PDA

View Full Version : Webstrings



Droffie
12 oktober 2005, 11:11
Hey
Dit moet ik even delen met jullie. Ik heb van de week snaren binnen gekregen van www.webstrings.com
Voor zowel mijn elec.(0.010 top lite/hvy bottom) als accoust. (0.012 phosfor bronze) gitaar.

Ik weet nog niet hoe 't staat met de levensduur want ze zitten er net op, maar de tone is geweldig. Zeker net zo goed als de D'addario's die ik altijd gebruik.

Nu komt de grap...Ze kosten namelijk $ 2,85 per setje!!!

Verzendkosten was $5 voor 7 pakjes snaren. Je lacht je rot en who cares als ze minder lang meegaan. Voor die prijs zet je er lachend weer een nieuw setje op.

Ik had ze na bestelling in 4 dagen thuis bezorgd.

Ik zou zeggen, probeer ze eens uit. Voor 't geld hoef 't niet te laten.

8-)

Stratman70
12 oktober 2005, 11:32
zinloze opmerking van mij tussendoor. 8-)

Mattia
12 oktober 2005, 11:48
http://www.stringthis.com is ook lekker makkelijk, en voor 12+ setjes snaren nog een stuk goedkoper. Bulk verpakte martin snaren, akoestisch en electrisch, en best goede prijzen op 'gewoon' verpakte merksnaren.

Droffie
12 oktober 2005, 11:55
http://www.stringthis.com is ook lekker makkelijk, en voor 12+ setjes snaren nog een stuk goedkoper. Bulk verpakte martin snaren, akoestisch en electrisch, en best goede prijzen op 'gewoon' verpakte merksnaren.

$60 verzendkosten op 10 pakjes D'addario snaren. :???:

Mattia
12 oktober 2005, 12:48
http://www.stringthis.com is ook lekker makkelijk, en voor 12+ setjes snaren nog een stuk goedkoper. Bulk verpakte martin snaren, akoestisch en electrisch, en best goede prijzen op 'gewoon' verpakte merksnaren.

$60 verzendkosten op 10 pakjes D'addario snaren. :???:

Kies je wel 'gewone' USPS Airmail Parcel Post uit de verzendopties? Dus geen USPS oid.

Droffie
12 oktober 2005, 13:21
Oh ja je hebt gelijk, nu $17,50 verzendkosten.

Ok, vergelijk:

StingThis:
10 x D'addario EJ16 Phosfor Bronze $69.56 Incl. $ 17,50 verzendkosten.

Webstrings:
10 x Portland Acoustic Phosfor Bronze $ 32,77 incl. 4.27 verzendkosten.

Wat ik eerder zei. In mijn oren klonken die Webstrings zeker niet slechter dan de D'addario's. Ze voelen zelfs minder stijf aan en spelen iets soepeler. Ze zijn 2x goedkoper.

almarvk
12 oktober 2005, 13:23
Hoe betaal jij bij webstrings?

Droffie
12 oktober 2005, 13:29
Hoe betaal jij bij webstrings?

Met Visa. Ze accepteren ook Paypal.

almarvk
12 oktober 2005, 13:53
humz, moet ik de visa van m'n pa zien te fixen...

almarvk
12 oktober 2005, 13:54
humz, moet ik de visa van m'n pa zien te fixen...

waayer
12 oktober 2005, 14:31
Maar als ze 2 keer zo snel slijten ben je net zo duur uit als met D'addario's wat voor mij toch wel de beste snaren zijn

Kim Wilson
12 oktober 2005, 14:41
En als ze twee keer zo vaak breken op podium, daar zit ík niet echt op te wachten...

nopster
12 oktober 2005, 14:46
Zelf heb ik onlangs, samen met een vriend, GHS Boomers gekocht bij Musik-Produktiv. Het is 3.11 euro per set als je ze per 12 koopt, en elk 4 euro verzending. Heel goedkoop, en toch nog een goeie kwaliteit!

Droffie
12 oktober 2005, 14:59
Jongens ik spreek puur hypothetisch met stel dat ze korter mee gaan.
Ik weet niet of dat zo is. Ook heb ik geen enkele reden om aan te nemen dat ze sneller breken dan andere merken. Daar heb ik niets over gelezen van andere gebruikers.
Het zou kunnen dat ze misschien eerder dood zullen gaan. Snaren breek je door slechte techniek en slechte gitaren(onderdelen).


Jullie moeten zelf weten wat je doet. 't was alleen maar een tip die de moeite waard is om te proberen.
Ik ben ook al jaren een tevreden D'addario gebruiker maar geen fan van D'addario prijzen. Deze snaren klinken net zo goed vind ik.

Droffie
12 oktober 2005, 15:05
zinloze opmerking van mij tussendoor. 8-)

Vond ik wel mee vallen. Ik heb je zinlozere dingen horen zeggen... :D

Dirk W
12 oktober 2005, 15:58
Naja, we zeggen nou wel dat ze 2 keer zo kort meegaan, maar misschien gaan ze wel net zo lang mee. Het is te proberen.

Wormaap
12 oktober 2005, 18:01
Subtiel tikje omdat Droffie'm kwijt was :)

Wormaap
12 oktober 2005, 18:02
Subtiel tikje omdat Droffie'm kwijt was :)

Quink
12 oktober 2005, 19:32
Bestel inmiddels zo'n twee jaar mijn snaren bij webstrings. Of ze even lang mee gaan? Moeilijk te zeggen. Omdat ze zo goedkoop zijn heb ik iig de neiging ze sneller te wisselen dan ik anders zou doen. Dus eigenlijk gaan ze niet even lang mee.. :-?

Jeroenvanhulsteijn
12 oktober 2005, 19:37
Ja, webstrings. Laatst 5 setjes med/heavy gekocht. Kosten geen poep en supersnel binnen idd. Vind dat een erg lekker setje moet ik zeggen. Tot nog toe doe ik er net zo lang mee als met D'Addario's. Maar ik speel eigenlijk niet zo vaak momenteel. En raggen doe ik al helemaal niet.

Droffie
13 oktober 2005, 00:24
Bestel inmiddels zo'n twee jaar mijn snaren bij webstrings. Of ze even lang mee gaan? Moeilijk te zeggen. Omdat ze zo goedkoop zijn heb ik iig de neiging ze sneller te wisselen dan ik anders zou doen. Dus eigenlijk gaan ze niet even lang mee.. :-?

Daar heb je een punt. :-? Maar dan zou je ook kunnen stellen dat als ze D'addarios morgen de helft goedkoper maken, je sneller snaren gaat wisselen omdat ze goedkoop zijn, dus ook korter meegaan. :???:

of niet?

Dus eigenlijk bepaalt de prijs hoelang de snaren mee gaan? Ik draaf nu door he... 8-)

grayfink
13 oktober 2005, 00:57
Ik heb wel eens Darco gekocht bij www.lordofthestrings.com; €2.90 per setje. Kwaliteit is goed, toch heb ik het idee dat D'Daddario net even sprankelender klinkt, maar dat kan ook iets psychologisch zijn.

Quink
13 oktober 2005, 10:37
Dus eigenlijk bepaalt de prijs hoelang de snaren mee gaan? Ik draaf nu door he... 8-)

Mmm, deels wel. Of je mate van zelfbeheersing. Hoe lang kun je ze laten zitten? Of de hoogte van je inkomen (de hoogte van je inkomen bepaalt de levensduur van gitaarsnaren :???: :o Sorry, wat??) En wat natuurlijk ook mee speelt is dat je meestal nog een redelijk aantal setjes hebt liggen. Je bent eerder geneigd om snaren te wisselen als je nog vijf pakjes hebt, dan als je weet dat je weer naar de winkel moet voor nieuwe.

Maar eigenlijk zou je gewoon op één gitaar een setje E.Ball/D'Addario moeten zetten, en op een andere de Webstringies. Dan beide min of meer even lang/intensief bespelen en kijken welke het langst meegaan.

Ik heb hier alleen WS's liggen maar als iemand mij een setje andere toestuurt ben ik wel bereid, puur voor mijn mede gitaarnetforummers uiteraard, deze test uit te voeren. :razz:

Droffie
13 oktober 2005, 11:51
Leuk geprobeerd Quink :D

Maar toch, als twee merken snaren zo dicht bij elkaar liggen dan kies je toch voor Webstrings. Akoestische snaren van D'addario zijn 10 Euro duurder :o
Dat webstrings misschien ietsjes minder sprankelend klinken maar wel gewoon goed ga je toch voor de goedkopere snaren. :???:

Ik wel in ieder geval.

nickbongers
13 oktober 2005, 14:26
wat je eigenlijk een keer zou moeten doen is die lui van lordofthestrings eens mailen of je misschien bij een zeer grote afname (50 man allemaal 10 pakjes oid) nog extra korting kan krijgen. dat wordt voor de EB en Daddario gebruikers onder ons dan nog aantrekkelijker.

Droffie
13 oktober 2005, 14:48
wat je eigenlijk een keer zou moeten doen is die lui van lordofthestrings eens mailen of je misschien bij een zeer grote afname (50 man allemaal 10 pakjes oid) nog extra korting kan krijgen. dat wordt voor de EB en Daddario gebruikers onder ons dan nog aantrekkelijker.

http://stores.ebay.nl/Maverick-Music

Kijk de bovenstaande E-bay winkel maar eens. Verzendkosten zijn iets van $8.
Ze verkopen heel veel goede merken voor heel weinig. Zelfs bulk verpakkingen van 25 sets.
Ik ga hier ook een keer bestellen.

Wormaap
13 oktober 2005, 16:00
WTF! 3 setjes DR Tite-fit voor 13 dollar :o Daar betaal ik hier bijna 10 euro voor o_O

Man
13 oktober 2005, 18:58
lordofthestrings heeft ook snaren van 3 euro.... van martin ofzo

nickbongers
13 oktober 2005, 20:35
dus mss wil iemand via deze site: www.inkoopacties.net geen gezamelijke korting regelen bij die kerel? dan zijn er denk ik heel veel mensen die daar aan mee zouden doen. niet dan?

Droffie
14 oktober 2005, 00:50
lordofthestrings heeft ook snaren van 3 euro.... van martin ofzo

Ik heb die martins ook geprobeerd maar ben er niet weg van. Hele saai klinkende en stugge snaren vond ik.

pikasso
14 oktober 2005, 15:01
Ik heb al 5 jaar geen nieuwe snaren meer betaald, ik krijg ze altijd :-D :-D

Droffie
16 oktober 2005, 10:58
Ik heb al 5 jaar geen nieuwe snaren meer betaald, ik krijg ze altijd :-D :-D

Waarom?

pikasso
16 oktober 2005, 11:38
In korte tijd heeeel veel geld uitgegeven.
Krijg je een bepaalde band met je muziekwinkel :-D