PDA

View Full Version : gitaaradvies: lastige klant



iwamoto
13 oktober 2005, 17:24
hey, ik heb jullie advies weeral eens nodig, ik wil een nieuwe gitaar,
ik wil iets fenderigs, vintage look kan ik dan zelf wel voor zorgen,
want dat is criteria 2, maargoed, ik ben nogal verknocht aan mn
ibanez, ik wil dus t liefste n floyd rose erop, en n lekker dunne
hals, nou is de hals wel bij warmoth te krijgen, en zou ik ook n gotoh
floyd kunnen kopen, maar is er geen gitaar die mijn wensen al n klein
beetje heeft? n squier ofzo, (ik ben namelijk zon goedkope student met
weinig poen, maar nie verder vertellen he :wink: ) hoor graag iets,
groetjes, camiel

BartL
13 oktober 2005, 17:27
Pfff...lekker lastig :-D

Charvel model 4 ofzo? Heb ik ook gehad: Kijk maar bij m'n webshots (in sig).

Raytheman
13 oktober 2005, 17:31
Misschien een japanse Fender Comtemporary Stratocaster? Die heeft van origine een Kahler trem

Bazzey
13 oktober 2005, 18:14
ik ben nogal verknocht aan mn
ibanez, ik wil dus t liefste n floyd rose erop, en n lekker dunne
hals,

:D koop dan een Ibanez Jem7PBK,die heeft de allerdunste hals die je kan vinden :D

vulvasonic
13 oktober 2005, 18:32
Zoiets?
http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/StratSpikebite.jpg

d'oh
13 oktober 2005, 18:45
is dat een van jou gitaren vulva?

vette plank, vooral met die turtoise slagplaat

iwamoto
13 oktober 2005, 19:19
potjandorie ja, zoiets moet ik hebben, naja, iets strattiger eigenlijk, maar oom verfkwast en oom andere slagplaat kunnen daar wel voor zorgen, wat ist voor iets vulva, enne, issie duur?

Harry
13 oktober 2005, 20:22
Misschien een japanse Fender Comtemporary Stratocaster? Die heeft van origine een Kahler trem

heb ik ooit gehad, was vanwege de tremolo niet mijn ding. Maar verder een prima ding.

jorrit
13 oktober 2005, 20:54
potjandorie ja, zoiets moet ik hebben, naja, iets strattiger eigenlijk, maar oom verfkwast en oom andere slagplaat kunnen daar wel voor zorgen, wat ist voor iets vulva, enne, issie duur?

maakt de kleur van een gitaar een gitaar meer strattig?

iwamoto
13 oktober 2005, 20:56
ik hoop nu dak niemand op de spreekwoordelijke teentjes trap, maar voor mij ist n strat als ie gewoon rood blauw zwart of wit is, maar daarom zijn we ook mensen, omdat onze smaken verschillen

ruezzz
13 oktober 2005, 21:32
Misschien zou je via Ebay een Ritchie Sambora Strat (niet gelijk over de naam zeiken) proberen te scoren, dan heb je een veelzijdige HSS Strat met Floyd... check het iig es uit zou ik zeggen.

Acajou
13 oktober 2005, 21:51
ik hoop nu dak niemand op de spreekwoordelijke teentjes trap, maar voor mij ist n strat als ie gewoon rood blauw zwart of wit is, maar daarom zijn we ook mensen, omdat onze smaken verschillen

Dat is nu net wat een strat in mijn ogen lelijk maakt, dat ding is van HOUT laat dat moois dan ook zien.

Noid
14 oktober 2005, 00:14
Misschien zou je via Ebay een Ritchie Sambora Strat (niet gelijk over de naam zeiken) proberen te scoren, dan heb je een veelzijdige HSS Strat met Floyd... check het iig es uit zou ik zeggen.

Yep, ik dacht dat daar nu ook een squier uitvoering van was toch (omdat de TS aangeeft dat een Squier wellicht beter bij zijn budget past).

Als het dicht bij de originele stratocaster moet blijven is een 2e hands Fender Fat Strat wellicht ook een goede optie? Laatst stond er nog ergens een jap te koop voor ongeveer E 500,-. "t ding was wel roze, maar ja, wel een goede trem en een humbucker achter en 24 frets ipv die 21 of 22 normaal (ik snap maar niet waarom niet alle elec gitaren niet gewoon 24 frets hebben)

vulvasonic
14 oktober 2005, 00:15
potjandorie ja, zoiets moet ik hebben, naja, iets strattiger eigenlijk, maar oom verfkwast en oom andere slagplaat kunnen daar wel voor zorgen, wat ist voor iets vulva, enne, issie duur?

Hij was zwart. Ik heb 'm een jaar of 6 terug gekocht voor 350 gulden tweedehands. Ze zullen nu wel iets duurder zijn. Het is gewoon een Japanse strat met een Kahler/FR systeem (spyder). Het systeem werkt als een tiet, alleen waren veel losse onderdelen, met name de inbussleuven, uitgelopen, waardoor ze vervangen moesten worden. Nou had ik de mazzel dat mijn oom die dingen wel kon maken. Tegenwoordig zijn de losse onderdelen voor de Spyder wel weer te krijgen.

Verder heb ik 'm naar eigen smaak een beetje opgeleukt met betere electronica en andere elementen, slagplaatje, verf, frets laten vlakken, dat soort dingen.

Ik heb ook nog zo'n Japanse Contemporary strat. Dat ding is ook zeer goed, maar heeft door het gebruikte tremolosysteem een halsbevestiging waarbij de hals iets verder boven de body uitsteekt en daarmee dus ook de snaren. De snaren liggen dus veel verder boven de body dan op een normale strat. En dat kan even wennen zijn. Verder zijn ook dat hele leuke gitaren (die voor veel te veel geld weggaan trouwens).

dejohan
14 oktober 2005, 10:53
Squier Stagemaster misschien?

Sim Simon
14 oktober 2005, 11:08
is dat een van jou gitaren vulva?

vette plank, vooral met die turtoise slagplaat

VULVA!!! :D

vulvasonic
14 oktober 2005, 13:25
VULVA!!! :D

Wat is er mijn zoon? :)

d'oh
14 oktober 2005, 13:56
VULVA!!! :D

Wat is er mijn zoon? :)

ik denk dat hij bedoelt dat die gitaar inderdaad jouw plank is (wat ik ook al dacht aangezien het roze dekbed eronder :razz: :razz: )

maar echt een supergave plank is dat een little '59 die in de brug zit?

Harry
14 oktober 2005, 14:19
ik denk dat hij eerder een 'naughty word' meende te zien :)

vulvasonic
14 oktober 2005, 16:24
maar echt een supergave plank is dat een little '59 die in de brug zit?

Yep