PDA

View Full Version : solovolumes HOE?



ieme
13 oktober 2005, 20:01
baaaaaa

ieme
13 oktober 2005, 20:02
Hoe doe jij dat? zorgen dat je solo's goed te horen zijn...

Draai jij je vol pot van de gitaar wat dicht voor slag?
Daar hou ik zelf niet zo van, ik heb mn gitaar altijd vol open...

Heb je een amp met 2 masters?
Op mijn guytron niet, vorige amps hadden het wel en dat is in een livesituatie toch wel erg fijn....

Gebruik je een boost pedaal?
dat kan, maar dan moet het pedaal wel in de fx loop staan anders werkt het niet op het overdrive kanaal

Gebruik je een volume pedaal?
Ik heb een Ernie ball pedal geprobeerd (is naar nielsje gegaan) maar voor mij was het live niet echt bruikbaar...

Gebruik je een G major met verschillende volumes voor de verschillende patches?

Speel je gewoon harder?

iets anders?

robzilla
13 oktober 2005, 20:32
je hebt toch die RC..

ieme
13 oktober 2005, 20:36
je hebt toch die RC..

ja, dan moet ik die los in de loop hangen, dat doe ik...

Maar was benieuwd hoe andere mensen dat doen...

robzilla
13 oktober 2005, 20:38
je hebt toch die RC..

ja, dan moet ik die los in de loop hangen, dat doe ik...

Maar was benieuwd hoe andere mensen dat doen...

is een veel besproken onderwerp in het fx forum.

-EQ, door bepaalde frequenties te boosten snijdt je geluid meer door de mix heen.

- Cleanboost, volumepedaal etc. FF in de loop hangen en je hebt meer volume. Volumepedaal kan wel fijn werken omdat het je gitaar zelf niet beinvloed zoals die voor de amp doet..

ieme
13 oktober 2005, 20:42
He een amp met HIGH LOW input, die ABen is dat een optie?

Punkrockerke
13 oktober 2005, 20:56
He een amp met HIGH LOW input, die ABen is dat een optie?
Als de ene input de andere niet uitsluit (zo is dit bij een 1-kanaals Soldano niet mogelijk). Probeer even uit om zeker te zijn.

ieme
13 oktober 2005, 20:57
He een amp met HIGH LOW input, die ABen is dat een optie?
Als de ene input de andere niet uitsluit (zo is dit bij een 1-kanaals Soldano niet mogelijk). Probeer even uit om zeker te zijn.

kan het met een VHT pittbull 45?

ijff
13 oktober 2005, 21:13
Solo's speel ik gewoon op m'n 4e kanaal.. volume daarvan staat iets hoger...of op 2e kanaal met een pedaaltje (fuzz of overdrive)...

Jimi Hendrix
13 oktober 2005, 21:47
gmajor: verschillende volumes programmeren

rack: heb ik in 2 loops (serieel, in effectlus van amp) potmeters laten zetten, voila, volumeregelaar (voor slag dan wel, maar als je ze uit zet heb je volume genoeg voor solo's.)

Izegrim
13 oktober 2005, 21:56
Verschillende patchlevels hier. Ik denk dat ik meestal 5-10% boost.

chennie
13 oktober 2005, 22:26
ik heb een solo knop, aparte volume stand die alleen harder kan worden afgesteld dan je normale master level.

vester86
13 oktober 2005, 22:52
ik heb een speciaal solokanaal op me versterker, zelfde geluid als distortionkanaal,maar dan harder (of zachter, net wat je wilt)

vester86
13 oktober 2005, 22:53
als je een schakelbare FXloop hebt kan het ook, zolang ie paralel is.. dan kun je een dummie in de FXsend stoppen, en met de mix/volume knop van de FXloop een bepaald volume instellen.
FXloop aan is normaal volume (bijvoorbeeld 75% van het origineel)
FXloop uit (alle signaal blijft in de versterker) = 100% van het origineel = solovolume

ieme
13 oktober 2005, 22:57
als je een schakelbare FXloop hebt kan het ook, zolang ie paralel is.. dan kun je een dummie in de FXsend stoppen, en met de mix/volume knop van de FXloop een bepaald volume instellen.
FXloop aan is normaal volume (bijvoorbeeld 75% van het origineel)
FXloop uit (alle signaal blijft in de versterker) = 100% van het origineel = solovolume

ah ja das volgens mij wat met de VHT pittbull 45 ook kan, gewoon doorlussen de fx loop...

