PDA

View Full Version : Krantenpapier Look



Rock*U*Doll
12 oktober 2005, 19:07
Ik wil mijn gitaar graag de kranteknipsel look geven. Ik heb hier wel eens van gehoord, maar nog nooit een plaatje gezien... Heeft iemand die??

Zijn er al mensen die zoiets (of iets vergelijkbaars) hebben gemaakt. Zo ja, welke lijm/lak moet ik gebruiken?? Ik wil het graag zwart-wit houden, maar krantepapier is tegenwoordig grijs.
Kranten artikelen inscannen op een lage resolutie is een oplossing, maar op welk papier kan ik dan het beste afdrukken? Gewoon A4 is denk ik te stug om het een beetje mooi te vormen.... A.u.b. tips :D!

Jeanken
12 oktober 2005, 19:43
Zodra je een gewoon A4'tje insmeert met van die lekkere lijm gaat hij vanzelf wel slap worden hoor, maak je geen zorgen.
Ik zou je ook aanraden eerst een laagje wit te zetten want dat papier gaat doorzichtig worden als je het gaat kleven.
Gewoon aflakken met doorzichtige lak en welke lijm kan ik niet zo meteen zeggen, lak en lijm moeten samen gaan, sommige dingen reageren niet zo goed op elkaar.

chennie
12 oktober 2005, 20:20
hmm hier is een oud topic over, dat kan ik me nog herinneren, ging samen in hand in hand met het topic over het beplakken van behang en ducktape.

Noid
12 oktober 2005, 22:24
Vriend van mij heeft ooit eens de body van een gitaar beplakt met krantenpapier. Gewoon behanglijm gebruikt en een paar lagen papier over elkaar. Bleef verrassend goed zitten!! En was best stevig, door die lijm die door het papier heen zat.