PDA

View Full Version : Is dit één van onze medeforummers?



Dirk_Hendrik
12 oktober 2005, 12:56
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&md=details&id=49628

:o

gvink
12 oktober 2005, 12:58
tsssk...

:o

Antal
12 oktober 2005, 13:03
Als mensen daar intrappen is het wel makkelijk verdienen :roll:

Dirk_Hendrik
12 oktober 2005, 13:16
http://effectsconnection.com/products.php?cat=8

gvink
12 oktober 2005, 15:35
De wisselkoers staat wel erg hoog.. :wink:

B_2_the_a
12 oktober 2005, 16:31
mensen

jullie lezen niet goed

het is 50 euro, per 5 stuks :P

Wilbert
12 oktober 2005, 16:33
jij leest niet goed, het is 4 dollar per stuk

Mitch
12 oktober 2005, 18:21
Nou, zal ik het maar toegeven dan ? :D

Robbert
12 oktober 2005, 20:33
Lol! Ik heb er hier ook nog wel wat liggen.. per stuk slechts 9,50 Euro!

the sure thing
13 oktober 2005, 23:27
... wat ik trouwens niet snap: deze switches zijn blauw terwijl die van Fulltone zwart zijn en er staat "fulltone" op. Zijn ze wel van dezelfde fabrikant? Fulltone beweert nl. op hun site dat ze die switches zelf maken...

Jerre
14 oktober 2005, 03:49
Er is een winkel bij mij ind e buurt die deze switches verpatst aan 12€ per stuk !!!
Die kerel beweerd dat het bijna niet gebruikt wordt en vrij zeldzaam is.
Ofwel wil hij mij gewoon superzwaar afrippen, ofwel moet hij eens op 'bijscholing' ivm zijn marchandise.

Ik denk dat hij last heeft van een combinatie van de 2 !!

Daarom dacht ik toen ik deze advertentie zag van: "hmm, das al goedkoper"

erikvdh
14 oktober 2005, 15:53
Maar als ik me dus niet vergis dan kan je dus gewoon pedalen true bypass maken met deze switches? :???:

Sorry ik ben niet de slimste op deze wereld, maar de een zegt dat het slechts een verkooptruck is zonder technisch iets, en de ander zegt weer dat het niet kan... 8)

Erik.

Robbert
14 oktober 2005, 15:58
1. Ja, je maakt je pedaal true bypass met deze schakelaars;

2. Er hoeft niet specifiek Fulltone op te staan, daar betaal je "extra" voor;

3. Of het daadwerkelijk nodig is ligt aan je pedaal.

:)

Wilbert
14 oktober 2005, 16:02
Maar als ik me dus niet vergis dan kan je dus gewoon pedalen true bypass maken met deze switches? :???:

Sorry ik ben niet de slimste op deze wereld, maar de een zegt dat het slechts een verkooptruck is zonder technisch iets, en de ander zegt weer dat het niet kan... 8)

Erik.
Het is niet "slechts" een verkooptruck, maar wordt momenteel zo vaak geroepen dat het wel vaak als zodanig overkomt en ook gebruikt wordt. Het kan wel degelijk voordeel bieden, maar dat hangt ook van de rest van je setup af. Het is net zoiets als met "vintage", "boutique" en dat soort gezever. Op een gegeven moment verliest zo'n woord zijn inhoud als het wordt gebruikt door mensen die zelf niet weten wat ze ermee bedoelen.

Dirk_Hendrik
14 oktober 2005, 18:41
Even reactie op die zwarte schakelaars. Het verhaal gaat dat ene heer Fuller die dingen op gegeven moment heeft ontwikkeld (zie ook m'n sig) voor z'n eigen pedalen. Mike Matthews van New Sensor, de verkoopmaatschappij achter Elektro Harmonix heeft vervolgens de Taiwanes producent benaderd om die dingen ook voor hem te gaan maken.

Lijkt een rattestreek daar Fuller uiteraard graag z'n schakelaars wil verkopen. Jammergenoeg viel er weinig aan te doen. Een schakelaar krijg je niet gepatenteert als er toevallig 3 schakelcontacten onzitten en de bediening met de voet is. Toggle 3pdt's bestaan al jaren. Daarnaast heeft Behringer voor Matthews nogal wat hete kolen uit het vuur gehaald met de lawsuit die ze enige jaren geleden van Mackie kregen (op het fabrikant benaderen om een kopie van de produktielijn te krijgen) waarmee een verschrikkelijk precedent werd geschapen :)

Dirk_Hendrik
22 oktober 2005, 13:37
Even een kikje,
http://effectsconnection.com/products.php?cat=8

Kan natuurlijk wel heel goedkoop adverteren maar levering is een 2e (hoewel ik wist dat Speedy positieve ervaringen met em had).

Zes dagen. Zeer snel voor een Amerikaanse verzending. Zeer aan te raden dus.