PDA

View Full Version : Cantrip Live @ Radio WOS: "Love and Luck"



Mitch
12 oktober 2005, 12:04
Begin dit jaar hebben we voor een lokale radio zender twee korte sets mogen spelen: was erg leuk ! Een nummer wat ik jullie daarvan niet wil onthouden is Love and Luck (http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/love%20and%20luck12.mp3)

Lekkere rock zonder poespas. Normaal gesproken is dit een beetje ons moment om het pbliek te betrekken bij het optreden, qua meezingen, dus denk dat er een beetje bij :wink:

spanky_franky
12 oktober 2005, 12:15
Toffe muziek! netjes gespeeld en vooral een goede zangeres!

Heb zelf ook eens bij een lokaal radiozendertje gespeeld.. best grappig om eens te doen.. lagen in een deuk achter de microfoon de hele tijd :lol:

Mitch
12 oktober 2005, 12:18
ZO, jij bent snel :)
Het was wel grappig: we waren tweede geworden in een wedstrijd en de prijs bestond o.a. uit een radio-optreden. Punt was dat de winnaar daar redelijk recent al geweest was, dus die prijs kregen wij ! Was erg tof.

armageddon
12 oktober 2005, 19:42
Zozo, die zangeres klinkt echt goed!
Klinkt allemaal wel leuk trouwens, maar de kwaliteit van de gitaren (opname) is wat minder, maar dat komt omdat het natuurlijk een klein radiostationnetje is.

Erg gaaf.

koella
12 oktober 2005, 22:58
Leuk nummer.
Het gitaargeluid is inderdaad niet echt geweldig.
En je manier van spelen: Of je was zenuwachtig of je moet meer oefenen.
Want je mist wel erg veel nootjes. En het klinkt alsof het tempo voor jou te hoog ligt. (timing!)

Sorry voor de gitaargericht kritiek maar dit is tenslotte een gitaarforum :lol:

Mitch
12 oktober 2005, 23:47
Bedoel je in de solo ? Zal nog eens luisteren....

EDIT: het hele nummer was inderdaad een tikkie te snel gespeeld en halverwege de solo maakt de drummer nog een paar fills die ook niet helemaal 'in tempo' uitkomen. We hebben inmiddels een andere drummer, die wat minder risico's neemt.

Sowieso leg ik voor mezelf de lat graag hoog, ondanks dat ik een (voor shred-begrippen, wat hier toch een meerderheid is) uitermate lage snelheid heb. Maar het gaat me vooral om de opbouw en melodie in een solo en ben ook meer geďnteresseerd in een goed arrangement. Ik ben een meer een 'het hele nummer is belangrijk' gitarist.

Voor radio vond ik, afgezien van de enorme limiter, de sound nog vrij aardig :)

koella
13 oktober 2005, 13:15
Idd dat bedoelde ik: dat het tempo mi hoger was dan dat je het normaal speelt.
Verder bedoelde ik niet dat het sneller moet ofzo. Ik vind nummers ook belangrijker dan (gitaar)soloos

De shred loopt me zo onderhand langs mijn benen omlaag :wink:

Basseytje
14 oktober 2005, 16:53
klinkt heerlijk en goed gezongen

Satriani
14 oktober 2005, 21:42
Geinig nummertje :)
Ik heb alleen wel een beetje een net niet gevoel erbij qua tekst en compositie maja toch knap gedaan.
Ik zou alleen de intro zonder distortion doen maja das persoonlijk denk ik.
En ik hoor wel wat valse nootjes in de solo.

ROCK ON!! iig :razz: 8-)

Mitch
15 oktober 2005, 10:36
Thanx ! Het getokkelde werk is niet mijn pakkie aan trouwens :wink:

Wat overigens niet helemaal goed te horen is op deze opname is dat het akoordenschema tijdens de solo een wat ongebruikelijke stap opzij maakt. Had de bassiste verzonnen en aanvankelijk had ik zoiets van: wat moet ik daar nou mee ?!
Uiteindelijk kwam ik op die twee bends die op het randje zitten, nét over de helft van de solo. Het is moeilijk om die zuiver te krijgen (full bend, half bend) maar als het lukt is het wel geil :D