PDA

View Full Version : Mark IV binnen!!! *FOTOOOO'S!!!!*



AART
12 oktober 2005, 22:30
8-) .....

Heerlijke amp.......

EpiCenturiesAWAy
12 oktober 2005, 22:32
Vet :o Heb je je 5150 nu al verkocht gekregen ? Proficiat man!
Lijkt me een heerlijke amp!

AART
12 oktober 2005, 22:39
zaterdag verkocht, nu net thuis, alleen moeten de eminence speakers weg uit mijn zelfbouw kast, ze klonken goed met de peavey, maar met de Mark IV te wollig.
Ik ga er lead 80´s of v30´s inzetten.

Maarja, hij klinkt hoe dan ook bruut, meer karakter dan de 5150, en meer brullen. Gewoon een amp wara ik wel weer een halfjaar mee vooruit kan :razz:

Iceman
12 oktober 2005, 22:57
Vooral met het leadkanaal kun je tientallen geluiden maken. Voordat je alle potmeters/knoppen/schakelaars door hebt.

Lees de manual!

AART
12 oktober 2005, 23:03
idd, veel mogelijkheden, de manual heb ik al doorgelezen, maar je kan hele rare instellingen gebruiken(bass op 3 ofzo) om dan later te boosten.

maarja, ik heb nu:

lead:

treble: 7
bass: 4
mid: 4

gain: 8
drive: 8

master: 10

output: 2/3

EQ: Classic V 8-)

heerlijke scheur zo.

de andere kanalen nog ff instellen.

lekkere amp, je kan er goed mee tweaken.

vinni
12 oktober 2005, 23:45
Nog last van brom en ruis? :wink: :-D

Vinni

EmgMaster
13 oktober 2005, 07:19
GAAAAF, mark IV's zijn gaaf. Wil ik ook :D Wat moest je er voor betalen als ik vragen mag?

En we willen natuurlijk veel plaatjes en nog meer soundclips :D

Raffel
13 oktober 2005, 09:40
naar mijn idee wordt het niet beter dan de mark series. Ik ben echt ontzettend tevreden over mijn Quad en wil er misschien wel een keer een mark IV combo bij kopen.

Felici met je aankoop :cool:

Kim Wilson
13 oktober 2005, 09:42
Hey AART, gefeli met je nieuwe speeltje! Enneh...



zaterdag verkocht, nu net thuis, alleen moeten de eminence speakers weg uit mijn zelfbouw kast, ze klonken goed met de peavey, maar met de Mark IV te wollig.
Ik ga er lead 80´s of v30´s inzetten.

Maarja, hij klinkt hoe dan ook bruut, meer karakter dan de 5150, en meer brullen. Gewoon een amp wara ik wel weer een halfjaar mee vooruit kan :razz:

:wink:

AART
13 oktober 2005, 12:28
Hey AART, gefeli met je nieuwe speeltje! Enneh...



zaterdag verkocht, nu net thuis, alleen moeten de eminence speakers weg uit mijn zelfbouw kast, ze klonken goed met de peavey, maar met de Mark IV te wollig.
Ik ga er lead 80´s of v30´s inzetten.

Maarja, hij klinkt hoe dan ook bruut, meer karakter dan de 5150, en meer brullen. Gewoon een amp wara ik wel weer een halfjaar mee vooruit kan :razz:

:wink:

heb je interesse?

pm dan eens.

Nocki
13 oktober 2005, 13:33
Gefeliciteerd!!! nu heb je een echte amp!!!

veel succes en plezier ermee. je zal zien dat je elke keer dat je draait een andere amp hebt...

Nocki

AART
13 oktober 2005, 13:45
Gefeliciteerd!!! nu heb je een echte amp!!!

veel succes en plezier ermee. je zal zien dat je elke keer dat je draait een andere amp hebt...

Nocki

daar heb je wel gelijk in ja, met de mids hoog lijkt het wel een oude marshall, best vet.

btw, ik zal vanavond wat foto's en misschien soundclips posten(verwacht van dat laatste niet veel anders dan punk).

AART
13 oktober 2005, 14:50
BTW, hier mijn toekomstplannen:

alle speakers bij mij staan nu te koop, ben namelijk van plan een setje celestion lead 80's en een rackmount kit te kopen.

de combobehuizing bewaar ik.

Later(2006) komt er nog een 4x12 met v30's bij, zodat de v30's voor een strakke scheur zorgen en de lead 80's voor lekker laag.

zo weten jullie ook weer wat jullie de komende tijd kunnen verwachten van mij.

EmgMaster
13 oktober 2005, 14:54
En nu maar opnemen :D:D:D

EmgMaster
13 oktober 2005, 14:54
Ohja, dat gaat wel enorm vet klinken denk ik, 4xv30 +2 classic 80's.

AART
13 oktober 2005, 15:22
Ohja, dat gaat wel enorm vet klinken denk ik, 4xv30 +2 classic 80's.

dat dacht ik dus ook :D

Fumi SG
13 oktober 2005, 16:21
gefeliciteerd! :)

Wicked Willy
13 oktober 2005, 16:41
Mark IV staat ook al een paar jaar op mijn verlanglijstje..........maar toch eerst de voorkeur gegeven aan mij PRS..........volgend jaar de Mark IV maar denk ik........ :-)

lcvanderhelm
13 oktober 2005, 19:27
Zo Aart,dat is dan in nog geen jaar tijd.van deSLX naar de5150,de mark4.Al enig idee wat de volgende wordt? :???: :P .Waar ken ik dat toch van? Oh nou weet ik het weer,daar heb ik ook last van.Maar toch veel plezier met je nieuwe aanwinst.Ik gok dast de volgende een Bogner Ubershall wordt.

Iceman
13 oktober 2005, 20:58
Jullie zieke mensen.

AART
13 oktober 2005, 22:01
Zo Aart,dat is dan in nog geen jaar tijd.van deSLX naar de5150,de mark4.Al enig idee wat de volgende wordt? :???: :P .Waar ken ik dat toch van? Oh nou weet ik het weer,daar heb ik ook last van.Maar toch veel plezier met je nieuwe aanwinst.Ik gok dast de volgende een Bogner Ubershall wordt.


:-D

niet in een jaar he, 1 jaar en 2 maanden. de SLX kwam in augustus, de Mark IV in oktober :wink:

En die bogner, ik hoop van niet, ik heb een hekel aan bogners, weet niet waarom....

word vast een andere Mesa :-D

Ibanez RuleZ
13 oktober 2005, 22:55
ik ben het met raffel eens: beter dan een mesa mark serie gaat het niet worden.

@raffel: ik heb tegenwoordig ook en 20/20 ipv de 50/50 (die was gewoon teveel van het goede volume wise); op mn grotere optredens waar volume bij nodig is komt er een aardige PA meneer met een microfoon en dan boeit de output van mn amp niet meer heel erg. hij klinkt trouwens wel wat euh, zwaarder dan de 50/50, die is ietsje helderder.

maar goed, met een mk4 heb je wel een klasseamp in huis!

harrald

AART
13 oktober 2005, 23:41
ik ben het met raffel eens: beter dan een mesa mark serie gaat het niet worden.

@raffel: ik heb tegenwoordig ook en 20/20 ipv de 50/50 (die was gewoon teveel van het goede volume wise); op mn grotere optredens waar volume bij nodig is komt er een aardige PA meneer met een microfoon en dan boeit de output van mn amp niet meer heel erg. hij klinkt trouwens wel wat euh, zwaarder dan de 50/50, die is ietsje helderder.

maar goed, met een mk4 heb je wel een klasseamp in huis!

harrald

hmm, pics en samples niet gelukt vanavond, weinig tijd, morgen hopelijk meer succes.


Maar ik leer hem elke minuut beter kennen, en hij heeft constant een soort heerlijke grom op het leadkanaal, niet als marshall, maar anders, een beetje droog. echt een mooie amp. Alleen het was wel een gedoe om die pull switches goed door te hebben.

Met fat en bright functie aan op het leadkaal is ie echt retestrak.

Een vraag trouwens: hoe werkt die tweed power switch? want het is bij mij gewoon de aanknop en ik zou niet weten hoe ik hem op 30 watt krijg....