robzilla
13 oktober 2005, 23:00
als je een schakelbare FXloop hebt kan het ook, zolang ie paralel is.. dan kun je een dummie in de FXsend stoppen, en met de mix/volume knop van de FXloop een bepaald volume instellen.
FXloop aan is normaal volume (bijvoorbeeld 75% van het origineel)
FXloop uit (alle signaal blijft in de versterker) = 100% van het origineel = solovolume

ah ja das volgens mij wat met de VHT pittbull 45 ook kan, gewoon doorlussen de fx loop...

heb je nu een VHT?

ieme
13 oktober 2005, 23:04
als je een schakelbare FXloop hebt kan het ook, zolang ie paralel is.. dan kun je een dummie in de FXsend stoppen, en met de mix/volume knop van de FXloop een bepaald volume instellen.
FXloop aan is normaal volume (bijvoorbeeld 75% van het origineel)
FXloop uit (alle signaal blijft in de versterker) = 100% van het origineel = solovolume

ah ja das volgens mij wat met de VHT pittbull 45 ook kan, gewoon doorlussen de fx loop...

heb je nu een VHT?

nee jij?

Dick Wolkendeck
14 oktober 2005, 10:18
He een amp met HIGH LOW input, die ABen is dat een optie?

Euhh nee. Dan kan je toch het verschil in de volumes niet regelen? Het verschil is dan een gegeven. Wat als high 2 keer zo hard gaat als low? Of 5 keer zo hard? Is het verschil dan niet te groot?

Ik heb op mijn engl 2 masters. Vroeger schakelde ik met mijn Replifex en een expressiepedaal naar een hoger volume. Je wijst het pedaal dan toe aan de volume-parameter in het mixergedeelte van de patches die je wilt beïnvloeden.

andoni
14 oktober 2005, 10:42
Ik gebruik gewoon mijn Boss SD-1 (zo'n gele) als clean boost met wel de tone regelaar op 3 u, en rechtstreeks tussen amp en gitaar. Dit voegt op het cleane kanaal wel degelijk wat oversturing toe zodat je vanzelf een bluesy toon krijgt. Op mijn high gain kanaal is van die oversturing minder te merken, maar de sound wordt er wel 'vloeibaarder' en luider door, veel gevoeliger voor aanslag en meer sustain, net wat ik wil in solo's. Ik denk dat dit komt door de boost van de SD-1 en zijn tone knop die de voicing wat aanpast, klinkt helderder. Het enige wat mij stoort is dat ik wat meer ruis krijg op het gain kanaal en ook dat het wel erg gevoelig speelt, opperste concentratie is nodig anders hoor je elk dempingsfoutje. Nu moet ik zeggen dat ik alleen thuis intensief soleer en niet in bandsituatie en ik heb deze setup dus niet kunnen testen op hoger volume.

kokeleko
14 oktober 2005, 11:05
Ik gebruik gewoon mijn kanaal 4 als solokanaal, kanaal 3 en 2 als rhythm.
Je moet je begeleiding opvoeden dat ze niet tijdens een solo niet voluit tekeer gaan, iets inhouden is een kunst.
En als je met een (veelal overbodige) 2e gitarist speelt, moet ie zachter met zijn slag partijen tijdens solo's.
Je zult zien als je elkaar de ruimte geeft alles goed hoorbaar wordt, dynamiek is dan het sleutelwoord. :D

ieme
14 oktober 2005, 11:13
dankuwel ome ko

SimonS
14 oktober 2005, 11:15
Ik gebruik gewoon mijn kanaal 4 als solokanaal, kanaal 3 en 2 als rhythm.
Je moet je begeleiding opvoeden dat ze niet tijdens een solo niet voluit tekeer gaan, iets inhouden is een kunst.
En als je met een (veelal overbodige) 2e gitarist speelt, moet ie zachter met zijn slag partijen tijdens solo's.
Je zult zien als je elkaar de ruimte geeft alles goed hoorbaar wordt, dynamiek is dan het sleutelwoord. :D
en nu in de realiteit? :-D

kokeleko
14 oktober 2005, 11:29
en nu in de realiteit? icon_biggergrin.gif

Dat bedoel ik ook, je kan zelf natuurlijk je band uitzoeken, en zorgen dat er niet nog een snarenplukker in het geheel moet.
Het blijft een strijd. :D

