PDA

View Full Version : microfonische snoeren



blimb
13 oktober 2005, 10:08
beetje gekke topic start .. maar ik heb snoeren die microfonisch zijn .. als ik er op ga staan of ze tegen elkaar aan beweeg maken ze geluid .. als het gewoon hangt dan werrkt het allemaal gewoon zo als het moet ..

KEnt iemand dit? en weet die iemand ook hoe het komt?

Kim Wilson
13 oktober 2005, 11:09
Ja, dat komt omdat het goedkope baggerkabels zijn.


:)
Dat is wel wat hard, maar het komt wel omdat het goedkope kabels zijn. Ze zijn niet voldoende afgeschermd. Goeie kabels zijn bv. Klotz en George L's. Deze zijn waarschijnlijk ook een stuk dikker dan dat apehaar wat je nu hebt.

JvD.
13 oktober 2005, 11:30
ik heb van die 35 euro voor 6 meter planet waves, en die doen het ook soms[heel soms]

blimb
13 oktober 2005, 12:33
hmm toch vind ik het vaag .. want ze doen het niet altijd ... waar ligt het dan nog meer aan? En waarom heb ik er de laatste tijd inieens last van en niet daarvoor?

Dat het goedkope bagger kabels zijn dat zal je mij niet horen betwisten .. draad per meter gekocht (bij gitaar boer speciaal voor snoeren) en er zelf pluggen op gesoldeert (oo gekocht bij gitaarboer .. van die dikke hele harde :-D )

blimb
13 oktober 2005, 12:34
hmm toch vind ik het vaag .. want ze doen het niet altijd ... waar ligt het dan nog meer aan? En waarom heb ik er de laatste tijd inieens last van en niet daarvoor?

Dat het goedkope bagger kabels zijn dat zal je mij niet horen betwisten .. draad per meter gekocht (bij gitaar boer speciaal voor snoeren) en er zelf pluggen op gesoldeert (oo gekocht bij gitaarboer .. van die dikke hele harde :-D )

Wormaap
13 oktober 2005, 15:56
Dat doet elke kabel in meer of mindere mate wel, vooral als je ermee ergens tegenaan tikt.

Bart_-
13 oktober 2005, 18:55
Ik heb misschien wel een idee waardoor dat kan komen... Ik had het laatst ook, en bij mij lag het aan een los draadje binnenin de gitaar. Ik heb heb weer vastgesoldeerd en nu heb ik nergens meer last van :) . (BTW, ik heb een 6m lange DAP Audio kabel, 10 euro :razz: dus echte topkwaliteit kan het niet zijn.)

Nocki
14 oktober 2005, 08:07
ooit eens opnames gemaakt op mn pc en er zat een vreselijke tik in de opname. en ik bleef het proberen elke ker opnieuwe een opname. maar steeds die tik erin. en het stomme was dat die tik precies in de maat was.... (dus zo heb ik geleerd niet de maat aan te geven met je voet stampend op een kabel.... :-)

NOcki

Robbert
14 oktober 2005, 09:02
ooit eens opnames gemaakt op mn pc en er zat een vreselijke tik in de opname. en ik bleef het proberen elke ker opnieuwe een opname. maar steeds die tik erin. en het stomme was dat die tik precies in de maat was.... (dus zo heb ik geleerd niet de maat aan te geven met je voet stampend op een kabel.... :-)

NOcki

Lol! :P

blimb
14 oktober 2005, 11:19
Ik heb misschien wel een idee waardoor dat kan komen... Ik had het laatst ook, en bij mij lag het aan een los draadje binnenin de gitaar. Ik heb heb weer vastgesoldeerd en nu heb ik nergens meer last van :) . (BTW, ik heb een 6m lange DAP Audio kabel, 10 euro :razz: dus echte topkwaliteit kan het niet zijn.)


welk draadje zat los?

Het gaat bij mij om een erg oud instrument met een beetje een teringzooi aan electronica ..

Josdevos
14 oktober 2005, 11:23
Die van Klotz doen het ook hoor...

Ik gebruik alleen nog maar Planet Waves en George L... geen problemen mee...

BartL
14 oktober 2005, 11:32
Koop een paar meter cordial gck kabel en een paar Neutrik pluggen bij jukebox en je hebt een hele goede kabel :cool: (of 2...of 3)

Ik betaalse iets van 40 euro voor 18 meter kabel en 4 pluggen.

schwalbe
14 oktober 2005, 12:38
Gewoon vervangen die kabel...
Goedkope kabels hebben dit kwaaltje binnen een half jaar; goede pas na 5-10 jaar. En een goede is maar 3x zo duur als een goedkope. Kan dus zat uit.

Bart_-
14 oktober 2005, 12:53
Ik heb misschien wel een idee waardoor dat kan komen... Ik had het laatst ook, en bij mij lag het aan een los draadje binnenin de gitaar. Ik heb heb weer vastgesoldeerd en nu heb ik nergens meer last van :) . (BTW, ik heb een 6m lange DAP Audio kabel, 10 euro :razz: dus echte topkwaliteit kan het niet zijn.)


welk draadje zat los?

Het gaat bij mij om een erg oud instrument met een beetje een teringzooi aan electronica ..Een draadje aan de plugsocket (ik weet niet meer welke)

frekie
14 oktober 2005, 20:05
Ik had vroeger nogal eens radio ontvangst via mijn kabels, Radio Moskou. Was nog in de tijd van de Koude Oorlog :-D