PDA

View Full Version : Toekomstig beginnertje



Borre
13 oktober 2005, 21:32
Eeey

Kben van plan om binnen een paar weken te beginnen met te leren gitaar spelen. Ik wil het wel op mijn eigen leren met enkele cursussen van het internet en wat boeken. Maar nu heb ik nog wat vragen.

Hoeveel is de goede prijs van een eerste gitaar? (eventueel 2de hands)
En hoelang duurt het ongeveer voor dat je een liedje kan spelen?

Greet en bedankt ;)

Noot Muskaat
13 oktober 2005, 22:03
:o Shit....vast een kind van J@n!!!
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=61880

Borre
13 oktober 2005, 22:24
Ja srry ze ma als ge hier alle berichten eerst moet gaan lezen, en ben nog nergens tegen gekomen hoelang je moet oefenen voor alleer je een liedje kan spelen(al ben ik aangezien de grootheid vant forum wel zekzer dat het ergens zal staan)

Noot Muskaat
13 oktober 2005, 22:31
Hzet zalz ceker zwel een sijdje duren zenk ik, zitaar spelze is moeikijkzzzzz

Buzz
14 oktober 2005, 08:59
:-D

feiko
7 november 2005, 16:18
Hey Borre,

Voor een eerste gitaar zou ik zo'n 200 euries uitgeven. Voor dat bedrag heb je een goede beginnersgitaar.

Hoe snel je je eerste liedje kan spelen hangt er helemaal vanaf welke liedje je wilt gaan spelen, hoe snel je het leert en hoeveel tijd je erin steekt.

Je zei dat je het op jezelf wilt gaan leren. Raad ik niet aan. Ik ben daar ook mee begonnen en ik ging in niveau telkens stapjes vooruit. Nu ben ik tegen een gitaarleraar aangelopen die zelf in een beroepsband heeft gezeten en dus veel liedjes kent en (gelukkig) zonder notenboekje les geeft en sindsdien ga ik met sprongen vooruit!!

Succes...

Groetjes Feiko

belg
8 november 2005, 10:30
Met drie accoorden kan je al heel veel liedjes spelen.

En dat kan je jezelf prima aanleren, tokkelend of strummend ( met plectrum ).

Maar...met leraar zal het zeker sneller gaan.

dejohan
10 november 2005, 16:54
Of gewoon een vriend zoeken die al wel een beetje kan spelen, en daar dan veel mee jammen.