PDA

View Full Version : Eigen nr van onze band. EDIT: 2e nr ook online



e_lukather
12 oktober 2005, 15:01
waarom

e_lukather
12 oktober 2005, 15:02
dubbel

e_lukather
12 oktober 2005, 15:02
Hallo leden,

ik heb afgelopen zondag met de band wat opgenomen. Dankzij
harrie-beton heb cool edit een beetje onder controle gekregen.

Dit was de eerste keer dat ik ermee heb gewerkt. Ik ben erg benieuwd
wat jullie van de opname kwaliteit vinden. En wat jullie van mijn gitaar
geluid vinden.

We zijn wel een christelijke band, maar ik wil hier geen discussies over openen.

Ik heb behoorlijke fouten gemaakt..helaas. En tijdens mijn solo kreeg
ik een black out. Dus heb ik voor de helft een improvisatie gedaan.

Alles is 1 take opgenomen met onze Dynacord mengtafel als voorversterker. En daarna de laptop in.


Bedankt alvast!

http://s61.yousendit.com/d.aspx?id=0EE0DWXUDEWZX16R8ZVB3CMXH3

2e nr:
http://s37.yousendit.com/d.aspx?id=1JS3EPORUV2DS3JA05N98WLF1V

nopster
12 oktober 2005, 20:17
Het liedje op zich vind ik wel leuk eigenlijk.
De klank iets minder. Het klinkt mij wat, hoe moet ik het zeggen, "mechanisch" ofzo in de oren... Ik kan het niet echt beschrijven. Maar mss ligt het aan het programma zelf of je eindmix en kun je het nog wat aanpassen.
De gitaren mogen ook wat meer naar de voorgrond en het is iets te braaf gespeeld. Het zou iets nijdiger mogen, iets ruiger.
De zang trouwens ook, het klinkt niet echt gemeend. En de zang vind ik ook niet altijd even zuiver.
Iets na de 2de minuut vind ik het een mooie opbouw naar het refrein toe, beter dan de eerste. Je komt er af en toe goed tussenpieken en het is aangenaam. :wink:
Je solo vind ik trouwens ook goed. Ik zou niet kunnen zeggen vanaf welk stuk je de pedalen kwijt bent. :???:
Maar na de solo zou ik het mooier vinden als je direct terug naar het refrein gaat ipv dat stille stuk.
Maar al bij al vind ik het echt wel goed. Het ligt nu terwijl ik dit type voor de 4de keer op en ik ben het nog niet beu. :wink:

e_lukather
12 oktober 2005, 20:52
Hey Nopster,

echt bedankt voor je reactie en complimenten! Cool dat het je nummer
je wel een beetje ligt.
Tja de zang is inderdaad even een puntje waar flink aan moeten werken.
bedankt voor je kritiek.. hier heb ik echt wat aan.

We hebben ook nog een ander nr opgenomen. Misschien dat ik die ooit
nog ga posten.

thnx!

nopster
12 oktober 2005, 21:18
Graag gedaan. :wink:

Mss kun je het eens iets aanpassen, en opnieuw inspelen. Het was in 1 take opgenomen, dus heel veel wijzigen kun je zowiezo niet doen.
Tja, en zang, daar moet je evenveel op oefenen als op je gitaar. Het is ook een instrument. :)
Laat zeker niet van nog eens iets te posten.
Succes!

koella
12 oktober 2005, 23:08
Goeie gitarist maar te zacht.
Mooi snaregeluid.
Zang is veel te timide. Bij het opnemen de muziek op de (monitor)koptelefoon harder zetten, en de zang zachter. Dan durf je vanzelf veel harder te zingen. :wink:

e_lukather
12 oktober 2005, 23:13
thnx koella! Drummer speelt op een dw 8-) altijd goed geluid he.
Ik baal ervan dat alles 1spoor is. Anders kon ik mijn partij inderdaad wat harder doen.

Mitch
12 oktober 2005, 23:59
Ik heb het nu over het eerste nummer:
als demo is het best bruikbaar (wat betreft de geluidskwaliteit).
Muzikaal is het ook echt niet slecht, maar de zang is inderdaad regelmatig vals en dan vooral bij wisselingen van zacht naar hard en van hard naar zacht. En da's toch het eerste waar mensen naar luisteren...

Ik vraag me alleen af hoe de zanglijn is gemaakt ? Het klinkt nu alsof -ie vrij horizontaal het akkoordenschema volgt. Het kan wel eens handig zijn om iemand anders dan de bedenker van het akkoordenschema de melodie te laten verzinnen.
Hoelijk heb je hier wat aan.

Mitch
13 oktober 2005, 00:07
O, dat tweede nummer gaat wel een stuk soepeler zeg.
Stijl ligt jullie meer ?

Geluid is ook lekkerder. Wat denk ik een hoop scheelt voor het geluid is dat hier ineens een basgitaar hoorbaar is :wink:

e_lukather
13 oktober 2005, 09:41
Seymour Paul,

thanks dat je de moeite hebt genomen om het te luisteren!!!

Ik vraag me alleen af hoe de zanglijn is gemaakt ?
Ikzelf verzin de akkoordencombinaties. Daarmee leg ik het voor
bij de zanger en hij verzint er wat bij.

Stijl ligt jullie meer ?
haha ja, inderdaad. Dit nr kennen we ook al iets langer. Reformation
bestaat nu ongeveer een klein maandje. Misschien dat het nog komt.


Ik heb voor deze opname mijn versterker naast podium vol laten blazen.
Heb gemerkt dat dit z'n voor en nadelen heeft. Je hebt natuurlijk een super lekker geluid, maar ik heb ook een aantal partijen die ik clean speel. Soms kreeg ik iets te gauw een randje.. (50multitone).

Nogmaals bedankt SP!

Basseytje
13 oktober 2005, 13:40
ik ga ff wat critiek geven waarvan ik vind dat het beter kan....

nr1
wat hierbovne al is gezegt de gitaar klinkt best wel mechanisch. en verder de drums lijkt t net of ze te ver weg staan. de gitaar komt er ook niet goed boven uti en zou wle iets gemeender kunnen worden bespeel en de stem klinkt niet echt zuiver soms en hij kraakt soms ook maar dat zou ook aan de microfoon kunnen liggen maar het nummer is wel goed bed8

nr2:
klinkt stukken beter kwa opbouw vna het nummer alleen soms word er wel wat vals gezongen. de gitaar klinkt hier ook stukken voller. en het nummer klinkt lekker.

dit wou ik even kwijt

mvg bas

e_lukather
13 oktober 2005, 14:55
Bedankt Bas!

Ik neem het allemaal mee. Volgende keer maar iets proberen om leven
te creeren in de opname.

Nogmaals bedankt allemaal! De muziek is gelukkig niet extreem slecht
in jullie ogen. Ik moet me maar eens een beetje verdiepen in het opnemen e.d. :razz: