PDA

View Full Version : aanslaan met duim (ipv plectrum)



lostsoul
13 oktober 2005, 15:31
Ik heb een beetje moeite met het aanslaan van enkele snaren, vooral als het tussen akkoorden door is. Of bv. eerst de laagste snaar van het akkoord, en dan het hele akkoord... jullie begrijpen wel wat ik bedoel hoop ik :)
Ik heb het geprobeerd met een plectrum (wel vaker), maar dat voelt echt heel ongemakkelijk en onnatuurlijk aan. Dat is normaal natuurlijk, maar ik denk gewoon dat ik meer een fingerpicker ben... :sssh:

Anyway, ik kan wel wat tips gebruiken want hier zit ik al heel lang tegenaan te hikken.

Malochia
14 oktober 2005, 13:38
Ik heb een beetje moeite met het aanslaan van enkele snaren, vooral als het tussen akkoorden door is. Of bv. eerst de laagste snaar van het akkoord, en dan het hele akkoord... jullie begrijpen wel wat ik bedoel hoop ik :)
Ik heb het geprobeerd met een plectrum (wel vaker), maar dat voelt echt heel ongemakkelijk en onnatuurlijk aan. Dat is normaal natuurlijk, maar ik denk gewoon dat ik meer een fingerpicker ben... :sssh:

Anyway, ik kan wel wat tips gebruiken want hier zit ik al heel lang tegenaan te hikken.

Tja, hier zullen niet echt trucjes voor zijn lijkt me. Typisch geval van oog-hand-coördinatie oefenen. ;) (of gevoel-hand-coördinatie?)

Wat soepelheid in de pols zal ook helpen.

lostsoul
15 oktober 2005, 00:52
Typisch geval van oog-hand-coördinatie oefenen. (of gevoel-hand-coördinatie?)

Jezus, JA! gewoon ernaar kijken.... DUH!
Ik probeerde het idd op gevoel-hand-coördinatie, omdat ik vanaf het begin natuurlijk meer moeite had met de rechterhand (linkshandig) ben ik daar automatisch altijd naar gaan kijken.

tnx :dance:

koella
19 oktober 2005, 22:13
Het is een algemeen verschijnsel dat mensen die in eerste instantie hebben leren tokkelen, een aversie hebben tegen het gebruiken van een plectrum.(mooie zin he?)

Het geheim is: gewoon blijven oefenen tot het wel natuurlijk aanvoelt.

Je kunt niet zeggen dat je een fingerpicker bent zonder dat je een tijd met dat plectrum( zeg maar een jaartje of zo) bezig bent geweest.