PDA

View Full Version : instellen van boss dd20



gitaarhaantje
12 oktober 2005, 20:56
Heeft iemand een idee hoe je deze delay instelt.
Ten eerste moet een delay in de effect loop of voor de versterker?
En daarnaast wat zijn een paar instelling die jullie gebruiken?
Als ik namelijk wat dingen instel dan klinkt het clean wel goed maar zodra ik distortion gebruik klinkt het heel vaag.. :???:

Iemand ideeen??

Laurens

Izegrim
12 oktober 2005, 22:42
Lijkt mij in de loop. Voor de preamp klinkt voor geen meter.

Mitch
12 oktober 2005, 23:42
Hij kan zowel in de loop als ervoor. Maar let wel: hij heeft twee instellingen: +4 dB voor als hij in de loop staat en -10dB (uit mijn hoofd) voor als hij vóór de pre amp staat. Mogelijk dat -ie nog op +4 staat en jij 'm vóór de pre amp hebt. Dan worden die delays een zootje.
Vraag op de Boss-site de handleiding even op, dan zie je hoe het moet.
Die instelling kun je alleen veranderen door iets ingedrukt te houden terwijl je het apparaat inschakelt, maar dat weet ik echt niet meer uit mijn hoofd.

gvink
13 oktober 2005, 12:43
Volgens mij was het de aan/uit switch ingedrukt houden terwijl je hem aan zet... :)

gitaarhaantje
13 oktober 2005, 22:38
Hij kan zowel in de loop als ervoor. Maar let wel: hij heeft twee instellingen: +4 dB voor als hij in de loop staat en -10dB (uit mijn hoofd) voor als hij vóór de pre amp staat. Mogelijk dat -ie nog op +4 staat en jij 'm vóór de pre amp hebt. Dan worden die delays een zootje.
Vraag op de Boss-site de handleiding even op, dan zie je hoe het moet.
Die instelling kun je alleen veranderen door iets ingedrukt te houden terwijl je het apparaat inschakelt, maar dat weet ik echt niet meer uit mijn hoofd.

Dat van die instelling kan ik sowieso proberen want volgens mij staat dat in ieder geval verkeerd dank je.

Heb je misschien ook nog een paar presets voor me?? Dat zou helemaal geweldig zijn :-D

Laurens

gitaarhaantje
13 oktober 2005, 22:40
Hij kan zowel in de loop als ervoor. Maar let wel: hij heeft twee instellingen: +4 dB voor als hij in de loop staat en -10dB (uit mijn hoofd) voor als hij vóór de pre amp staat. Mogelijk dat -ie nog op +4 staat en jij 'm vóór de pre amp hebt. Dan worden die delays een zootje.
Vraag op de Boss-site de handleiding even op, dan zie je hoe het moet.
Die instelling kun je alleen veranderen door iets ingedrukt te houden terwijl je het apparaat inschakelt, maar dat weet ik echt niet meer uit mijn hoofd.

Dat van die instelling kan ik sowieso proberen want volgens mij staat dat in ieder geval verkeerd dank je.

Heb je misschien ook nog een paar presets voor me?? Dat zou helemaal geweldig zijn :-D

Laurens

gitaarhaantje
17 oktober 2005, 19:56
heeft er heeeelemaal niemand verder tips :???: :cry:

Mitch
17 oktober 2005, 21:30
Voorbeelden van presets ? Probeer gewoon een paar delays uit, zet Effect Level en Feedback op 12 uur en je krijgt een aardig beeld van hoe de delays klinken. Toonknop bij voorkeur iets terugdraaien vanaf 12 uur.
Persoonlijke favorieten:
Warp
Analog
Tape
Double

Die Warp gaat dus lekker gecontroleerd feedbacken als je de linker voetknop ingedrukt houdt. Twist werkt ook zo.

Ik krijg de indruk dat je de gebruiksaanwijzing niet hebt, klopt dat ?

gitaarhaantje
21 oktober 2005, 10:55
Ik heb de gebruiksaanwijzing wel maar het probleem is dat als ik bijvoorbeeld clean een delay uitzoek en dat klinkt dan goed en ik trap daarna m'n overdrive kanaal in dan klinkt de delay voor geen meter meer. :???:

Ik heb trouwens een potmeter bij de effectsloop zitten moet die vol open gedraaid worden en dan het delay pedaal instellen voor +4db??