Harry
14 oktober 2005, 11:40
ik heb een Carl Martin HDB mk II gewoon tussen de gitaar en de versterker zitten. Voegt ie meteen wat drive toe als ik ga soleren. Lekker!

The Chief
14 oktober 2005, 11:59
ik heb liever net wat minder drive op mijn leads, liever een wat romiger geluid... schakel op mijn Savage terug van kanaal4 naar 3 (+delay en reverb) voor de leads...

ieme
14 oktober 2005, 12:06
ik heb liever net wat minder drive op mijn leads, liever een wat romiger geluid... schakel op mijn Savage terug van kanaal4 naar 3 (+delay en reverb) voor de leads...

ook minder gain?

(heeft kanaal 4 meer gain dan 3 bij de savage? of is dat gelijk?)

The Chief
14 oktober 2005, 12:18
met minder gain ja... is een meer jazzy lead geluid, terwijl kan4 een all-out zwaar geluid is

Nocki
14 oktober 2005, 12:48
wat ko zei klopt idd. je maakt muziek met een band en daar hoort ruimte maken voor een ander bij.

zelf heb ik geen solo preset of iets dergelijks en speel ook niet met volumes. toevallig heb ik een leuke set waarbij ik altijd goed doorkom in de mix. ook met solo's.

wat wel erg helpt is dat ik solos altijd speel met chorus en delay waar het geluid dus wat dikken van wordt. dat helpt wel maart is niet perse nodig.

Nocki

Baker
14 oktober 2005, 13:27
Hoe doe jij dat? zorgen dat je solo's goed te horen zijn...

Draai jij je vol pot van de gitaar wat dicht voor slag?
Daar hou ik zelf niet zo van, ik heb mn gitaar altijd vol open...

Heb je een amp met 2 masters?
Op mijn guytron niet, vorige amps hadden het wel en dat is in een livesituatie toch wel erg fijn....

Gebruik je een boost pedaal?
dat kan, maar dan moet het pedaal wel in de fx loop staan anders werkt het niet op het overdrive kanaal

Gebruik je een volume pedaal?
Ik heb een Ernie ball pedal geprobeerd (is naar nielsje gegaan) maar voor mij was het live niet echt bruikbaar...

Gebruik je een G major met verschillende volumes voor de verschillende patches?

Speel je gewoon harder?

iets anders?

Op mijn Koch kan ik met de boost functie in 1 klap de eindversterker op 100% volume zetten. Probleem opgelost.

piezo
14 oktober 2005, 13:27
Ook een oplossing, beetje analoog aan een schakelaar in de loop is het rythm/solo systeem zoals dat ook op Koch versterkers zit. Dat is niet meer dan een een kortsluitschakelaar op je mastervolumepot.
Dat zou beter kunnen zijn dan een schakelaar in de FX-loop als je de loop normaal gesproken niet gebruikt. Een FX-loop in een buizenversterker is namelijk altijd gebufferd is en dus loopt een deel van je signaal in voluit stand dan eerst door de buffer. Dat geeft mogelijk nog faseverschillen ook.

Baker
14 oktober 2005, 13:33
Ik gebruik gewoon mijn kanaal 4 als solokanaal, kanaal 3 en 2 als rhythm.
Je moet je begeleiding opvoeden dat ze niet tijdens een solo niet voluit tekeer gaan, iets inhouden is een kunst.
En als je met een (veelal overbodige) 2e gitarist speelt, moet ie zachter met zijn slag partijen tijdens solo's.
Je zult zien als je elkaar de ruimte geeft alles goed hoorbaar wordt, dynamiek is dan het sleutelwoord. :D

Ik ben het helemaal met je eens!

