PDA

View Full Version : Schroefje floyd doorgedraaid .... wat nu?



BlackSun
12 oktober 2005, 17:27
Hey all,

het schroefje van 1 van mn brugzadels(waar je de snaar mee vast schroeft) op mn floyd rose tremolo (LTD licensed Tremolo) is doorgedraaid. Ik kan nu mn G snaar niet meer vastzetten...

zijn deze schroefjes los te koop? zo ja waar? moet ik een nieuwe brugzadel hebben? een hele nieuwe brug? :-?
Volgens mij heeft alleen LTD/ESP deze bruggen..of?

http://www.ee.oulu.fi/~jaikio/kuvat/floyd.jpg

Het gaat dus om zo'n schroefje in de lengterichting van de snaar, waar de snaar mee vast gezet wordt, geen fine tuning schroefje...

Lacrymosa
12 oktober 2005, 19:46
de zadels van de LTD/ESP Floyds zijn volledig vervangbaar door Schaller onderdelen.
Alleen is het nu nog een uitdaging om aan schaller te komen!!

Guitaris
12 oktober 2005, 20:45
Naar mijn weten zijn deze verkrijgbaar...

Izegrim
12 oktober 2005, 23:45
Uitzoeken wie de distributeur is. Ik heb hetzelfde met m'n Jackson gehad en ik kreeg een hele nieuwe set thuisgestuurd.

Dick Wolkendeck
13 oktober 2005, 14:00
VOX Humana heeft wel wat. Ik dacht voor 10 -20 Euro per onderdeeltje. Check hun online store of bel even. www.voxhumana.nl

Ik heb hetzelfde probleem gehad, en heb op Ebay toen voor 55 Euro een complete nieuwe brug gekocht. Is goedkoper dan een stuk of drie nieuwe brugzadels en veel goedkoper dan een nieuwe brug via de handel.

De oude brug fungeert nu als bron van reserveonderdelen. :)

Je kunt het oude zadeltje ook laten repareren door er een grotere bout in te laten zetten (nieuw gat tappen), maar dat laat je zitten met twee maten inbusbout, da's niet handig als je live een snaar moet wisselen en jezelf moet afvragen welke inbussleutel je moet hebben. [/url]

BlackSun
13 oktober 2005, 18:45
Ik heb even bij vox humana gekeken:


http://www.voxhumanawebstore.nl/webstore/advanced_search_result.php?search_in_description=1&keywords=saddle&sort=3a&page=3

ZO'n brugzadel heb i kdus nodig denk ik. Ik heb even getest,
en de schroef is nog goed, alleen het schroefdraad dus niet meer.

Betaal alleen wel 7 euro verzendkosten voor dat ding...
16 euro voor een brugsaddle :-?

Bedankt voor de tips!