PDA

View Full Version : bass stemmen in b-fis-b-e



Den-Den
13 oktober 2005, 16:06
Oi k heb ff vraagiej hoe zetk muh bas in b-fis-b-e:P

najah alvast bdankt voor de hulp:D

latexx :lol:

Bigfoot414
13 oktober 2005, 21:57
Misschien een beetje flauwe opmerking, maar je zou kunnen beginnen met het draaien aan je stemknoppen totdat je stemapparaat de gewilde toonhoogte aangeeft...

Das eigenlijk de kunst van het stemmen :wink:

AntY
13 oktober 2005, 22:23
pfff waarom zou je je bas zo willen stemmen?

ik weet niet of dat wel zo goed is voor de hals... en of het kan, en wat voor snaren je daarvoor het beste kan gebruiken.

BassAgent
14 oktober 2005, 12:16
pfff waarom zou je je bas zo willen stemmen?

ik weet niet of dat wel zo goed is voor de hals... en of het kan, en wat voor snaren je daarvoor het beste kan gebruiken.
Zin 1: omdat je metal speelt? :D
Zin 2: Je koopt een setje 5-strings en gooit de hoogste snaar weg.

All Dirt
14 oktober 2005, 14:27
Nooit snaren wegooien als ze nog nieuw zijn 8)

AntY
14 oktober 2005, 15:04
pfff waarom zou je je bas zo willen stemmen?

ik weet niet of dat wel zo goed is voor de hals... en of het kan, en wat voor snaren je daarvoor het beste kan gebruiken.
Zin 1: omdat je metal speelt? :D
Zin 2: Je koopt een setje 5-strings en gooit de hoogste snaar weg.

ik speel ook metal, nooit nodig gehad... als ik t goed begrijp is dit een drop-b tuning?

Wilbert
14 oktober 2005, 15:58
Dit kun je wel doen, maar dan heb je speciale snaren nodig voor die hoogtes. Als je een E-snaar in fis stemt knaptie bijna (bij wijze van) en als je een A-snaar in fis stemt krijg je hele slappe snaren. Speciale snaren zijn wel duur.

Handiger is het om jezelf gewoon aan de wennen om BEAD te stemmen en te spelen. Dat is meer standaard. Dan koop je een 5-snarige set en gooi je de G-snaar weg.

Wil je geen speciale snaren kopen, en toc B Fis B E, dan zou ik een 5-snarig setje kopen, de E-snaar weggooien en dan je bas besnaren (en dus de A-, D- en G-snaar drie halve tonen lager stemmen dan normaal). Probleem is dan wel dat je waarschijnlijk erg veel verschil hebt tussen het geluid van je B-snaar en de rest van je snaren.