PDA

View Full Version : Goedkope adapters



Antal
14 oktober 2005, 16:16
Aangezien ik m'n pedalen niet langer wil voeden met batterijen, en ik een PP2 en een flatliner niet echt betaalbaar vindt ben ik op zoek naar alternatieven.

Dit worden waarschijnlijk 2 adapters en een daisy chain. Ik heb er 2 nodig aangezien ik pedalen het met een positieve en een negatieve voedingsspanning. (FXloop heb ik niet. dat zit niet op een plexi)

Nu kan ik natuurlijk een Boss kopen, die zijn wel goed, maar ook nog best prijzig voor wat het is. En je kan de plus en de min niet omdraaien bij die dingen dus dat is maar een halve oplossing.

Weet iemand goede alternatieven die niet te duur zijn. De eis is dat hij goed gestabiliseerd is, en dus niet stoort.

Banzai heeft er 1 voor 7 euro, zou dat wat zijn:
http://www.banzaieffects.com/store/home.php?cat=321 (de bovenste)

Ik kan natuurlijk een paar van die dingen uitproberen, met de kans dat er een paar niet bevallen, maar dat is zonde van m'n geld, dus ik hoop dat jullie me advies kunnen geven.

dano
14 oktober 2005, 16:31
iig hier wat info:

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=63260&highlight=visual+sound

gaat over visualsound adapter, bij muziekhandeljukebox te verkrijgen (ze versturen ook. I.c.m de daisy chain die daar genoemd wordt ideaal!

jorrit
14 oktober 2005, 16:34
bij de kijkshop, 10 euro dacht ik of 10 gulden (k heb ze al een tijdje)
gestabiliseerd, 1000mv. intelbaar vermogen en polariteit. k heb geen last van ruis of iets in die richting. bevalt mij prima

Antal
14 oktober 2005, 16:37
iig hier wat info:

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=63260&highlight=visual+sound

gaat over visualsound adapter, bij muziekhandeljukebox te verkrijgen (ze versturen ook. I.c.m de daisy chain die daar genoemd wordt ideaal!

Draadje gaat alleen over een daisy chain (die heb ik al, koste me maar 7 euro ipv 13)

Antal
14 oktober 2005, 16:37
bij de kijkshop, 10 euro dacht ik of 10 gulden (k heb ze al een tijdje)
gestabiliseerd, 1000mv. intelbaar vermogen en polariteit. k heb geen last van ruis of iets in die richting. bevalt mij prima

Zijn die universele dingen even goed gestabiliseerd als bijvoorbeeld zo'n Boss dan???

ijff
14 oktober 2005, 17:08
De gestabiliseerde adapters van de Kijkshop (Hapé) zijn in ieder geval erg goed. Gebruik ze ook nog steeds.

Bl44t44p
14 oktober 2005, 20:48
Ik heb prima ervaringen met Velleman (www.velleman.be > all products > adapters & power supplies > more... > regulated voltage adapters) adapters. Heb er zelf ook eentje van 300 mA (universeel, gestabiliseerd, niet geschakeld) voor 9 euro ofzo bij Coditronix gekocht. Bekijk anders even de dealerlist op de website voor verkoop :)

Antal
16 oktober 2005, 21:43
Ik heb prima ervaringen met Velleman (www.velleman.be > all products > adapters & power supplies > more... > regulated voltage adapters) adapters. Heb er zelf ook eentje van 300 mA (universeel, gestabiliseerd, niet geschakeld) voor 9 euro ofzo bij Coditronix gekocht. Bekijk anders even de dealerlist op de website voor verkoop :)

Die verkopen ze bij DIL in Rotterdam volgens mij. Als die net zo goed zijn als een Boss van 25 euro dan ga ik die maar eens proberen denk ik.

