PDA

View Full Version : Help! Mijn Big Muff sustaint niet meer lekker



Fuhgawz
14 oktober 2005, 16:30
Na een tijdje mijn antieke Big Muff niet gebruikt te hebben besloot ik hem weer eens aan te sluiten. Nu viel me echter op dat hij niet meer lekker sustainde, maar op een hakkelige manier de sustain op een gegeven moment afkapte. Een batterijwissel help hier niet tegen.
Weet er hier toevallig iemand waar dit aan kan liggen en hoe dit opgelost kan worden?
Om het te verduidelijken is hier een -> GELUIDSBESTAND!! <- (http://members.home.nl/fuhgawz/muff.mp3) De eerste drie akkoorden zijn met de sustain half open, de laatste drie met de sustain vol open.

savecracker85
14 oktober 2005, 16:36
dat klinkt niet best...

phx
14 oktober 2005, 18:38
Mogelijke oorzaken:

- Batterij bijna leeg?
- Alkaline batterij geprobeerd? (heeft meer power)
- In/uitput gechecked?
- Kabels verwisseld (mischien een dud cable?)

anders heb je idd echt een probleem dude...

Ash ketchum
15 oktober 2005, 09:22
WOW, klinkt niet echt muffy, volgens mij is ie echt naar ^%$#$

Robbert
15 oktober 2005, 10:29
Heb je al eens goed aan de potmeters gedraaid, misschien dat daar wat viezigheid inzit en zodoende niet helemaal goed werken?

Fuhgawz
15 oktober 2005, 13:07
Ik heb verschillende batterijen geprobeerd, ik heb aan de potmeters gedraaid en contactspray geprobeerd, ik heb hem opengehaald om te kijken of de in en output nog goed gesoldeerd waren, maar heb niet kunnen vinden. Damn... :cry:

Robbert
15 oktober 2005, 22:56
Misschien een condensator op?

Fuhgawz
16 oktober 2005, 11:59
Misschien een condensator op?
Hoe kan ik erachter komen of dat het geval is? Repareren neem ik aan door de desbetreffende condensator(en) te vervangen?

Fuhgawz
13 november 2005, 17:30
Condensators die 'op' zijn vallen buiten mijn electronische kennis. Toch ben ik erg gehecht aan de sound van mijn Muff en zou hem graag gemaakt zien. Zou er iemand hier toevallig (tegen een vergoeding uiteraard) bereid zijn mijn Muff (proberen) te fixen?

Dirk_Hendrik
13 november 2005, 19:04
as usual....

PM me even

Fuhgawz
13 november 2005, 20:03
Yo Dirk_Hendrik, hartelijk dank voor het aanbod! Ik stel dit zeer op prijs. Check je PM...

dejohan
14 november 2005, 15:47
Ik heb eens iets gelijkaardig gehad met een Marshal Guv'nor. Bleek dat het draadje van batterij naar effect gaar was.