Firebird
13 oktober 2005, 23:56
Wauw... te gek man!! Kwil zo'n ding nog altijd eens proberen. Wel eens mp3tjes gehoord van de MK4... wat n sound man :o

1 vraagje: waarom doe je die EV speaker weg? Ik ben helemaal weg van die speakers... erg helder geluid en een strak laag... Ik zou t wel weten ;)

Veel plezier ermee!!

Iceman
14 oktober 2005, 00:00
De aan/uit knop kun je op tweed en fullpower of zoiets zetten. Op Tweed heb je de helft van de power op alle 4 de buizen. Dus geen 30 watt. Die 30 watt krijg je als je 'em op class A zet, aan de achterkant. Class A en Tweed geeft weer 15 watt.

Nocki
14 oktober 2005, 08:13
en wat je waarschijnlijk wil weten is dat je de schakelaar naar boven en naar beneden kunt doen. naar beneden is dus tweed power. zelf speel ik met alles uitgetrokken behalve de presence switches en de gain van het 2e kanaal.

klinkt voor mij het lekkerste...

wat doe jij nu met de triode / pentode???

NOcki

AART
14 oktober 2005, 11:26
OK dan, wat ik bedoel met hoe krijg ik hem op tweed power is:

als ik hem aanzet gaat die switch naar boven, wil ik hem op tweed power, dan zet ik hem naar beneden, maar...... dan gaat ie uit.... :???:

Maarja:

Alle settings zoals ik ze nu heb staan op het lead kanaal(gebruik ik voor rythm):

Power: Aan :D

Harmonics
Simul Class
Pentode

EQ: on

laag: helemaal omhoog
laag mid: net boven midden
mid: iets boven onderste streep.
hoog mid: net boven midden
hoog: net onder bovenste streep.

Gain: 8 Pull Fat
Treble: 6
Bass: 3
Mid: 4
Drive: 8 Pull Bright
Presence: 6/7
Master: 10
Output: 2/3

En dat gaat loeihard, ik denk dat ie qua volume met zijn 85 watt makkelijk de 5150(120 W) zou overstemmen.


En ik doe de EV speaker weg omdat ik van combo naar rackmount ga, en daarbij een 2x12 met celestion classic lead 80's ga gebruiken en een 4x12 met v30's.
De ev heb ik dus niet nodig, het geld dat ie opbrengt kan ik wel goed gebruiken, dus interesse? Pm me :wink:



Foto's ga ik nu maken.

AART
14 oktober 2005, 12:02
FOTOOOOO'S!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :cool:


http://img425.imageshack.us/img425/2954/cimg04738tp.th.jpg (http://img425.imageshack.us/my.php?image=cimg04738tp.jpg)

http://img436.imageshack.us/img436/9497/cimg04751fy.th.jpg (http://img436.imageshack.us/my.php?image=cimg04751fy.jpg)

http://img436.imageshack.us/img436/8928/cimg04630bz.th.jpg (http://img436.imageshack.us/my.php?image=cimg04630bz.jpg)

http://img436.imageshack.us/img436/2333/cimg04724hr.th.jpg (http://img436.imageshack.us/my.php?image=cimg04724hr.jpg)

http://img436.imageshack.us/img436/2505/cimg04768hp.th.jpg (http://img436.imageshack.us/my.php?image=cimg04768hp.jpg)

zo, dat waren ze zo.

Ik post wel weer wat pics als ie in een rack hangt.

EpiCenturiesAWAy
14 oktober 2005, 17:30
Vet! Kan je der eigenlijk ook een head van maken ? Allé bijvoorbeeld het bedieningsgedeelte deruit halen en in een 'headstuk' zetten ?

Nocki
14 oktober 2005, 18:02
de aan/uit heeft 3 standen.



boven aan full power
midden uit
beneden tweed power

sickpunk
14 oktober 2005, 18:14
Vet! Kan je der eigenlijk ook een head van maken ? Allé bijvoorbeeld het bedieningsgedeelte deruit halen en in een 'headstuk' zetten ?

dat is meestal wle mogenlijk met elke combo, versterker gedeelte zit vaak vast met 4 schroeven, het is alleen een kunst om hem goed stevig vast te zetten in een rack.
bij mijne heb ik hem gewoon in een case gebouwd. ziet er goed uit en werkt perfect!