Behalve dan het ene kleine subtiele woordje veelal overbodige.
Heb je wel eens tweestemmig iron maiden, of thin lizzy gespeeld met 1 gitarist? :D

kokeleko
14 oktober 2005, 13:41
Behalve dan het ene kleine subtiele woordje veelal overbodige.
Heb je wel eens tweestemmig iron maiden, of thin lizzy gespeeld met 1 gitarist? icon_biggrin.gif

Nou ik speel toevallig die stijl Lizzy, Vengeance , en ja ook Maiden.

Ik heb daar een Digitech IPS-33B voor, en die kent zijn partijen tenminste.

maw ik kom daar wel mee weg.

Baker
14 oktober 2005, 14:11
hmpff
:x

















:)

Bins
14 oktober 2005, 15:05
Als je die digitech nou beide partijen laat doen, dan kan jij aan het bier ;)

Ik gebruik trouwens geen soloboost (meer). We zitten allebei redelijk op hetzelfde volume altijd, nooit problemen gehad met "hoorbaarheid" van solo's.

kokeleko
14 oktober 2005, 15:12
Als je die digitech nou beide partijen laat doen, dan kan jij aan het bier

:D :D :D :D

Als ie nou ook terug kan rijden :nervous:

SteavisSmokin
14 oktober 2005, 15:54
wat een moeilijk gedoe allemaal.... :o ...ik gebruik gewoon de volume knop op mijn gitaar... :dontgeti:

Antal
14 oktober 2005, 16:27
Ik knal meestal een fuzz aan! Of soms een volumepedaal. ( maar liever de fuzzzzzzzzzzzzz :-D )

Dude
14 oktober 2005, 16:28
mjah antal..... wees niet bang kerel, jouw solos zijn MEER DAN HOORBAAR !!!

godverdegloeiende trommelvliesbeschadiging door jou man

Antal
14 oktober 2005, 16:31
mjah antal..... wees niet bang kerel, jouw solos zijn MEER DAN HOORBAAR !!!

godverdegloeiende trommelvliesbeschadiging door jou man

Dude, jouw reactie is de enige reden dat ik uberhaubt in dit draadje post! Alleen zo snel had ik hem niet verwacht :wink:

Dude
14 oktober 2005, 16:37
i know i know....


denk dat ik as zondag die castle versterker ritueel in de fik ga steken of per ongeluk om stoot

of nee beter plan... ik ga wel bovenaan die trap staan als we alle spullen naar beneden laden ok ?

Michael AE
14 oktober 2005, 23:07
Zorg dat de band dynamisch spelen kan, en voila! Geen volumeboost meer nodig.

Toen ik nog geen dynamische bandleden had, stopte ik vaak een eq in de loop met een flinke midboost. Klinkt IMO beter dan alleen een volumeboost, omdat ik met slag partijen liever iets minder mids heb dan met solo's.

Nicci
14 oktober 2005, 23:53
dynamische bandleden

ik zal eens vragen of mij bandleden dynamisch zijn . . . . :D

als bandleden elkaar een beetje ruimte geven dan heb je geen extra volume nodig, maar om daar nu een enorm punt van te maken zodat jij geen pedaal hoeft in te trappen tijdens een solo gaat weer wat ver . . .
soms sta je gewoon voor een bak herrie te spelen en dan is wat extra volume best handig.

Mitch
15 oktober 2005, 00:04
Ik heb zowel dynamische bandleden als boostpedalen :D
Ik gebruik boosts gewoon vóór het drive kanaal, maar dat heb ik dan ook niet met erg veel gain ingesteld. Lekker crunchy en that's it. Boostje erbij om een beetje meer gain te krijgen, boostje erbij voor meer volume en dan evt. wat terug met de volumepot om het volume weer op slag niveau te krijgen, maar toch met meer gain dan zonder boostpedaaltjes.