Laurens

Mitch
21 oktober 2005, 17:21
Nou, ik heb een seriële FX loop en nóg is het geen probleem :???:
Pot bij je loop, dan zou je verwachten dat -ie parallel is.

Maar wat is het probleem: klinken de delays ineens te hard, klinkt het originele signaal niet, wat is het probleem precies ?

gitaarhaantje
23 oktober 2005, 21:48
ik heb een jcm 900 combo en volgens mij heeft die een parallelle effectsloop.

Het probleem is dat als je clean een delay gebruikt het mooi helder klinkt en als je daarna overdrive intrapt dan klinkt het heel troebel. niet zo mooi helder meer.
Daarnaast snap ik niet hoe dat werkt met het tempo. je kunt instellen met triolen enzo... misschien dat je me dat uit kunt leggen. Ik heb vaak dat als je dan stopt met spelen dan klinkt het te lang door.

Laurens

Mitch
23 oktober 2005, 23:28
Hoe het zit met triolen, kwarten etc. staat in de handleiding duidelijker getekend dan ik het je uit kan leggen :) Zoek het mooie getekende schema'tje maar op. Houd daarbij in je achterhoofd dat jij het tempo 'tapt' en afhankelijk van je instelling krijg je dan op die getapte tijd één, twee, drie of vier delays.

Als je vindt dat delays te hard doorklinken neem ik aan dat je dat vooral vindt op het moment dat je overdrive gebruikt. Dat duidt erop dat de instelling van het -20/+4dB niet goed staat.
Plaats 'm anders eens niet in de loop, maar vóór de pre amp. Hoe klinkt -ie dan ?
Ergens gaat er iets niet goed, want hij kan echt prima subtiel klinken, óók met drive.

gitaarhaantje
25 oktober 2005, 17:30
Het klinkt toch beter als je em in de effectloop zet. Maar wat voor delaytijden gebruik jij bij clean en overdrive??
Gebruik je bijvoorbeeld delay ook als je een slag partij speelt clean of overdrive??

Alvast bedankt dat je me hebt geholpen het klinkt in ieder geval al stukken beter :)

Laurens

Mitch
25 oktober 2005, 18:30
Mijn gemiddelde delaytijd ligt tussen de 300 en 450 ms.
Effect level heb ik zéér uiteenlopend, van een stuk of vier hoorbare delays tot (met analoog) tegen feedback aan.
Allen klinken op overdrive prima (waar ik overigens erg blij mee ben !)

gitaarhaantje
25 oktober 2005, 19:20
Mijn gemiddelde delaytijd ligt tussen de 300 en 450 ms.


Maar als je dan een ''snelle'' solo speelt hoor je dan nog wel goed de noten of wordt het een beetje een grootte brei?

En gebruik je ook delay als je slag gitaar speelt?
Kun je misschien wat opnemen zodat ik het kan horen?
Ik heb er namelijk over zitten denken om em te verkopen maar ik vindt het wel wat zonde vandaar dat ik zoveel vragen stel om het goed te krijgen.... :roll:

Mitch
25 oktober 2005, 20:11
Ik gebruik 'm óók met slag. Het wordt echter totaal geen brei, sterker nog: ik heb van de week bij een preset nog de feedback en FX level wat omhoog gedraaid omdat ik 'm niet aanwezig genoeg vond.
Er is dus echt iets mis met je instellingen, of met de FX loop van je amp of zo. Of je gebruikt erg veel gain ?

Iets opnemen wil ik wel, maar kan ik nog niet. Ik wil aan de Hi-MD om snel op te kunnen nemen in onze oefenruimte, daarna MP3'tje op de PC.....wordt aan gewerkt :wink:

gitaarhaantje
25 oktober 2005, 20:44
Er is dus echt iets mis met je instellingen, of met de FX loop van je amp of zo. Of je gebruikt erg veel gain ?



Ik heb wel dat als ik het level van de loop volledig opendraai dan krijg ik een soort bromtoon. Heb em nu dus wel in de effectloop en klinkt wel beter.
Ik ga in ieder geval even de gain wat om laag draaien want dat zou het ook kunnen zijn. Heb namelijk de gain van JCM 900 op drie kwart staan.
Vind ik wel lekker klinken :lol: :-D maar zou kunnen zijn dat daardoor de delay niet goed overkomt.

Laurens