AART
15 oktober 2005, 19:34
Vet! Kan je der eigenlijk ook een head van maken ? Allé bijvoorbeeld het bedieningsgedeelte deruit halen en in een 'headstuk' zetten ?

dat gebeurt ook ongeveer, het headstuk is alleen van staal en komt in een rack te hangen.

zo ongeveer:

http://home.comcast.net/~rhobando/mkiv.jpg




@ Nocki: Mijn powerswitch heeft maar 2 standen... dus dat gaat niet echt...
:-?

Iceman
15 oktober 2005, 19:58
Orgineel heeft de powerknop echt 3 standen. Dan is jouw knop defect.
Op Tweed draait de fan ook op halve snelheid = minder lawaai.

AART
15 oktober 2005, 20:07
ok, dan moet ik daar eens naar kijken, klopt het dat de switch bij jullie ook een iets grotere voet heeft dan de standby switch?

want dat is bij mij wel zo.

Iceman
16 oktober 2005, 10:15
Nee, dezelfde voet.

AART
16 oktober 2005, 13:55
shite, naja, dan maar ff een nieuwe vinden en inzetten.

EpiCenturiesAWAy
16 oktober 2005, 14:58
Vet! Kan je der eigenlijk ook een head van maken ? Allé bijvoorbeeld het bedieningsgedeelte deruit halen en in een 'headstuk' zetten ?

dat gebeurt ook ongeveer, het headstuk is alleen van staal en komt in een rack te hangen....


Gaat dit met elke serie van de mark ? En ook bijvoorbeeld met de caliber 50 + ?

AART
16 oktober 2005, 15:16
Vet! Kan je der eigenlijk ook een head van maken ? Allé bijvoorbeeld het bedieningsgedeelte deruit halen en in een 'headstuk' zetten ?

dat gebeurt ook ongeveer, het headstuk is alleen van staal en komt in een rack te hangen....


Gaat dit met elke serie van de mark ? En ook bijvoorbeeld met de caliber 50 + ?

als je een small body variant hebt wel, dus zolang ze binnen de 19"zitten.

Braindead
22 oktober 2005, 22:34
Hey Aart, gefeliciteerd met je nieuwe Amp!
Zeg, maar uh, waarom nheb je die 5150 eigenlijk weg gedaan? Je had die 5150 II toch?

AART
22 oktober 2005, 23:08
Hey Aart, gefeliciteerd met je nieuwe Amp!
Zeg, maar uh, waarom nheb je die 5150 eigenlijk weg gedaan? Je had die 5150 II toch?

Dank je,

Ik had inderdaad een 5150 II, hele brute bak en vette gain en brul, maar hij miste iets, had geen karakter, te recht toe recht aan, de mesa heeft echt een soort grom op de lagere akkoorden en is een beetje droog, en hij reageert veel lekkerder op je spel, hij geeft je echt iets mee, gewoon een mooie amp.

Niet dat de 5150 niet lekker is, dat is ook een heerlijke amp, maar de mesa heeft een iets smoothere scheur, meer vintage gericht, en dat trekt me nu meer.
Komt misschien ook omdat ik iets minder gain ben gaan gebruiken.

Maarja, nu heb ik wat problemen met de mesa :(

dus eerst ene grote beurt bij van weelden ofzo.

Dan eens zien wat ie dan allemaal uithaalt. 8-)

Braindead
22 oktober 2005, 23:17
Hey Aart, gefeliciteerd met je nieuwe Amp!
Zeg, maar uh, waarom nheb je die 5150 eigenlijk weg gedaan? Je had die 5150 II toch?

Dank je,

Ik had inderdaad een 5150 II, hele brute bak en vette gain en brul, maar hij miste iets, had geen karakter, te recht toe recht aan, de mesa heeft echt een soort grom op de lagere akkoorden en is een beetje droog, en hij reageert veel lekkerder op je spel, hij geeft je echt iets mee, gewoon een mooie amp.

