PDA

View Full Version : Marshall JCM 2000 TSL100 nagalm ... ???



markieray
12 oktober 2005, 10:05
Ik heb een Marshall JCM 2000 TSL 100 met een 4x12 cab met greenbacks.

Is een prima amp (de beste Marshall die ik ooit gehad heb) maar ik zit met een probleempje : ik krijg gedurende 1 à 2 seconden een hele vreemde galm/swell als ik terugswitch van het tweede of derde kandaal naar het eerste kanaal ... :o

Dit mindert wel als ik de reverb op het eerste kanaal volledig toedraai , maar wie wil nu niet een beetje reverb .. ?

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn of is het normaal ? :???:

Groeten,

Markie :cool:

Mr.Bluesbreaker
12 oktober 2005, 11:28
Ik herken dit zelfde exact in mijn TSL60. Prima amp, alleen de minieme vertraging/swell die je noemt is wanneer je alleen speelt mateloos irritant.
Op het podium gebruik alleen clean soms een heel weinig galm, anders wordt het te onstrak in de bandmix. Wanneer je het tussen de 1 en de 2,5 houd, is het in de bandmix live bijna niet op te merken. Alle TSL's waar ik tot nu toe op speelde hadden dit gegeven.

Het is wel een punt waar ze iets aan zouden moeten doen.
Zoiewso als je de printplaat van de TSL bekijkt schrik je je een ongeluk, en nog meer over de bedrading van de 1960 cabs uit een bepaalde tijd.
Mijn oudere B cab heeft dezelfde cheap paar millimeter dunne kabeltjes als mijn 400 gulden stereo uit Taiwan, en mijn nieuwere 1960 A is gek genoeg dik in orde qua bekabeling.

Doe mijn maar gewoon mijn 2203!

Nocki
12 oktober 2005, 12:38
Leuk om even off topic te vermelden mischien.

Ik heb 2 1960A kasten. kwa klank ondertussen hetzelfde (1 as er praktisch nieuw en nog niet ingespeeld. naderhand klonken ze hetzelfde)
1 van deze kasten heb ik herbkabeld met cs122 van den hull kabel.

het geluid is echt veel beter geworden. veel strakker in het laag en minder boomy. en het hoog en mid komt veel beter door. ook in de mix is dit ontzettend merkbaar.

ben er erg blij mee dat ik het gedaan heb.

on topic. ik heb hetzelfde gehoord idd met jouw amp. erg vervelend dat een merk als marshall dat heeft.

yhcmarc
12 oktober 2005, 13:42
Ik heb ook de bedrading in mijn jcm 800 4x12 vervangen door 4kwadraats kabel en het scheelde behoorlijk in geluid idd.

markieray
17 oktober 2005, 20:01
hey mr. bluesbreaker,

thanks voor de hint, ik heb de galm vorig optreden op 1,5 gezet op clean en crunch en lead op 0 bij het overschakelen tussen de kanalen. In de mix had ik idd niet veel reverb nodig om toch nog mooi te klinken, als ik alleen speel is een beetje reverb wel leuker.

groeten,

Markie :cool: