PDA

View Full Version : advies gevraagd....



vosarnout
14 oktober 2005, 09:35
Ik zou graag jullie mening willen weten, wordt wel even een uitgebreid verhaal.....

Ik heb op dit moment een Cort MR 710F. Voor wat ik ermee doe is het een prima gitaartje. Ik gebruik de gitaar ook live en dan is het wel een fijn idee dat je niet met een al te dure gitaar op het podium staat. (die martin/taylor komt ooit nog wel eens...)

Ik heb ook een akoestische gitaar versterker, namelijk een SWR strawberry blonde, opzich prima ding.

Het meeste live werk speel ik elektrisch, gebruik daarvoor een Vox tonelab + tech 21 power engine (full range versterker). Omdat ik regelmatig ergens moet spelen probeer ik een zo compact mogelijke set te creeren. Voor het electrische werk is dat prima geluk, akoestisch zou ik nu nog apart de swr mee moeten nemen. (enkel PA is lang niet altijd een optie)

Volgens mij zou ik de tech 21 power engine ook als akoestsiche versterker kunnen gebruiken, maar dan heb ik nog een goede preamp nodig. direct vanuit mijn gitaar(fishman classic 4) in de tech21 ben ik niet heel erg tevreden over en ik heb dan geen effecten. (heb het ook al via de tonelab geprobeerd maar dat is het ook niet helemaal.)

Nu ben ik dus aan het kijken voor of een goede preamp, fishman aura leek mij wel wat. Of om eerste maar eens een beter systeem in mijn gitaar te bouwen, bv B-band. En dan wellicht bv via een yamaha acoustic stomp of idd spelen over de tech21. (of af en toe blijven slepen met 2 versterkers, en dan gitaar direct in de SWR)

Heeft het bv zin om een Fishman Aura aan te schaffen, gezien het feit dat ik nu een goedkoop fishman systeem in mijn gitaar heb zitten. Zijn er wellicht andere goede preams of idd, die je piezo geluid ook behoorlijk op krikken en waarbij je wat effecten kan toevoegen. (ik noemde al Yamaha magic stomp..)

Ik weet het is een heel verhaal, maar mocht iemand hier wat (nuttige) suggesties/ideeen hebben, graag!!

matto
17 oktober 2005, 16:01
zoom accoustic doet het ook niet onaardig tussen fishman piezo classic 4 en PA of versterker.

Noot Muskaat
17 oktober 2005, 17:18
zoom accoustic doet het ook niet onaardig tussen fishman piezo classic 4 en PA of versterker.

haha :D

vosarnout
18 oktober 2005, 10:55
Zoom acoustic is enkel voor de effecten wellicht de moeite waard, maar dan zal er eerst denk ik toch echt een b-band systeem in mijn gitaar moeten komen. Ik heb even verder gekeken en een st/ust combi zoals ook in eerdere topics genoemd heeft nu mijn eerste voorkeur.

De vraag blijft alleen, hoe klinkt dit over de tech21, maar ja daar is maar 1 oplossing voor, proberen.....

vosarnout
18 oktober 2005, 10:56
Zoom acoustic is enkel voor de effecten wellicht de moeite waard, maar dan zal er eerst denk ik toch echt een b-band systeem in mijn gitaar moeten komen. Ik heb even verder gekeken en een st/ust combi zoals ook in eerdere topics genoemd heeft nu mijn eerste voorkeur.

De vraag blijft alleen, hoe klinkt dit over de tech21, maar ja daar is maar 1 oplossing voor, proberen