PDA

View Full Version : Epiphone les paul zakk wylde



RedBuell
12 oktober 2005, 21:03
http://www.epiphone.com/ZakkUPCLOSE/RT2.jpg

Iemand bekend met dit gitaartje?

Vind hem wel leuk alleen jammer dat het er zo dik bovenop ligt dat het een zakk wylde model is. Kan er weinig over vinden en weet wel dat ze hem verkochten bij feedback een tijdje terug maar nu....???

Paultje-k
12 oktober 2005, 21:23
Zakk heeft gezegd tegen die Epiphone lui: "if this thing is is a piece of shit youre not gonna put my name on it"

dus dan zal hij wel goed wezen

heb zelfs al wat vids waar ome zakk himself em bespeeld...

RedBuell
12 oktober 2005, 21:28
Op HC niets dan lof over dat ding, maarja schijnt niet altijd even neutraal te zijn...

nopster
12 oktober 2005, 21:39
Zakk heeft gezegd tegen die Epiphone lui: "if this thing is is a piece of shit youre not gonna put my name on it"

dus dan zal hij wel goed wezen

heb zelfs al wat vids waar ome zakk himself em bespeeld...

Bron? :wink: :)

Ik heb ook wat vids gezien en het klinkt idd vet. (die vibrato!)
Maar ik vraag me af of mannen zoals Zakk zelfs uit een Stagg geen geluid krijgen om U tegen te zeggen...

Malle Eppie
12 oktober 2005, 22:28
Vind zelf die oranje Buzzsaw nog mooier!!! Maar deze is ook erg goed!

Maar Zakk speelt zelf op een Stagg nog de sterren van de hemel.

Paultje-k
12 oktober 2005, 22:35
Zakk heeft gezegd tegen die Epiphone lui: "if this thing is is a piece of shit youre not gonna put my name on it"

dus dan zal hij wel goed wezen

heb zelfs al wat vids waar ome zakk himself em bespeeld...

Bron? :wink: :)



een eenovander interview.. weet niet meer waar... volgens mij op gibson.com

nopster
12 oktober 2005, 22:37
Het is wel stoer. 8-)

RedBuell
13 oktober 2005, 12:20
Nou ben ik geen fan van Zakk, ik vind hem wel erg goed maar ik hou persoonlijk niet zo van die piepjes en die "solotjes" tussen de rythme secties. Ik vind het ook best jammer dat het een "Zakk Wylde" gitaar is, hij is zo herkenbaar , ik vind hem gewoon mooi en zo op de foto's te zien is hij erg strak afgewerkt...


Maareh weet iemand waar hij te koop is, tenminste waar te proberen is zonder eerst te bestellen, enne quanta costa???

Cubensis
13 oktober 2005, 12:29
prijs rond de 700 euries

vind m niets aan, maar vind de epi mooier dan de gibson, de gibson is nog helemaal spierwit, die epi is vergeeld, staat toch echter :D

RedBuell
13 oktober 2005, 12:37
Tja smaken vershillen :-D Wat is eigenlijk ,buiten de kleur en prijs, het verschil tussen De Gibson ZW LP en deze Epi ZW LP?

Aad-d-h-d
13 oktober 2005, 14:10
Tja smaken vershillen :-D Wat is eigenlijk ,buiten de kleur en prijs, het verschil tussen De Gibson ZW LP en deze Epi ZW LP?

Veel heel veel...

niet alleen effe snel ongeveer 3500 Euro verschil! Maar echt veel dingen! De epi - gibson discussie is al 1000 keer gevoerd op dit forum dus ik ga er verder niet op in maar geloof me een epi en gibson schelen nogal wat....

SDMF_Lispel
13 oktober 2005, 14:17
Ik was zelf aan een Buzzsaw/sawblade aan het denken. Dat design is zo geil.

Ik heb gehoord dat als je dr 81 85 's in gooit dat hij helemaal scheurt 8-)

Anavrin
13 oktober 2005, 15:06
ik neem aan dat je een EMG 81 en een EMG 85 bedoelt, want 81 pups in een gitaar is wel wat veel (op een 25 neck-gitaar kan het dan weer wel) :wink:

Satriani
13 oktober 2005, 15:41
Zakk heeft gezegd tegen die Epiphone lui: "if this thing is is a piece of shit youre not gonna put my name on it"

8-)

jorrit
13 oktober 2005, 15:53
zakk wylde laat ook zn naam op een motor zetten waar ie zelf geeneens op kon rijden en het ding was erg langzaam.... k zeg niet dat t niet waar is wat je zegt, maar zakk blijft wel een signature hoer.

emg's scheuren in elke gitaar trouwens.

