PDA

View Full Version : Hulp gevraagd!



Putt3
13 oktober 2005, 14:44
Ik zou graag elektische gitaar leren spelen, en ben op zoek naar een geschikte gitaar.

Ik hou van meer hardere stijlen zoals hardrock, metal,...

Eerst was mijn keuze gevallen op een Ibanez RG321 omdat die niet veel geld kosten. Maar na wat reviews gelezen te hebben ben ik van gedacht aan het verandern.
Naar het schijnt is de afwerking niet denderend, en trekken de pickups op niet veel.

Nu is mijn oog gevallen op een Schecter nl. de Omen-6. Maar wat denken jullie van deze gitaar? Die lijkt me nog redelijk betaalbaar (500€ als ik het goed voorheb)

De keuze van versterker staat wel al vast: Cube 30 Roland

Anavrin
13 oktober 2005, 14:57
http://www.schecterguitars.com/spec.asp?id=29

deze dus...
Zoals ik het zie is het gewoon een beginnersgitaartje, met niet teveel extra's erop. Voordeel is dat deze humbuckers heeft, waardoor je sneller een metal-sound zal krijgen dan met single-coil elementen.

Putt3
13 oktober 2005, 14:59
Die Damien-6 staat me ook aan, en heeft waarschijnelijk betere pickups en scheelt nie veel in prijs.

Lithium
13 oktober 2005, 15:19
Dean Vendetta 1.0 of 2.0 en je zit goed 8-)

renier
13 oktober 2005, 15:55
zie mijn PM, hier staat een verwijzing. kunnen mijn medeforummers even zeggen of dit al dan niet interessant voor jou is. ik vind het een zeer geschikt hardrock / metal instrument. daarnaast zou je er ook nog heel goed wat meer allround mee kunnen spelen.

Ibanez RG 560 met badass pickups (http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaren_elektrisch/8086078.html)

Vexx
14 oktober 2005, 00:39
Alhoewel het spam is, denk ik dat je aan de gitaar van Renier zeker een goeie hebt. De RG5xx serie is van prima kwaliteit: de afwerking is een stuk beter dan die van de RG321, en de brug (Floyd) hoef je je ook geen zorgen over te maken.

Ik zou het wel weten..

Die Schecters zijn trouwens slecht te verkrijgen in Nederland. Ik weet alleen van 1 Belgische toko die ze heeft, maar die hebben ook maar weinig op voorraad.

jorrit
14 oktober 2005, 18:20
je lult maar wat met alle respect....

ik zou me als je begint met gitaar spelen dus wel zorgen maken om die floyd bruggen, altijd lastig als beginner en helemaal als je ff een andere stemming wilt proberen

de ibanez rg321 is string through...

schecter is sinds kort wel te krijgen in nederland... ben ff vergeten waar..