leuk voor een Hendrix-achtige sound, hi gain voor meer Marshall, deze twee gebruikte ik over het cleane kanaal. En dan heb je ook nog Plexitone's volumeboost om je overstuurde kanaal meer gas te geven. Werkt perfect. Voor € 199,- haal je dus een hoop extra sounds in huis en zal zeer goed samen gaan met je Koch. En de blauwe ledjes zijn natuurlijk helemaal super!! :-D

Nicci
15 oktober 2005, 16:48
die Barber klinkt wel veelbelovend inderdaad. Haarguitars heeft een paar mooie samples. klinken goed.
iemand toevallig de Fat Boost van Fulltone wel eens geprobeerd?

dml
15 oktober 2005, 20:02
Heu?

dml
15 oktober 2005, 20:02
Ja, ik heb de Fat Boost gehad. Wel een aardige booster maar comprimeert nog best wel. De boost van de Plexitone is dan een stuk "cleaner", transparanter en boost alleen maar, verder nix. Ik ga er gemakshalve van uit dat de Hydra Boost van CM dan ook net zo goed is.

Nicci
15 oktober 2005, 20:33
dat comprimeren vind ik niet erg. de twintone doet dat na 12 uur ook. niet erg, alleen niet erg geschikt voor een 'gewoon' rock geluid vind ik. wellicht een optie die fat boost

Droffie
17 oktober 2005, 15:34
Ik gebruik een Boss OD-3 op het cleane kanaal van mijn Twintone voor blues en low gain rock geluiden.
Op het overdrive kanaal gebruik ik geen boost. Je kan ook de Mastervolume switch gebruiken. of idd volume knoppen, zo doe ik 't ook.

die solo's vind ik er altijd prima doorsnijden.

Nicci
17 oktober 2005, 23:05
dat is het probleem: die mastervolumeswitch geeft hetzelfde geluid alleen harder. je stelt een goed slaggitaargeluid in en die is niet altijd even geschikt voor een solo. dan mag het wel wat pittiger.

een OD3 is overigens een kandidaat. al was het maar vanwege de prijs. goed pedaal. heb je hem wel eens als boost gebruikt over het overdrive kanaal?

BartL
17 oktober 2005, 23:08
Hmmm...'k kan een Twintone '99 overnemen voor 650 euri. Is een goede prijs right?

Anyway...mij lijkt een TS-9 wel iets om het wat smoother te maken, maarwie ben ik? Geen twintone-user iig :-D

Edit: De clean sanchez van Remco?

Nicci
17 oktober 2005, 23:11
dat vind ik niet duur. kan je je geen buil aan vallen lijkt me. de TS . . . mmm. liever een OD3 geloof ik.

Droffie
18 oktober 2005, 00:01
een OD3 is overigens een kandidaat. al was het maar vanwege de prijs. goed pedaal. heb je hem wel eens als boost gebruikt over het overdrive kanaal?

Ja dat werkt prima maar niet echt mijn ding.

Nicci
26 oktober 2005, 16:45
ik geef hem nog een kans . . .

Droffie
26 oktober 2005, 16:55
Ga voor een OD3.

Ik heb de TS9 en TS808 beide aan de tand gevoeld en ik vond de OD3 op alle fronten beter.

Hij blijft goed transparant als clean boost en levert geen bass in.

superdingetje voor 90 Euro.

Shifty
26 oktober 2005, 23:09
Ik gebruik momenteel een Carl Martin Rock Drive voor extra smoothing plus dat ik 'm ook los kan gebruiken... level helemaal vol open en de drive bijna helemaal terug. Met overdrive kanaal lekker smooth en met clean lekkere rock sound :lol:

Carl Martin Rock drive heb ik 2ehands gekocht voor 75 euro

Nicci
29 oktober 2005, 12:11
gisteren een OD3 geprobeerd en gelijk maar meegenomen. klinkt goed. is inderdaad een erg goed pedaal voor die prijs.

ik was toevallig in amersfoort en liep binnen bij Dee. wat een assortiment aan gitaren hebben die lui! werkelijk enorm.

maar dit terzijde . . .

Droffie
30 oktober 2005, 23:35
gisteren een OD3 geprobeerd en gelijk maar meegenomen. klinkt goed. is inderdaad een erg goed pedaal voor die prijs.

ik was toevallig in amersfoort en liep binnen bij Dee. wat een assortiment aan gitaren hebben die lui! werkelijk enorm.

maar dit terzijde . . .

Zei ik 't niet... :wink:

Lock en Load
31 oktober 2005, 13:51
gisteren een OD3 geprobeerd en gelijk maar meegenomen. klinkt goed. is inderdaad een erg goed pedaal voor die prijs.

ik was toevallig in amersfoort en liep binnen bij Dee. wat een assortiment aan gitaren hebben die lui! werkelijk enorm.

maar dit terzijde . . .

Zei ik 't niet... :wink:

Jawel... :razz: