PDA

View Full Version : slotje op je speakerkast ?



Dude
12 oktober 2005, 09:39
jaja het is zo ver

na jaren zwoegen in VEELS te dure oefenruimtes hebben we een eigen (gedeelde) ruimte geregeld.

Het is op een of andere scheepswerf waar een kunstenaar een oude bedrijfskantine heeft opgebouwd tot expositieruimte voor zn werk. Ook heeft hij dus voor bandjes een mooi podium gemaakt en een complete setup neetgezet. Het is niet commercieel en we zijn dus viavia binnen gerold en dr spelen af en toe nog een stuk of 3 bandjes.

Er is ruimte zat om spullen op te slaan, ik ben het gesjouw van mn troep goed zat dus het lijkt me ideaal om mn 2x12 kast daar neer te rotten.

Nou wil ik dus niet dat anderen er over spelen, ik zie het al gebeuren dat iemand zn gitaartop van 120 wat over mn delicate 60 watt kastje vol open gooit of nog erger dr een zooi prutsers komt die dr een bas of zang versterker overheen denkt te kunnen mikken maar om er dan meteen een groot hangslot in te schroeven zie ik ook niet zitten.

Heeft iemand toevallig een mooie oplossing verzonnen ? Ik hoor het wel. Groet van bart

jorrit
12 oktober 2005, 10:17
jah , vraag me niet wie maar je kunt van die jackpluggen kopen die als slot fungeren. kun je ook op je gitaar etc. zetten.

wat je ook kan doen is een flightcase maken en daar een slot op gooien. heb je meteen wat om je 2x12 op te zetten...

Lord Abortion
12 oktober 2005, 10:20
Gewoon goede afspraken maken ...

1959SLP
12 oktober 2005, 10:55
Gewoon goede afspraken maken ...

jaja, jij hebt zeker nog geen leergeld betaald? :wink:

ieme
12 oktober 2005, 12:21
nou een flightcase en daar een slot op, heeft JeroenZ ook heel mooi laten doen, 2 ogen door de deksel en de hoed, lijkt me perfect....

Kim Wilson
12 oktober 2005, 13:05
Of een heel oncourante input. Als je zelf de juiste kabel elke keer weer in je koffer doet, is er niks aan de hand. Zelfs met een Speakon connector zou het al kunnen, maar dat is misschien al weer te standaard in PA-land. Maar bijvoorbeeld een gewone 220-stekker, die heeft vast niemand.

ieme
12 oktober 2005, 13:11
Of een heel oncourante input. Als je zelf de juiste kabel elke keer weer in je koffer doet, is er niks aan de hand. Zelfs met een Speakon connector zou het al kunnen, maar dat is misschien al weer te standaard in PA-land. Maar bijvoorbeeld een gewone 220-stekker, die heeft vast niemand.

tot het moment dat je eigen er mee kapt bij een gig en er NERGENS een reseve snoer is... gewoon zo'n hanger waar je luiken mee op slot kan doen voor je input langs!

Change_of_Seasons
12 oktober 2005, 13:11
of je hebt een helder licht die 230 op je 2x12 zet in de veronderstelling dat ie het dan doet zeker? :lol:

birt
12 oktober 2005, 13:12
Of een heel oncourante input. Als je zelf de juiste kabel elke keer weer in je koffer doet, is er niks aan de hand. Zelfs met een Speakon connector zou het al kunnen, maar dat is misschien al weer te standaard in PA-land. Maar bijvoorbeeld een gewone 220-stekker, die heeft vast niemand.

ja en dan zet iemand er netspanning op :D

ieme
12 oktober 2005, 13:19
http://i6.photobucket.com/albums/y228/koppiekoppie/DEUREN%20BOOTJES/20050611_brielle_deur_slot10.jpg
dit idee over de input heen...

Kim Wilson
12 oktober 2005, 14:05
of je hebt een helder licht die 230 op je 2x12 zet in de veronderstelling dat ie het dan doet zeker? :lol:
Ja natuurlijk, dat is wel te verwachten. Misschien denkt iemand wel dat er licht uitkomt. :roll:

Je hebt toch te maken met muzikanten, kom op zeg. En je gaat toch niet vertellen dat je nooit een reservekabel bij je hebt? Als je zoiets verzint, zorg je natuurlijk wel voor 1 of 2 extra kabels.

H.Manback
12 oktober 2005, 15:17
Sorry maar muzikanten of niet, idioten heb je overal... Daarnaast is het toch vrij apart hoeveel muzikanten geen flauw benul hebben van dat soort dingen hoor... misschien denken ze wel 'hee actieve speakers'!

Nee het beste is toch om iets van een klep/flightcase oid te hebben zodat het echt afgesloten is.

chennie
12 oktober 2005, 15:24
http://i6.photobucket.com/albums/y228/koppiekoppie/DEUREN%20BOOTJES/20050611_brielle_deur_slot10.jpg
dit idee over de input heen...

Dit lijkt mij ook een van de betere ideeen. Net als van die klepjes voor buitenshuis electro stop contacten alleen dan met slot. Een flightcase is natuurlijk ook een hele mooie oplossing.

SimonS
12 oktober 2005, 15:29
http://i6.photobucket.com/albums/y228/koppiekoppie/DEUREN%20BOOTJES/20050611_brielle_deur_slot10.jpg
die ziet er wel errug gereliced uit... past goed bij je vintage strat

roelof66
12 oktober 2005, 17:05
je loopt gewoon naar de plaatselijke autoshop en je koopt daar een
contactslot (zoeen met een sleutel)
je boort achter in je cab een gaatje waar je het slot in monteert
de kabels die van de inputjack naar de speakers lopen onderbreken
doormiddel van het contactslot
sleutel erin ,omdraaien en spelen maar
als je dan naar huis gaat neem je de sleutel mee
en kan er niemand over jouw cab spelen

simpel toch

ieme
12 oktober 2005, 17:22
je loopt gewoon naar de plaatselijke autoshop en je koopt daar een
contactslot (zoeen met een sleutel)
je boort achter in je cab een gaatje waar je het slot in monteert
de kabels die van de inputjack naar de speakers lopen onderbreken
doormiddel van het contactslot
sleutel erin ,omdraaien en spelen maar
als je dan naar huis gaat neem je de sleutel mee
en kan er niemand over jouw cab spelen

simpel toch

ik hoor niets, ah dan is mn cab afgeslagen....

Ik zal em even opnieuw starten!

Negative K3 fan
12 oktober 2005, 17:45
lijkt me niet echt een goede oplossing nee...


maargoed, het is in dit topic al genoemd, maar dit lijkt mij de meest ideale oplossing http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp?artnr=3000081&sid=!18121995&quelle=volltext alleen wel vrij duur

Negative K3 fan
12 oktober 2005, 17:45
lijkt me niet echt een goede oplossing nee...


maargoed, het is in dit topic al genoemd, maar dit lijkt mij de meest ideale oplossing http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp?artnr=3000081&sid=!18121995&quelle=volltext alleen wel vrij duur

EmgMaster
12 oktober 2005, 17:58
je loopt gewoon naar de plaatselijke autoshop en je koopt daar een
contactslot (zoeen met een sleutel)
je boort achter in je cab een gaatje waar je het slot in monteert
de kabels die van de inputjack naar de speakers lopen onderbreken
doormiddel van het contactslot
sleutel erin ,omdraaien en spelen maar
als je dan naar huis gaat neem je de sleutel mee
en kan er niemand over jouw cab spelen

simpel toch

En dan een mede-muzikant die zijn buizenamp opblaast omdat de cab niet op contact staat. over leergeld gesproken....

Digitech
12 oktober 2005, 17:58
SLOTJE!


:razz: :razz:

schizo910
12 oktober 2005, 18:42
lijkt me niet echt een goede oplossing nee...


maargoed, het is in dit topic al genoemd, maar dit lijkt mij de meest ideale oplossing http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp?artnr=3000081&sid=!18121995&quelle=volltext alleen wel vrij duur


€13 euro voor het behoud van je gear vind ik niet gek...

Kim Wilson
13 oktober 2005, 09:29
je loopt gewoon naar de plaatselijke autoshop en je koopt daar een
contactslot (zoeen met een sleutel)
je boort achter in je cab een gaatje waar je het slot in monteert
de kabels die van de inputjack naar de speakers lopen onderbreken
doormiddel van het contactslot
sleutel erin ,omdraaien en spelen maar
als je dan naar huis gaat neem je de sleutel mee
en kan er niemand over jouw cab spelen

simpel toch

ik hoor niets, ah dan is mn cab afgeslagen....

Ik zal em even opnieuw starten!
Zorg dan voor een modern slot, bijvoorbeeld van Volkswagen. Daar zit een chippie in de sleutel voor de startonderbreker. :wink:

harrie-beton
14 oktober 2005, 11:43
case die op slot kan lijkt me beste optie.

Al die andere zijn kwetsbaar plus als je het cabinet openmaakt kun je de draden direct aan de speakers maken.

http://82.73.162.167/website1/foto_site_bt/scheve_toren2002/speaker_vast.jpg

eigen foto van een concert van ons in 2002

jorrit
18 oktober 2005, 13:49
klinkt goed, alleen dan wel een aantal rezeve sleutels laten bijmaken