PDA

View Full Version : Ik ben bassist en ik zoek 1 band :o)



Unlord
12 oktober 2005, 12:34
Ha,

Temidden van al het gitaargeweld schuif ik even binnen als bassist zijnde. Ik ben namelijk op zoek naar een band. Wellicht is hier een gitarist op zoek naar zo'n figuur :razz:

Wat ik zoek:
Ben op zoek naar een band in de regio Leiden of max. 30 minuten afstand met de auto. Denk aan Den Haag, Delft, Haarlem, Alphen, Utrecht mag ook nog wel, Amsterdam, Rotterdam wordt lastiger...

Qua muziekstijl ben ik redelijk breed georienteerd. Een band die lekker dynamisch en afwisselend is, is het beste aan mij besteed. Emotie in je nummers gooien en een duidelijke focus op het spelen voor je publiek (in plaats van alleen jezelf).

Zoek geen beginners maar ook geen pro's die 100% ervoor gaan. 10 tot 20 optredens per jaar is prima wat mij betreft. Liefst eigen werk, demootjes of CD's maken, etc.

Eigen ervaring
Laatste optreden was op de Dam in Amsterdam met een rockformatie. Daarmee veel optredens gehad (veel = stuk of 20), varierend van kroeg via feest tot festival. Daarvoor gebast in een new wave band, een core metal band en een coverband. In totaal 2 demo's gemaakt. Ik ben bekend op 4 en 5 snarige bassen, speel ook fretloos en ben bezig met electrische contrabas. Ik ben geen super flashy slapbeest ofzo, maar zoek liever de juiste baslijnen binnen de muziek op.

Enige invloeden
Muziek waar ik garane naar luister (hetgeen niet betekent dat ik zoiets ook perse zoek):
- Type o negative
- Our Lady Peace
- Paradise Lost
- Peter Gabriel (Tony Levin)
- My Dying Bride
- Moonspell
- Amazing Stroopwafels
- Rush
- Ramses Shaffy
- Sentenced
- Mariah Carey
- Simple Minds
- Theater of Tragedy
- ...

Conclusie
Heb je een band en zoek je een bassist, doe me even een PM met een link naar je website of als je die niet hebt, een korte uiteenzetting van bezetting, korte termijn visie, etc. Hoeft allemaal niet onwijs formeel ofzo, maar ik wil wel eea weten uiteraard :-D