PDA

View Full Version : Soldano is binnen!



Punkrockerke
13 oktober 2005, 20:34
Hey hey,
sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een Soldano Hot Rod 50+.
Man wat een beest. Klinkt inderdaad als een opgevoerde Marshall. High gain, vette, maar zeer gedefinieerde distortion op z'n best. Maar ook low gain een superversterker.
Om dan nog maar te zwijgen van de killer-looks (snakeskin-option 8-) )

Een aanrader voor al wie een goede rocksound zoekt!

Natuurlijk mag een foto niet otbreken:
http://users.skynet.be/shakennotstirred/images/pictures/Soldano%20Hot%20Rod%2050%20+%20Marshall%201960A%20 (klein).JPG

ieme
13 oktober 2005, 20:38
Is dat die van Robin Baard?

Punkrockerke
13 oktober 2005, 20:42
Is dat die van Robin Baard?
Nee, die wou ik eerst kopen, maar dat is een 1-kanaals.
(OT: de set die hij nu aanbied incl. greenback 2x12 + flightcase, is echt wel de moeite..)

Deze was oorspronkelijk ook een 1-kanaals, maar is professioneel gemodificeerd naar de specificaties van de "plus"-versie (clean/crunch-kanaal toegevoegd dus)

wytz
13 oktober 2005, 20:47
gaaf ding!
hoeveel heb je er voor betaald als ik vragen mag ?

Shiflett
13 oktober 2005, 20:47
Vet ding!!!!:) hoeveel heb je ervoor moeten betalen als ik vragen mag, en idd, mijn set is zeker de moeite waard:P:)

Robin

wytz
13 oktober 2005, 20:48
hehe
ik was je voor 8-)

gitarist17
13 oktober 2005, 20:52
vind hem eigenlijk niet zo mooi... maar jij bent er zo te horen heel blij mee... dus heel veel plezier!

erice

Punkrockerke
13 oktober 2005, 20:53
Vet ding!!!!:) hoeveel heb je ervoor moeten betalen als ik vragen mag, en idd, mijn set is zeker de moeite waard:P:)

Robin
Kostte evenveel als de jouwe, maar de 2 kanalen hebben mij overhaald.
(Maar als je jouw set wat vroeger te koop had gezet was ik waarschijnlijk daarvoor gegaan...alhoewel purper vs. snakeskin :wink: )

Shiflett
13 oktober 2005, 21:02
Het weerhoudt de meesten ervan om een 1 kanaals te kopen, maar als je Les Paul speelt is dat meestal wel te verhelpen met een volumeknop, maar prima versterker indeed. En idd, de snakeskin is wel erg pimp, hoewel t paars ook niet misstaat:D en zeker als set, spam:P

Gefeleiciteerd, hebbie m al op 11 gezet?
Robin

Anders_Destium
13 oktober 2005, 21:16
Soldano is de bom, gefeliciteerd :lol:

Punkrockerke
19 oktober 2005, 19:07
Na een tijdje gespeeld te hebben denk ik dat er toch stillaan nieuwe eindbuizen in mogen. Momenteel zitten er Sovteks in, wat volgens mij toch geen slechte buizen zijn. Ik zoek dus 2 6L6's - 5881's die me een dikke, hevige rocksound geven.
Op de site van Soldano staat dat herbiassen niet nodig is (indien men door hetzelfde type buizen vervangt). Kan ik hier dus zomaar alle types 6L6 insteken, of best toch biassen?
Bedankt.

1959SLP
19 oktober 2005, 20:41
Congratz! Dat zijn gave amps (geluid dan). Ga je veel plezier van hebben.

Anders_Destium
19 oktober 2005, 20:43
Na een tijdje gespeeld te hebben denk ik dat er toch stillaan nieuwe eindbuizen in mogen. Momenteel zitten er Sovteks in, wat volgens mij toch geen slechte buizen zijn. Ik zoek dus 2 6L6's - 5881's die me een dikke, hevige rocksound geven.
Op de site van Soldano staat dat herbiassen niet nodig is (indien men door hetzelfde type buizen vervangt). Kan ik hier dus zomaar alle types 6L6 insteken, of best toch biassen?
Bedankt.

Je kan een matched set kopen, maar dan nog steeds geeft een nieuwe bias het beste resultaat. Elke buis is toch nét anders.

Debaser
19 oktober 2005, 21:06
oh, wat vet !
veel plezier ermee !

Negative K3 fan
20 oktober 2005, 16:25
Na een tijdje gespeeld te hebben denk ik dat er toch stillaan nieuwe eindbuizen in mogen. Momenteel zitten er Sovteks in, wat volgens mij toch geen slechte buizen zijn. Ik zoek dus 2 6L6's - 5881's die me een dikke, hevige rocksound geven.
Op de site van Soldano staat dat herbiassen niet nodig is (indien men door hetzelfde type buizen vervangt). Kan ik hier dus zomaar alle types 6L6 insteken, of best toch biassen?
Bedankt.

Je kan een matched set kopen, maar dan nog steeds geeft een nieuwe bias het beste resultaat. Elke buis is toch nét anders.

pardon?? hou je eens bij je leest man mafkees!

goeie nieuwe productie 6l6en komen van svetlana/winged c of JJ, heb allebei (gehad) en ik ben er wel over te spreken. Over dat bias verhaal kan ik je niets zeggen, maar ik vind het verhaaltje nogal dubieus, dat moet je ff proberen na te zoeken.

hoe klinkt ie trouwens? in heoverre is de hot rod te vergelijken met een SLO bijvoorbeeld?

Negative K3 fan
20 oktober 2005, 17:11
Ben je nou écht zo dom Anders???

Punkrockerke
20 oktober 2005, 18:04
goeie nieuwe productie 6l6en komen van svetlana/winged c of JJ, heb allebei (gehad) en ik ben er wel over te spreken. Over dat bias verhaal kan ik je niets zeggen, maar ik vind het verhaaltje nogal dubieus, dat moet je ff proberen na te zoeken.
Ik had ook al bij Tubetown wat advies gevraagd, en daar raadde ze me JJ's aan.

hoe klinkt ie trouwens? in heoverre is de hot rod te vergelijken met een SLO bijvoorbeeld?
Ik vind hem super klinken! Sinds eergisteren hebben de eindbuizen wel wat 'kuren', maar deze zijn ook al enkele jaren oud.
Ik vind m'n LP met SD JB & Jazz er beter op klinken dan m'n Strat met SD Invader.
En principe hebben de HR en de SLO hetzelfde circuit, maar vermits ik nog nooit op een SLO heb gespeeld kan ik hier geen verdere commentaar over geven.