Antal
13 november 2005, 15:15
Ok, ik heb er dus ondertussen 1 gekocht. Ben ff het merk kwijt, want ik heb hem niet hier. Maar het is deze:

http://www.rotterdam.dil.nl/scripts/TXDEWS.dll/GetImage?ImageFileName=Psu05r.jpg

Alleen nu heb ik een soort hoge zwevende fluittoon (lastig te omschrijven) in m'n geluid. Heb het getest, het ligt niet aan de amp of kabels ofzo. De Boss pedaaltjes hebben het ook in bypass mode (want niet TB).

Iemand een idee wat hier aan te doen is? Ik heb dit topic juist geopend zodat iik niet 60 adapters zou hoeven kopen om een goede te hebben!

Dirk_Hendrik
13 november 2005, 15:26
Is het een adapter met een trafo of een z.g.n. schakelende voeding. Simpeler, hoe zwaar is het ding. Zwaar = trafo, licht is schakelend.

Antal
13 november 2005, 15:31
Is het een adapter met een trafo of een z.g.n. schakelende voeding. Simpeler, hoe zwaar is het ding. Zwaar = trafo, licht is schakelend.

Daar heb ik express op gelet. Maar het ding is vrij groot en zwaar. Dus het lijkt me een trafo. Die geschakelde dingen zijn toch die hele smalle dingetjes die o.a. vaak voor telefoons gebruikt worden?

Bl44t44p
13 november 2005, 20:39
Vreemd zeg, ik heb precies dezelfde en daarmee werd dat fluittoon probleem juist opgelost :???:

Speeddemon
13 november 2005, 20:44
Idd, ik had ook 2x zo'n smalle geprobeerd, gaven allebei zo'n fluittoon.

Ik gebruik gewoon 600mA gestabiliseerd van Skytronic (13 euro).

Izegrim
14 november 2005, 00:29
Ik heb dezelfde en met het zelfde probleem en ik heb het opgelost door te kijken welk effect ervoor zorgde dat ik dat kreeg. Wat mijn tuner (Korg DT-10) blijkt te zijn. Nu heb ik daar een aparte adapter voor (de bijgeleverde adapter van mijn Zoom G2) en de rest van de pedalen hangt aan de daisychain van de andere adapter.

Antal
14 november 2005, 17:33
Idd, ik had ook 2x zo'n smalle geprobeerd, gaven allebei zo'n fluittoon.

Ik gebruik gewoon 600mA gestabiliseerd van Skytronic (13 euro).

De mijne is ook een skytronic van 13 euro :-? Alleen de mijne is 1000mA.

Ik heb het voorlopig met 3 pedalen geprobeerd. 2 boss pedalen. Die hadden het vrij erg. En met distortion aan klonk het helemaal leuk :wink: En een Ibby delay. Die had het minder. Maar het was wel op de achtergrond en daar ga je je toch aan ergeren.

Vreemd verhaal hoor. Speedy heeft dezelfde en er geen last van. en Izegrim heeft er maar met 1 pedaal last van. Lekker kut weer allemaal :roll:

Izegrim
14 november 2005, 19:38
Kun je je pedalen niet 1 voor 1 apart proberen te voeden? Ik bedoel dat je alle pedalen aan de daisychain hangt en dan eerst je tuner met een aparte adapter voedt. Mocht dat niets uithalen, dan doe je hem terug in de chain en doe je je distortion pedaal apart etc. Nu heb ik drie pedalen aan de chain en eentje aan een aparte adapter. Da's toch niet zo erg?

Antal
14 november 2005, 20:20
Kun je je pedalen niet 1 voor 1 apart proberen te voeden? Ik bedoel dat je alle pedalen aan de daisychain hangt en dan eerst je tuner met een aparte adapter voedt. Mocht dat niets uithalen, dan doe je hem terug in de chain en doe je je distortion pedaal apart etc. Nu heb ik drie pedalen aan de chain en eentje aan een aparte adapter. Da's toch niet zo erg?

Klopt, maar de chain is het probleem niet. Heb 3 pedalen los geprobeerd, en die hadden het allemaal. Dus zonder daisy chain.