RedBuell
13 oktober 2005, 18:42
zakk wylde laat ook zn naam op een motor zetten waar ie zelf geeneens op kon rijden en het ding was erg langzaam.... k zeg niet dat t niet waar is wat je zegt, maar zakk blijft wel een signature hoer.

emg's scheuren in elke gitaar trouwens.


Snelheid doet er niet echt toe bij een chopper, als je snelheid wilt moet je een supersport rijden. BTW erg langzaam voor een chopper denk ik ook niet echt gezien de specs, maar ja een bocht wilt ie liever niet nemen.

Tis alsof je bij een Ferrari klaagt dat je kofferzet niet in de kofferbak past. :-D

RedBuell
13 oktober 2005, 18:55
Iser btw een ander LP model van Epiphone met ongeveer dezelfde specificaties maar dan geen signature en gewoon zwart of een andere kleur? Lijkt me veel geld schelen.

X-Rated
13 oktober 2005, 19:05
Iser btw een ander LP model van Epiphone met ongeveer dezelfde specificaties maar dan geen signature en gewoon zwart of een andere kleur? Lijkt me veel geld schelen.

Black beauty? En anders de Studio Gothic?

Braindead
13 oktober 2005, 19:37
Deze epiphone zack Wylde hebben ze ook bij TAGS waar ik hem weleens heb uitgeprobeerd. Wel een stevige gitaar. De neck is naar mijn mening echt veel te dik en lomp, maar hij is ondanks dat wel te bespelen, al moet je hem niet met een ibanez of musicman vergelijken qua speelcomfort.
Het voordeel van al dat hout is wel dat je een dikke tone hebt.
Als ik hem zou kopen zou het juist alleen voor het uiterlijk zijn :D

C for yourself.

RedBuell
13 oktober 2005, 20:37
hhhhhhmmmmmmmmmmm die black beauty vinnik niet echt beauty (die humbucker in het midden :???: ) en die gothic..... ik wil absoluut een hardtail ivm alternatieve tuning, dan kan ik mijn RG gewoon in E laten staan.

Fumi SG
13 oktober 2005, 22:16
in die Black Beauty en de Gothic zitten ook geen EMG's heh, totaal andere sound!

robert-gitarist
13 oktober 2005, 22:20
Iser btw een ander LP model van Epiphone met ongeveer dezelfde specificaties maar dan geen signature en gewoon zwart of een andere kleur? Lijkt me veel geld schelen.

Jawel de nieuwe(?) Epiphone LesPaul Custom..is een zwarte..met volgens mij EMG's...maar zullen denk ik wel Hz's zijn..die klinken totaal niet als echte EMG's like de81 ofzo..heb hem vanmiddag zien staan namelijk bij American Guitar Store in Enschede

RedBuell
14 oktober 2005, 18:11
Heb hem vandaag in m'n handen gehad, leuk gitaartje, die verkoper wist mij te vertellen dat dit eigenlijk de Gibson uit begin jaren 70 is :???: i.v.m. de hals maarja je kan mij wat dat betreft van alles wijs maken. De prijs vond ik een beetje erg hoog € 999,- Ik vin het een leuke gitaar die ook nog erg lekker speelt maar € 999,- heb ik er niet voor over. Ik denk dat er namelijk behoorlijk wat van dat geld in die signature zit. Enfin heb nog een beetje rond gesnuffeld en kwam ook deze tegen voor hetzelfde geld:

http://www.americanmusical.com/images/b/p30809b.jpg

Die Giger Ibanez, nou gaat het niet bepaald om de opdruk maar vond hem wel erg fijn spelen, alleen erg jammer dat er een tremelo opzit. Ik wil op mijn 2e gitaar absoluut geen tremelo omdat ik dan makkelijker van tuning kan veranderen zonder de heleboel te moeten afstellen.

BassAgent
14 oktober 2005, 18:19
Dan koop je een Ibanez S of SZ-series.

robert-gitarist
14 oktober 2005, 18:23
Of je zet gewoon de tremelo vast :roll:
paar houtblokjes achter zetten ofzo..werkt prima :D

RedBuell
14 oktober 2005, 19:03
Het ging mij er meer om dat ik die RGTHRG1 (pfffff hele mond vol) een wel hele fijne hals vind hebben, eigenlijk precies wat ik zoek en veel prettiger dan mijn eigen RG 770 met wizzard neck.