Niet dat de 5150 niet lekker is, dat is ook een heerlijke amp, maar de mesa heeft een iets smoothere scheur, meer vintage gericht, en dat trekt me nu meer.
Komt misschien ook omdat ik iets minder gain ben gaan gebruiken.

Maarja, nu heb ik wat problemen met de mesa :(

dus eerst ene grote beurt bij van weelden ofzo.

Dan eens zien wat ie dan allemaal uithaalt. 8-)


Tja, dat kan natuurlijk. Gitaargeluid is zo persoonlijk. Ik meende in een bepaalde post van jou ook iets van teleurstelling te bespeuren toen ik zei dat ik mijn sl-x nog had.. maar ik kan me vergissen. In ieder geval dacht ik toen al dat je je van die 5150 II toch wat anders had voortgesteld.

Mij bevalt de 5150 (I) prima, alleen vind ik dat je met je clean teveel truucjes moet uithalen om het goed te krijgen. Absoluut een minpunt. Gelukkig speel ik voornamelijk met distortion.

De mesa heb ik ook ooit uitgeprobeerd. elke het was weet ik niet meer eerlijk gezegd, maar ik vind het mes geluid wel heel lekker. Wel vind ik de PEavey wat directer en opener wat mij persoonlijk weer beter bevalt, maar de mesa heeft meer mogelijkheden qua instellingen en is weer vet op zijn eigen manier. Je kunt amps eigenlijk ook zo moeilijk vergelijken .... :)

AART
22 oktober 2005, 23:23
Hey Aart, gefeliciteerd met je nieuwe Amp!
Zeg, maar uh, waarom nheb je die 5150 eigenlijk weg gedaan? Je had die 5150 II toch?

Dank je,

Ik had inderdaad een 5150 II, hele brute bak en vette gain en brul, maar hij miste iets, had geen karakter, te recht toe recht aan, de mesa heeft echt een soort grom op de lagere akkoorden en is een beetje droog, en hij reageert veel lekkerder op je spel, hij geeft je echt iets mee, gewoon een mooie amp.

Niet dat de 5150 niet lekker is, dat is ook een heerlijke amp, maar de mesa heeft een iets smoothere scheur, meer vintage gericht, en dat trekt me nu meer.
Komt misschien ook omdat ik iets minder gain ben gaan gebruiken.

Maarja, nu heb ik wat problemen met de mesa :(

dus eerst ene grote beurt bij van weelden ofzo.

Dan eens zien wat ie dan allemaal uithaalt. 8-)


Tja, dat kan natuurlijk. Gitaargeluid is zo persoonlijk. Ik meende in een bepaalde post van jou ook iets van teleurstelling te bespeuren toen ik zei dat ik mijn sl-x nog had.. maar ik kan me vergissen. In ieder geval dacht ik toen al dat je je van die 5150 II toch wat anders had voortgesteld.

Mij bevalt de 5150 (I) prima, alleen vind ik dat je met je clean teveel truucjes moet uithalen om het goed te krijgen. Absoluut een minpunt. Gelukkig speel ik voornamelijk met distortion.

De mesa heb ik ook ooit uitgeprobeerd. elke het was weet ik niet meer eerlijk gezegd, maar ik vind het mes geluid wel heel lekker. Wel vind ik de PEavey wat directer en opener wat mij persoonlijk weer beter bevalt, maar de mesa heeft meer mogelijkheden qua instellingen en is weer vet op zijn eigen manier. Je kunt amps eigenlijk ook zo moeilijk vergelijken .... :)

Toen ik de 5150 kocht vond ik het jammer dat ik de SL/X weg moest doen omdat die zo´n lekkere crunch had, die epaey had geen lekkere crunch en clean, maar wel betere scheur, en aangezien ik dat toen het meeste gebruikte(nu nog) moest ie maar weg omdat ik geld nodig had.

Maar de mesa heeft wel lekkere crunch, zeer lekkere clean, maar de marshall crunch mis ik soms nog steeds als ik een beetje in een ac/dc bui ben ofzo, maarja, die marshall had gewoon niet genoeg gain voor wat ik hoofdzakelijk speel(Hardcorepunk en Metal).