Antal
16 november 2005, 19:58
Gisteren in de oefenruimte die adapter geprobeerd met m'n broertjes setup (over een marshal lead mosfet die daar stond), en weer precies hetzelfde probleem. Tikje ergens misschien nog zelfs. Ik zal eens kijken of ik er mee terug kan.

robzilla
16 november 2005, 20:53
Ik ga toch maar die visualsound onespot halen, 1700mA (!) voor 22,50..

Geen noise volgens mij met deze dingne..

Antal
17 november 2005, 11:57
Ik ga toch maar die visualsound onespot halen, 1700mA (!) voor 22,50..

Geen noise volgens mij met deze dingne..

Iemand ervaring met deze dingen? Want ze zien er uit als een geschakelde voeding (aan het formaat te zien.)

En iemand die weet waar je ze kan kopen? Ik koop deze liever niet online, aangezien ik nu al 1 slechte ervaring er mee heb, en hem gewoon wil kunnen terugbrengen.

Speeddemon
17 november 2005, 21:04
Ik ga toch maar die visualsound onespot halen, 1700mA (!) voor 22,50..

Geen noise volgens mij met deze dingne..
ik zou d'r niet op rekenen, aangezien het gezien z'n formaat wel een geschakelde voeding moet zijn.
Geen ruis misschien, maar wel die hoge fluittoon.

heavy-metal-thunder
21 november 2005, 10:09
Ok, ik heb er dus ondertussen 1 gekocht. Ben ff het merk kwijt, want ik heb hem niet hier. Maar het is deze:

http://www.rotterdam.dil.nl/scripts/TXDEWS.dll/GetImage?ImageFileName=Psu05r.jpg

Alleen nu heb ik een soort hoge zwevende fluittoon (lastig te omschrijven) in m'n geluid. Heb het getest, het ligt niet aan de amp of kabels ofzo. De Boss pedaaltjes hebben het ook in bypass mode (want niet TB).

Iemand een idee wat hier aan te doen is? Ik heb dit topic juist geopend zodat iik niet 60 adapters zou hoeven kopen om een goede te hebben!

Gierigheid bedriegt de wijsheid!!!!!!!!!!!!
AHahaha, geld hebben voor een Plexi en dan krenterig doen over een adapter. Die Hollanders toch!!

Nu serieus. Ik heb een boss od3, een Boss DS1 Robert Keeley Ultra mod en een goedkope Collins Wah (schijnt het huismerk van Musik produktiv). En als adapter : eentje van een speelcomputer. Wellicht niet gestabiliseerd, want met de Wah heb ik geen geruis, met de OD3 een beetje ruis en met de DS1 een serieus gebrom. ALs ik met batterijen speel is het heel stil. Dus ook ff de test gedaan met zo'n boss adapter van een makker... en... ook stil. Dus, niet bezuinigen op een adapter, lijkt me.

Dirk_Hendrik
21 november 2005, 10:19
Ik ga toch maar die visualsound onespot halen, 1700mA (!) voor 22,50..

Geen noise volgens mij met deze dingne..
ik zou d'r niet op rekenen, aangezien het gezien z'n formaat wel een geschakelde voeding moet zijn.
Geen ruis misschien, maar wel die hoge fluittoon.

Het feit dat deze adapters op de markt gebracht worden door een fabrikant van geluidsapparatuur suggereert dat zij zich daar ook al mee bezig hebben gehouden. Voralsnog zou ik er dus van uit gaan dat je met die dingen géén problemen hebt.

robzilla
21 november 2005, 14:49
Ik ga toch maar die visualsound onespot halen, 1700mA (!) voor 22,50..

Geen noise volgens mij met deze dingne..
ik zou d'r niet op rekenen, aangezien het gezien z'n formaat wel een geschakelde voeding moet zijn.
Geen ruis misschien, maar wel die hoge fluittoon.