Simpeler gezegd: drive kanaal op milde gain en dan liefst een boost pedaal of twee die allebei op niet te veel boost staan. Kun je heerlijk stapsgewijs drive/volume oppeppen. Kun je ook nog leuk met je volumepot spelen: ideaal. Hetlijkt wat omslachtig, maar het werkt juist heel breed. Heb er mijn high gain zooi de deur voor uit kunnen doen.

vulvasonic
15 oktober 2005, 00:45
Er zijn zoveel factoren die een rol spelen in de manier waarop je je geluid hoorbaar kan maken of boosten tijdens solo's dat daar geen enkel sluitend antwoord op te geven is zonder wat meer info.

Steavis Smokin' heeft bijvoorbeeld groot gelijk. Moet je wel ZIJN soort muziek spelen, liefst over ZIJN spullen en met ZIJN band. M.a.w., het is ZIJN manier. En van vele anderen.

Maar Steavis, zo werkt het helaas niet in alle situaties.

En wil je enkel een volumeboost, of wil je je sologeluid meteen wat meer kleuren?

Ik heb jarenlang gewerkt met een clean afgestelde Vox. Mijn gitaar ging naar een simpele Boss Overdrive (dat was mijn basissound) en als ik wilde soleren dan drukte ik daar een Metalzone bij aan (jawel, dat lelijke ding). De distortion van de Metalzone stond dan op nul, het volume stelde ik naar smaak in en wat overblijft is een behoorlijk uitgebreide EQ om het geluid te kleuren. Voor mij werkte dat perfect. Ik miste welliswaar een cleanboost, maar dat maakte nooit veel uit voor de muziek die ik speelde.

Het handigst blijft toch een versterker met meerdere schakelbare kanalen. Hoef je ook die pedaaltjes niet steeds mee te zeulen met die kutadapters en klotesnoertjes.

Ik snap ook nog steeds niet waarom ik een tweede Vox erbij heb gekocht... :lol:

Lucky
15 oktober 2005, 00:52
Ik heb zowel dynamische bandleden als boostpedalen :D
Ik gebruik boosts gewoon vóór het drive kanaal, maar dat heb ik dan ook niet met erg veel gain ingesteld. Lekker crunchy en that's it. Boostje erbij om een beetje meer gain te krijgen, boostje erbij voor meer volume en dan evt. wat terug met de volumepot om het volume weer op slag niveau te krijgen, maar toch met meer gain dan zonder boostpedaaltjes.

Simpeler gezegd: drive kanaal op milde gain en dan liefst een boost pedaal of twee die allebei op niet te veel boost staan. Kun je heerlijk stapsgewijs drive/volume oppeppen. Kun je ook nog leuk met je volumepot spelen: ideaal. Hetlijkt wat omslachtig, maar het werkt juist heel breed. Heb er mijn high gain zooi de deur voor uit kunnen doen.

juist!

vinni
15 oktober 2005, 11:15
Mijn duit in het zakje....

Heb al een aantal manieren geprobeerd.
Zo'n Steve Vai volume pedaal. Een RC booster, een AC, een OCD, de Boost op de G-major en nu de boost op de G-system.
Wat ik wel merk is dat ik graag wat minder hoog en wat meer midden heb in mijn sologeluid. Vind het sologeluid van Slash bijvoorbeeld meesterlijk.
(trouwens zo-wie-zo zijn soli)

Een EQ-pedaal heb ik echter nog nooit geprobeerd. Wil dat toch eens doen.
Deze dan voor de preamp (in een loop op de G-system) Met dat pedaal de gain wat boosten en de EQ naar smaak instellen. Hmm....wie weet.
Maar je ziet....nix is op dit moment nog zeker.

Enne...Ko
Ook ik zou niet weten wat ik met een tweede gitarist moet. Daar speel ik in mn eentje veel te hard voor ! :-D
Maar zo'n Digitech is inderdaad wel handig....jammer dat er geen intelligente pitch zit op de G-system.

Vinni

vinni
15 oktober 2005, 11:15
Mijn duit in het zakje....