Maarja, de Mesa moet ik nog iets beter leren kennen, want ik ken het leadkanaal nu net pas goed, dus mischien vind ik nog wel een hele ekkere crunch op rhy 2 ofzo...

Braindead
23 oktober 2005, 17:11
Hey Aart, gefeliciteerd met je nieuwe Amp!
Zeg, maar uh, waarom nheb je die 5150 eigenlijk weg gedaan? Je had die 5150 II toch?

Dank je,

Ik had inderdaad een 5150 II, hele brute bak en vette gain en brul, maar hij miste iets, had geen karakter, te recht toe recht aan, de mesa heeft echt een soort grom op de lagere akkoorden en is een beetje droog, en hij reageert veel lekkerder op je spel, hij geeft je echt iets mee, gewoon een mooie amp.

Niet dat de 5150 niet lekker is, dat is ook een heerlijke amp, maar de mesa heeft een iets smoothere scheur, meer vintage gericht, en dat trekt me nu meer.
Komt misschien ook omdat ik iets minder gain ben gaan gebruiken.

Maarja, nu heb ik wat problemen met de mesa :(

dus eerst ene grote beurt bij van weelden ofzo.

Dan eens zien wat ie dan allemaal uithaalt. 8-)


Tja, dat kan natuurlijk. Gitaargeluid is zo persoonlijk. Ik meende in een bepaalde post van jou ook iets van teleurstelling te bespeuren toen ik zei dat ik mijn sl-x nog had.. maar ik kan me vergissen. In ieder geval dacht ik toen al dat je je van die 5150 II toch wat anders had voortgesteld.

Mij bevalt de 5150 (I) prima, alleen vind ik dat je met je clean teveel truucjes moet uithalen om het goed te krijgen. Absoluut een minpunt. Gelukkig speel ik voornamelijk met distortion.

De mesa heb ik ook ooit uitgeprobeerd. elke het was weet ik niet meer eerlijk gezegd, maar ik vind het mes geluid wel heel lekker. Wel vind ik de PEavey wat directer en opener wat mij persoonlijk weer beter bevalt, maar de mesa heeft meer mogelijkheden qua instellingen en is weer vet op zijn eigen manier. Je kunt amps eigenlijk ook zo moeilijk vergelijken .... :)

Toen ik de 5150 kocht vond ik het jammer dat ik de SL/X weg moest doen omdat die zo´n lekkere crunch had, die epaey had geen lekkere crunch en clean, maar wel betere scheur, en aangezien ik dat toen het meeste gebruikte(nu nog) moest ie maar weg omdat ik geld nodig had.

Maar de mesa heeft wel lekkere crunch, zeer lekkere clean, maar de marshall crunch mis ik soms nog steeds als ik een beetje in een ac/dc bui ben ofzo, maarja, die marshall had gewoon niet genoeg gain voor wat ik hoofdzakelijk speel(Hardcorepunk en Metal).

Maarja, de Mesa moet ik nog iets beter leren kennen, want ik ken het leadkanaal nu net pas goed, dus mischien vind ik nog wel een hele ekkere crunch op rhy 2 ofzo...

hmm, had ik toch een beetje gelijk. :) 5150 en de sl-x zijn totaal verschillende amps.

De gain van de sl-x vind ik wel genoeg, maar dan wel als je hem flink open hebt staan. Op laag volume vind ik hem eerlijk gezegd niet geweldig. Daarnaast gebruik ik high output pickups en een mxr equalizer om hetm nog wat extra te boosten. Vooral de middel boosten werkt echt fantastisch bij die bak.

Dat tweaken en leren kennen van de mogelijkheden zou erg belangrijk zijn bij de mesa. Als ik ooit nog geld over heb wil ik ook nog eens een mesa, of een Engl, of een ... ach laat maar :D maar de scheur van de 5150 is gewoon voor mij gemaakt. ...