Het feit dat deze adapters op de markt gebracht worden door een fabrikant van geluidsapparatuur suggereert dat zij zich daar ook al mee bezig hebben gehouden. Voralsnog zou ik er dus van uit gaan dat je met die dingen géén problemen hebt.

idd, ik heb er iig nog nooit klachten over gehoord..

robzilla
21 november 2005, 14:50
Ik ga toch maar die visualsound onespot halen, 1700mA (!) voor 22,50..

Geen noise volgens mij met deze dingne..
ik zou d'r niet op rekenen, aangezien het gezien z'n formaat wel een geschakelde voeding moet zijn.
Geen ruis misschien, maar wel die hoge fluittoon.

Het feit dat deze adapters op de markt gebracht worden door een fabrikant van geluidsapparatuur suggereert dat zij zich daar ook al mee bezig hebben gehouden. Voralsnog zou ik er dus van uit gaan dat je met die dingen géén problemen hebt.

idd, ik heb er iig nog nooit klachten over gehoord..

Antal
21 november 2005, 17:25
Ik heb dus van de week toch maar zo'n 1spot gekocht. 19,95 bij pro music store. Bevalt me prima. Heb geen last van ruis of fluittonen of niets. En het snoer wat er aan zit is ook wat steviger en langer dan bij de meeste adapters. Ook erg praktisch.


ik zou d'r niet op rekenen, aangezien het gezien z'n formaat wel een geschakelde voeding moet zijn.
Geen ruis misschien, maar wel die hoge fluittoon.

Volgens mij is het ook een geschakelde voeding. Maar perfect stil. Dus heeft het in dit geval wat mij betreft alleen maar voordelen!


Gierigheid bedriegt de wijsheid!!!!!!!!!!!!
AHahaha, geld hebben voor een Plexi en dan krenterig doen over een adapter. Die Hollanders toch!!

Niet te snel oordelen hè. Die plexi heb ik gekocht toen ik nog thuis woonde, en dus een hele andere financiele situatie had. Maar dat is verders mijn zaak, en niet de jouwe lijkt me.

Verders vind ik gewoon dat een product een goede prijs/kwaliteit verhouding moet hebben. En boss adapters van 25 euro hebben dat IMO gewoon niet. De 1Spot duidelijk wel. Dus raad ik hem iedereen aan die van plan is een Boss adapter te kopen. Heeft niets met gierigheid te maken lijkt me.

En die opmerking over die wijsheid zegt meer over jou dan over mij. Laat ik daar maar niet eens op in gaan :wink:


Het feit dat deze adapters op de markt gebracht worden door een fabrikant van geluidsapparatuur suggereert dat zij zich daar ook al mee bezig hebben gehouden. Voralsnog zou ik er dus van uit gaan dat je met die dingen géén problemen hebt.

Die heb ik idd vooralsnog niet :)

heavy-metal-thunder
21 november 2005, 21:55
Gierigheid bedriegt de wijsheid!!!!!!!!!!!!
AHahaha, geld hebben voor een Plexi en dan krenterig doen over een adapter. Die Hollanders toch!!

Niet te snel oordelen hè. Die plexi heb ik gekocht toen ik nog thuis woonde, en dus een hele andere financiele situatie had. Maar dat is verders mijn zaak, en niet de jouwe lijkt me.

Verders vind ik gewoon dat een product een goede prijs/kwaliteit verhouding moet hebben. En boss adapters van 25 euro hebben dat IMO gewoon niet. De 1Spot duidelijk wel. Dus raad ik hem iedereen aan die van plan is een Boss adapter te kopen. Heeft niets met gierigheid te maken lijkt me.

En die opmerking over die wijsheid zegt meer over jou dan over mij. Laat ik daar maar niet eens op in gaan :wink:
quote]

Grapje, man!!!

heavy-metal-thunder
21 november 2005, 21:57
Gierigheid bedriegt de wijsheid!!!!!!!!!!!!
AHahaha, geld hebben voor een Plexi en dan krenterig doen over een adapter. Die Hollanders toch!!