Heb al een aantal manieren geprobeerd.
Zo'n Steve Vai volume pedaal. Een RC booster, een AC, een OCD, de Boost op de G-major en nu de boost op de G-system.
Wat ik wel merk is dat ik graag wat minder hoog en wat meer midden heb in mijn sologeluid. Vind het sologeluid van Slash bijvoorbeeld meesterlijk.
(trouwens zo-wie-zo zijn soli)

Een EQ-pedaal heb ik echter nog nooit geprobeerd. Wil dat toch eens doen.
Deze dan voor de preamp (in een loop op de G-system) Met dat pedaal de gain wat boosten en de EQ naar smaak instellen. Hmm....wie weet.
Maar je ziet....nix is op dit moment nog zeker.

Enne...Ko
Ook ik zou niet weten wat ik met een tweede gitarist moet. Daar speel ik in mn eentje veel te hard voor ! :-D
Maar zo'n Digitech is inderdaad wel handig....jammer dat er geen intelligente pitch zit op de G-system.

Vinni

El Bastardo
15 oktober 2005, 15:04
ik hou het op een lichte midboost en een goeie delay om de tone te onderbouwen. Volume boost is dan niet nodig en je komt overal doorheen.

Mr.Bluesbreaker
15 oktober 2005, 23:42
Ik speel in 2 bands, en merk aan de samenstelling echt een enorm verschil. De ene band bestaat uit:

-Koch Powertone 120 watt buizen, 6550 versie
-Hevos 440D hybride amp 400+watt bassamp
-Moi, 100 watt marshall buizen, 2203.
-harde ragdrummer

We spelen (hard) rock, nou kun je nagaan dat ik daar wel degelijk mijn soloboost nodig heb op een eenkanaals bak. Ik pak mijn jeckl & hyde en dan het rode kanaal ver open om te combineren met de tubescreamer. Een vloeiende sustainende toon is het gevolg, denk santana meets slash.

Mijn andere band bestaat uit:
-sax, bas, drums, en 1 gitaar, ik dus.
Als ik soleer pak ik vaak het brugelement, en dat is al voldoende. Soms om een schepje bovenop te doen pak ik de TS808 erbij. That's it.

peter_heijnen
16 oktober 2005, 01:39
El bastardo,

Wat heb je daar toch een ontzettend geile set!

Wat voor speakerkast is dat eigenlijk, en wat voor speakers zitten er in.

Riffcrusher
16 oktober 2005, 10:37
El bastardo biedt een mooie mogelijkheid: midboost en delay... Delay wordt veel gedaan om solo's wat aan te dikken ! (Subtiel uiteraard !)

Een equalizer (apart) is ook een mogelijkheid: je kan zowel de frequenties èn het volume aanpassen: een midboost en (eventueel ook) je level (het volume van de equalizer). De equalizer zet ik in mijn effects loop van mijn amp.

Cheers !
Jo D.

jero
16 oktober 2005, 22:08
ik gebruik een cleane fender super reverb, drive en fuzz haal ik uit bjf pedalen. ik heb een tim als boost voor de fuzz en drive (voegt met name meer gain toe), een btmb tribooster als boost na de fuzz en drive (voegt vooral volume toe). Het combineren van deze vier pedaaltjes geeft mij alles wat ik nodig heb zowel voor slag als lead.

Droffie
17 oktober 2005, 16:07
Slag/riffs op middenpositie Les Paul met iets lager volume ingesteld. solo op brugelement volume open. Meer heb ik niet nodig.
Een Twintone heeft zowiezo geen enkele moeitje door de mix heen te snijden.

El Bastardo
17 oktober 2005, 21:13
El bastardo,

Wat heb je daar toch een ontzettend geile set!

Wat voor speakerkast is dat eigenlijk, en wat voor speakers zitten er in.

Thx dude!!
Dat is een Paul Lenders custom Double-D kast met eminence speakers goed voor 400 wattjes.

Grtz,

Leon..

vinni
29 oktober 2005, 15:50
Nou....

Omdat ik er nog steeds niet uit ben heb ik maar een MXR EQ (6-bands gekocht) ga daar maar eens mee experimenteren.