Heb je er weleens aan gedacht om gewoon een marshall te nemen voor je crunch en daarnaast een extra amp voor je clean? Dan heb je toch best of both worlds. Maar goed, lekker clean heb je nu ook, en volgens mij moet je met die mesa wel content kunnen zijn... :D (kwijl)

AART
23 oktober 2005, 17:35
Hey Aart, gefeliciteerd met je nieuwe Amp!
Zeg, maar uh, waarom nheb je die 5150 eigenlijk weg gedaan? Je had die 5150 II toch?

Dank je,

Ik had inderdaad een 5150 II, hele brute bak en vette gain en brul, maar hij miste iets, had geen karakter, te recht toe recht aan, de mesa heeft echt een soort grom op de lagere akkoorden en is een beetje droog, en hij reageert veel lekkerder op je spel, hij geeft je echt iets mee, gewoon een mooie amp.

Niet dat de 5150 niet lekker is, dat is ook een heerlijke amp, maar de mesa heeft een iets smoothere scheur, meer vintage gericht, en dat trekt me nu meer.
Komt misschien ook omdat ik iets minder gain ben gaan gebruiken.

Maarja, nu heb ik wat problemen met de mesa :(

dus eerst ene grote beurt bij van weelden ofzo.

Dan eens zien wat ie dan allemaal uithaalt. 8-)


Tja, dat kan natuurlijk. Gitaargeluid is zo persoonlijk. Ik meende in een bepaalde post van jou ook iets van teleurstelling te bespeuren toen ik zei dat ik mijn sl-x nog had.. maar ik kan me vergissen. In ieder geval dacht ik toen al dat je je van die 5150 II toch wat anders had voortgesteld.

Mij bevalt de 5150 (I) prima, alleen vind ik dat je met je clean teveel truucjes moet uithalen om het goed te krijgen. Absoluut een minpunt. Gelukkig speel ik voornamelijk met distortion.

De mesa heb ik ook ooit uitgeprobeerd. elke het was weet ik niet meer eerlijk gezegd, maar ik vind het mes geluid wel heel lekker. Wel vind ik de PEavey wat directer en opener wat mij persoonlijk weer beter bevalt, maar de mesa heeft meer mogelijkheden qua instellingen en is weer vet op zijn eigen manier. Je kunt amps eigenlijk ook zo moeilijk vergelijken .... :)

Toen ik de 5150 kocht vond ik het jammer dat ik de SL/X weg moest doen omdat die zo´n lekkere crunch had, die epaey had geen lekkere crunch en clean, maar wel betere scheur, en aangezien ik dat toen het meeste gebruikte(nu nog) moest ie maar weg omdat ik geld nodig had.

Maar de mesa heeft wel lekkere crunch, zeer lekkere clean, maar de marshall crunch mis ik soms nog steeds als ik een beetje in een ac/dc bui ben ofzo, maarja, die marshall had gewoon niet genoeg gain voor wat ik hoofdzakelijk speel(Hardcorepunk en Metal).

Maarja, de Mesa moet ik nog iets beter leren kennen, want ik ken het leadkanaal nu net pas goed, dus mischien vind ik nog wel een hele ekkere crunch op rhy 2 ofzo...

hmm, had ik toch een beetje gelijk. :) 5150 en de sl-x zijn totaal verschillende amps.

De gain van de sl-x vind ik wel genoeg, maar dan wel als je hem flink open hebt staan. Op laag volume vind ik hem eerlijk gezegd niet geweldig. Daarnaast gebruik ik high output pickups en een mxr equalizer om hetm nog wat extra te boosten. Vooral de middel boosten werkt echt fantastisch bij die bak.

Dat tweaken en leren kennen van de mogelijkheden zou erg belangrijk zijn bij de mesa. Als ik ooit nog geld over heb wil ik ook nog eens een mesa, of een Engl, of een ... ach laat maar :D maar de scheur van de 5150 is gewoon voor mij gemaakt. ...

Heb je er weleens aan gedacht om gewoon een marshall te nemen voor je crunch en daarnaast een extra amp voor je clean? Dan heb je toch best of both worlds. Maar goed, lekker clean heb je nu ook, en volgens mij moet je met die mesa wel content kunnen zijn... :D (kwijl)

Als ik veel geld zou hebben, bovendien heb ik dan nog een aparte amp nodig voor high gain, wat ik het meeste gebruik....