Niet te snel oordelen hè. Die plexi heb ik gekocht toen ik nog thuis woonde, en dus een hele andere financiele situatie had. Maar dat is verders mijn zaak, en niet de jouwe lijkt me.

Verders vind ik gewoon dat een product een goede prijs/kwaliteit verhouding moet hebben. En boss adapters van 25 euro hebben dat IMO gewoon niet. De 1Spot duidelijk wel. Dus raad ik hem iedereen aan die van plan is een Boss adapter te kopen. Heeft niets met gierigheid te maken lijkt me.

En die opmerking over die wijsheid zegt meer over jou dan over mij. Laat ik daar maar niet eens op in gaan :wink:


Het feit dat deze adapters op de markt gebracht worden door een fabrikant van geluidsapparatuur suggereert dat zij zich daar ook al mee bezig hebben gehouden. Voralsnog zou ik er dus van uit gaan dat je met die dingen géén problemen hebt.

Die heb ik idd vooralsnog niet :)[/quote]

Heyheyhey... was een grapje, man.

Globetrotter
23 november 2005, 22:30
Hoi!

Ik koop voor elk pedaaltje dat ik koop een apart blokje in de Makro. Die dingen kosten 6 euro 't stuk, 500ma, gestabiliseerd, voor die prijs koop je nog niet echt een duracel batterij. Nog nooit last mee gehad, geen brom, nog nooit eentje kapot gegaan op ongelegen moment, en voor dat bedrag heeft elk pedaaltje wel een aparte voeding; bij een pedal power van 200 Euro's of meer is dat ook het geval, mijn setje blokjes incl. verdeeldoos kostte nog geen 60Euro, en het geeft nagenoeg geen brom zoals je dat bij sommige daisy's wel eens hebt.
Cheers,

Bart

Globetrotter
23 november 2005, 22:31
Hoi!

Ik koop voor elk pedaaltje dat ik koop een apart blokje in de Makro. Die dingen kosten 6 euro 't stuk, 500ma, gestabiliseerd, voor die prijs koop je nog niet echt een duracel batterij. Nog nooit last mee gehad, geen brom, nog nooit eentje kapot gegaan op ongelegen moment, en voor dat bedrag heeft elk pedaaltje wel een aparte voeding; bij een pedal power van 200 Euro's of meer is dat ook het geval, mijn setje blokjes incl. verdeeldoos kostte nog geen 60Euro, en het geeft nagenoeg geen brom zoals je dat bij sommige daisy's wel eens hebt.
Cheers,

Bart

Globetrotter
23 november 2005, 22:33
Hoi!

Ik koop voor elk pedaaltje dat ik koop een apart blokje in de Makro. Die dingen kosten 6 euro 't stuk, 500ma, gestabiliseerd, voor die prijs koop je nog niet echt een duracel batterij. Nog nooit last mee gehad, geen brom, nog nooit eentje kapot gegaan op ongelegen moment, en voor dat bedrag heeft elk pedaaltje wel een aparte voeding; bij een pedal power van 200 Euro's of meer is dat ook het geval, mijn setje blokjes incl. verdeeldoos kostte nog geen 60Euro, en het geeft nagenoeg geen brom zoals je dat bij sommige daisy's wel eens hebt.
Cheers,

Bart

Globetrotter
23 november 2005, 22:34
Hoi!

Ik koop voor elk pedaaltje dat ik koop een apart blokje in de Makro. Die dingen kosten 6 euro 't stuk, 500ma, gestabiliseerd, voor die prijs koop je nog niet echt een duracel batterij. Nog nooit last mee gehad, geen brom, nog nooit eentje kapot gegaan op ongelegen moment, en voor dat bedrag heeft elk pedaaltje wel een aparte voeding; bij een pedal power van 200 Euro's of meer is dat ook het geval, mijn setje blokjes incl. verdeeldoos kostte nog geen 60Euro, en het geeft nagenoeg geen brom zoals je dat bij sommige daisy's wel eens hebt.
Cheers,

Bart