Cubensis
14 oktober 2005, 19:29
Deze epiphone zack Wylde hebben ze ook bij TAGS waar ik hem weleens heb uitgeprobeerd. Wel een stevige gitaar. De neck is naar mijn mening echt veel te dik en lomp, maar hij is ondanks dat wel te bespelen, al moet je hem niet met een ibanez of musicman vergelijken qua speelcomfort.
Het voordeel van al dat hout is wel dat je een dikke tone hebt.
Als ik hem zou kopen zou het juist alleen voor het uiterlijk zijn :D

C for yourself.
die neck te dik?
speel jij normaal op van die ibanez luciferhoutjes ofzo?
zo extreem dik is die neck absoluut niet (ken iig dikkere)

belvedere86
14 oktober 2005, 20:18
voila, hier enkele vids

http://www.musicianforums.com/forums/showthread.php?t=401139&highlight=wylde

RedBuell
14 oktober 2005, 20:45
MASTER

istari
15 oktober 2005, 12:39
Ik heb op deze gitaar gespeeld, en om eerlijk te zijn, het geluid is erg dun, TE dun om een Les Paul te zijn. Ik probeerde hem uit in de shop, direct daarna probeerde ik een Les Paul Classic, en het verschil was niet groot, maar mijlenver groot.

Inderdaad, een mooie gitaar, maar als de klank medium is, dan moet je zelf beslissen wat je belangrijker acht, de looks of de tone.

Cubensis
15 oktober 2005, 14:07
voila, hier enkele vids

http://www.musicianforums.com/forums/showthread.php?t=401139&highlight=wylde
moet dat engels voorstellen wat die gasten daar neerkrabbelen?
da's nog erger dan dat nederlands wat je hier soms voorbij ziet komen :D

RedBuell
15 oktober 2005, 14:23
Ik heb op deze gitaar gespeeld, en om eerlijk te zijn, het geluid is erg dun, TE dun om een Les Paul te zijn. Ik probeerde hem uit in de shop, direct daarna probeerde ik een Les Paul Classic, en het verschil was niet groot, maar mijlenver groot.

Inderdaad, een mooie gitaar, maar als de klank medium is, dan moet je zelf beslissen wat je belangrijker acht, de looks of de tone.

Zal dat niet aan de pups liggen?

Maarreh anyway, ik denk niet dat ik hem ga kopen, ik denk namelijk dat een groot deel van het geld in die signature zit. Ik vind het gewoon een mooi gitaartje en toevallig is het een ZW sig, ik dacht eigenlijk dat hij maximaal zo rond de € 600 zou kosten wat ik nog redelijk zou vinden. Ik heb ook die Ibanez Giger rg getest (niet overeen versterker dus weet de sound nog niet) en vind die hals wel heel erg prettig spelen. Ik zoek dus eigenlijk een gitaar met zo'n soort hals en ZONDER tremelo.

RedBuell
15 oktober 2005, 20:58
http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/product_info.php?products_id=12633

Heb vanmiddag deze zien hangen voor bijna hetzelfde geld, kent iemand dit model? Bij Dijkman konden ze het model niet en vertelden ze dat het een 2e handse moest zijn omdat er actieve EMG's in zaten die er later ingezet moesten zijn. Nu kwam ik bij een andere zaak gewoon dat ding tegen in het rek, maar op de epi site kan ik er niets over vinden.......

Iemand er al eens op gespeeld, ik ga volgende week ff kijken denk ik.

BassAgent
15 oktober 2005, 21:23
Jaa, die ken ik wel! Das de Epiphone Guitar Of The Month-serie:
http://www.modernguitars.com/archives/000324.html
Mooi spul!

Lock en Load
16 oktober 2005, 20:50
http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/product_info.php?products_id=12633

Heb vanmiddag deze zien hangen voor bijna hetzelfde geld, kent iemand dit model? Bij Dijkman konden ze het model niet en vertelden ze dat het een 2e handse moest zijn omdat er actieve EMG's in zaten die er later ingezet moesten zijn. Nu kwam ik bij een andere zaak gewoon dat ding tegen in het rek, maar op de epi site kan ik er niets over vinden.......

Iemand er al eens op gespeeld, ik ga volgende week ff kijken denk ik.

:o :o Ziet er erg goed uit!