Kijk...
Het is zondermeer mogelijk om met mijn apparatuur een goed sologeluid te creeren op het juiste volume. Ben alleen benieuwd of het met een EQ pedaal (deze heeft 18Db -/+ ) nog beter lukt.

Groet,
Vinni

andy
29 oktober 2005, 16:40
Mijn Powerball heeft twee gain kanalen, waarvan het volume apart instelbaar is. Simpel dus.

vinni
29 oktober 2005, 18:44
Op mijn ENGL Ritchie Blackmore had ik een Mastervolume A en een Mastervolume B.

Dat was inderdaad een hele simpele en goeie methode.
Maar die heb ik dus niet meer.....

Vinni

ieme
29 oktober 2005, 18:55
Op mijn ENGL Ritchie Blackmore had ik een Mastervolume A en een Mastervolume B.

Dat was inderdaad een hele simpele en goeie methode.
Maar die heb ik dus niet meer.....

Vinni

dat HAD ik ook op die 2 dragons van mij, dan moet er toch maar een 3e komen....

vinni
2 november 2005, 23:41
Nou....
Vanavond maar eens uitgeprobeerd.
Werkt perfect! :-D

Had ik niet verwacht.
Die MXR ruist ook helemaal niet. Als je HC mocht geloven is dit een ruisbak eerste klas. Nou nergens last van.
Voordeel van dit ding is dat je tot maar liefst 18Db boost/cut hebt.
Kan je lekker je preamp op de frequenties die JIJ wilt horen een
flinke opdonder geven.

Dus solo's boosten met een EQ.....aanrader....

Vinni

Michael AE
3 november 2005, 02:39
Werkt inderdaad erg goed, zo'n MXR eq. Ik ben dan zelf weer minder fan van het volume boosten.

Normaliter als ik een plaat of een bandje mix en ik hoor een instrument niet goed genoeg, weet ik dat er een probleem is met gedeelde frequenties. Een van de instrumenten "snoept" als het ware frequenties weg van een ander instrument. Nu kan ik het instrument dat ik niet goed hoor hopeloos hard gaan zetten, waardoor het wel beter door de mix komt, maar dan help ik de mix falikant naar de kloten. Iedereen kent wel het "homedemo-zang" probleem.

Als ik zelf live speel, heb ik eigenlijk dezelfde benadering; alle instrumenten die hard genoeg staan, maar niet worden gehoord, staan of op de verkeerde plek, of ze zijn gewoonweg waardeloos afgestemd op de rest. Ik zoek het dus liever in het boosten van duidelijkheid... (pak-hem-beet 500-1000 hz, give or take a view.)

Droffie
3 november 2005, 12:14
Werkt inderdaad erg goed, zo'n MXR eq. Ik ben dan zelf weer minder fan van het volume boosten.

Normaliter als ik een plaat of een bandje mix en ik hoor een instrument niet goed genoeg, weet ik dat er een probleem is met gedeelde frequenties. Een van de instrumenten "snoept" als het ware frequenties weg van een ander instrument. Nu kan ik het instrument dat ik niet goed hoor hopeloos hard gaan zetten, waardoor het wel beter door de mix komt, maar dan help ik de mix falikant naar de kloten. Iedereen kent wel het "homedemo-zang" probleem.

Als ik zelf live speel, heb ik eigenlijk dezelfde benadering; alle instrumenten die hard genoeg staan, maar niet worden gehoord, staan of op de verkeerde plek, of ze zijn gewoonweg waardeloos afgestemd op de rest. Ik zoek het dus liever in het boosten van duidelijkheid... (pak-hem-beet 500-1000 hz, give or take a view.)

Helemaal mee eens. Zelf gebruik ik een bandsituatie wat meer mid en presence in mijn geluid en wat minder bass en gain. Geen enkele moeite om door de mix heen te prikken zonder volume boost. Nu heeft een Twintone al een lekker scherp randje die het in bandmix makkerlijker hoorbaar maakt.
Ik hoor regelmatig bij een optredens een gitarist die aan 't soleren gaat een boost of overdrive intrappen en daarmee niet alleen z'n eigen geluid vernaggelt maar ook die van de band. :-?